    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Jak ustalić czy IP jest z Polski?
    Date: Tue, 10 Nov 2009 13:45:38 +0000 (UTC)

    Witam,

    Ostatnio (no wiem, trochę dłużej niż ostatnio) jest prawdziwa plaga z trojanami
    kradnącymi ludziom hasła do ftp i potem wrzucaniem swoich kopii na wszystkie
    możliwe ftpy...
    Z tego co zauważyłem, we wszystkich przypadkach zombie się logowały z
    różnych dziwnych lokalizacji - nigdy nie było to z Polski.

    Czy można jakoś w miarę łatwo wydobyć zakresy adresów IP które mniej więcej
    pozwolą odsiać ruch zagraniczny? Wiem że to nie jest idealne rozwiązanie, na
    pewno pojawią się sytuacje gdy ktoś nie będzie mógł się zalogować itd. - ale
    nie bardzo widzę jak inaczej rozwiązać ten problem :( Chcę przynajmniej
    jakoś ograniczyć automatyczne ataki na strony klientów.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944