  • 1. Data: 2018-01-21 20:23:06
    Temat: Jak zapala się ta żarówka?
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://youtu.be/hNrSNrEVpkQ??t=3m10s

    Fajny gadżet, w środku aku, jak prądu brak można awaryjnie z zasilić
    ją z tego aku. Ale jak ona wykrywa pstrykniecie wyłącznikiem, który
    nie ma zasilania?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-01-21 22:44:11
    Temat: Re: Jak zapala się ta żarówka?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek pisze tak:

    > https://youtu.be/hNrSNrEVpkQ??t=3m10s
    >
    > Fajny gadżet, w środku aku, jak prądu brak można awaryjnie z zasilić
    > ją z tego aku. Ale jak ona wykrywa pstrykniecie wyłącznikiem, który
    > nie ma zasilania?

    Tylko ile poświeci z tego akku? Miejsca nie ma za wiele w tym trzonku.

    Wykrywa zamknięty obwód przez włączone sąsiednie urządzenia?

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2018-01-21 22:54:52
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2018-01-21 o 20:23, Marek pisze:
    > https://youtu.be/hNrSNrEVpkQ??t=3m10s
    >
    > Fajny gadżet, w środku aku, jak prądu brak można awaryjnie z zasilić ją
    > z tego aku. Ale jak ona wykrywa pstrykniecie wyłącznikiem, który nie ma
    > zasilania?

    Pojemnościowo. Pstrykając wyłącznikiem łączysz ją z pojemnością
    stosunkowo dużej instalacji elektrycznej. Zresztą o ile wiem złapanie
    jej palcami za gwint również ją zapala, na tej samej zasadzie.

  • 4. Data: 2018-01-22 04:24:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-21, PiteR <e...@f...pl> wrote:
> [...]

    Wystarczy np. jakaś pojemność lub opór na wejściu (przed włącznikiem).

    > Tylko ile poświeci z tego akku? Miejsca nie ma za wiele w tym trzonku.

    5h podług ww. widea.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-01-22 21:17:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 21 Jan 2018 22:54:52 +0100, SnCu <t...@e...ca> wrote:
> [...]
    > złapanie
    > jej palcami za gwint również ją zapala, na tej samej zasadzie.

    A nie prościej przez po prostu zamknięcie obwodu z najbliższym trafo
    NN? Przecież żarówka po zamknieciu wyłączonika "widzi" zamknięty
    obwód nn przez uzwojenie tego trafo... (albo innego w lokalnym
    obwodzie)

    --
    Marek

  • 6. Data: 2018-01-22 22:51:04
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2018-01-22 o 21:17, Marek pisze:

    > A nie prościej przez po prostu zamknięcie obwodu z najbliższym trafo NN?
    > Przecież żarówka po zamknieciu wyłączonika "widzi" zamknięty obwód nn
    > przez uzwojenie tego trafo... (albo innego w lokalnym obwodzie)

    Czyli rezystancyjnie? Też tak można.

  • 7. Data: 2018-01-23 08:05:54
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "SnCu" <t...@e...ca> napisał w wiadomości

    > Czyli rezystancyjnie? Też tak można.

    tylko w takim przypadku nie zadziała jak wywali bezpieczniki

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 8. Data: 2018-01-23 11:38:16
    Od: SnCu <t...@e...ca>

    W dniu 2018-01-23 o 08:05, tck pisze:

    > Użytkownik "SnCu" <t...@e...ca> napisał w wiadomości

    > tylko w takim przypadku nie zadziała jak wywali bezpieczniki

    Zgadza się, a pojemnościowo daje jednak większą szansę na zadziałanie w
    takim przypadku.

  • 9. Data: 2018-01-25 18:31:02
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    SnCu <t...@e...ca> wrote:

    > Zgadza się, a pojemnościowo daje jednak większą szansę na zadziałanie w
    > takim przypadku.

    Na wideo dziala odłączona od sieci - facio wyjął wtyczkę przedłużacza z
    gniazdka, więc jakie trafo NN???

  • 10. Data: 2018-01-26 13:48:52
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Na wideo dziala odłączona od sieci - facio wyjął wtyczkę przedłużacza z
    > gniazdka, więc jakie trafo NN???

    przeczytałeś ze zrozumieniem?
    opowiedz nam, co zrozumiałeś z Marka wypowiedzi o trafie?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl