  • 1. Data: 2014-09-15 17:22:07
    Temat: Jak zamocować toroid
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Chciałbym zrobić obudowę z denkiem z FR4/70um. Będzie zawierała
    m.in. transformator toroidalny 12V/500W, a więc trochę ważący.
    Do transformatora są dekielki i podkładki z gumy neoprenowej,
    do montażu typowego, tj. na śrubę. Transformator będzie na tej
    śrubie wisiał. W jaki sposób wykonać mocowanie do denka, by było
    trwałe? Wystarczy przewiercić na wylot i dać po obu stronach duże
    podkładki, czy konieczne jest przylutowanie walca z np. mosiądzu
    średnicy 40+ mm i dopiero w to śrubę mocującą?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2014-09-15 18:47:52
    Temat: Re: Jak zamocować toroid
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Sep 2014 17:22:07 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Wystarczy przewiercić na wylot i dać po obu stronach duże
    > podkładki,

    IMO jak to będzie śruba M8 to wystarczą podkładki.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2014-09-15 19:25:07
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 września 2014 17:22:07 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski
    napisał:
> [...]
    >
    > podkładki, czy konieczne jest przylutowanie walca z np. mosiądzu
    >
    > średnicy 40+ mm i dopiero w to śrubę mocującą?

    Laminat jest za słaby żeby do niego taki duży transformator przymocować jedną śrubą.
    Zwłaszcza że ma wisieć jak napisałeś. Ta śruba i dekielki z gumą mogą byc użyte do
    przymocowania do czegoś wytrzymalszego niż laminat. Na przykład blachy Al 3mm, płytki
    z laminatu 3, tekstolitu 4mm.

  • 4. Data: 2014-09-15 19:50:20
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zachariasz Dorożyński wrote:

    > Laminat jest za słaby żeby do niego taki duży transformator przymocować jedną
    śrubą.

    Tego się właśnie obawiam. Śruba wytrzyma, laminat też nie pęknie, ale
    być może zacznie płynąć lub się odkształcać w inny sposób. Zależy mi
    na trwałości, a nie na prostocie.

    > Ta śruba i dekielki z gumą mogą byc użyte do przymocowania do czegoś wytrzymalszego
    > niż laminat.

    Ale to coś też trzeba jakoś trwale przymocować do laminatu. Stąd mój
    pomysł z kilkumilimetrowej grubości dyskiem z mosiądzu, który można
    na dużej powierzchni przylutować do laminatu korzystając z hotair.
    Tylko nie chcę brnąć w rozwiązania słuszne, lecz niekonieczne i dlatego
    zadałem pytanie. Może jednak uda mi się śrubę podeprzeć od drugiej
    strony, co sprawę powinno rozwiązać.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2014-09-16 12:29:39
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 15.09.2014 um 19:50 schrieb Piotr Wyderski:

> [...]
    > Tylko nie chcę brnąć w rozwiązania słuszne, lecz niekonieczne i dlatego
    > zadałem pytanie. Może jednak uda mi się śrubę podeprzeć od drugiej

    Nie musisz nic lutować. Dysk jest ok, ale dałbym raczej aluminium, ze
    względu na wagę. No i użyjesz jej jak podkładki. Jak robiłem kiedyś
    zasilacz do mojego radia, to tak właśnie przykręciłem toroidy (dwie
    sztuki, bo dostałem za frajer toroidy 110V/12V 500VA). Tylko zrobiłem to
    tak, że płytka aluminiowa była przykręcona wraz z laminatem do obudowy.
    Inaczej laminat się wyginał.

    Waldek

  • 6. Data: 2014-09-17 10:28:17
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Waldemar wrote:

> [...]
    > sztuki, bo dostałem za frajer toroidy 110V/12V 500VA). Tylko zrobiłem to
    > tak, że płytka aluminiowa była przykręcona wraz z laminatem do obudowy.

    Tutaj laminat jest obudową: tani, wytrzymały, niepalny, zapewnia
    doskonałe ekranowanie i do tego na wymiar. W sam raz dla jednej
    sztuki wynalazku. Tylko na wszelki wypadek usztywnić to denko muszę,
    choć dwustronne podparcie śruby jest zasadniczo wykonalne.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2014-09-17 11:02:16
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2014-09-17 o 10:28, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > sztuki wynalazku. Tylko na wszelki wypadek usztywnić to denko muszę,
    > choć dwustronne podparcie śruby jest zasadniczo wykonalne.

    Jeszcze się zastanów, czy sam laminat będzie wystarczająco solidnie
    zamocowany, żeby się nie okazało, że wprawdzie trafo będzie się
    trzymało, ale jego podstawa wypadnie :)

    Pozdrawiam

    DD

  • 8. Data: 2014-09-17 12:08:31
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Jeszcze się zastanów, czy sam laminat będzie wystarczająco solidnie
    > zamocowany, żeby się nie okazało, że wprawdzie trafo będzie się
    > trzymało, ale jego podstawa wypadnie :)

    Tu jest wszystko OK, cztery porządne kołki rozporowe fi 8. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2014-09-17 12:24:58
    Temat: Re: Jak zamocowa? toroid
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 17.09.2014 10:28, Piotr Wyderski wrote:

    > Tutaj laminat jest obudową: tani, wytrzymały, niepalny, zapewnia
    > doskonałe ekranowanie i do tego na wymiar. W sam raz dla jednej
    > sztuki wynalazku.

    To ma być jedna sztuka? - 8 otworów i 4 trytytki - te najgrubsze, ~1cm
    szerokie.

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2014-09-18 20:12:32
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > To ma być jedna sztuka? - 8 otworów i 4 trytytki - te najgrubsze, ~1cm
    > szerokie.

    Wypełnij wnętrze trafa żywicą. Laminat nie będzie się wyginał przy mocnym
    dociągnięciu.
    Wojtek