  • 1. Data: 2018-01-18 11:03:22
    Temat: Sieczka z PWM - jak to wygładzić?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam,

    Układ zasilany trójfazowo sinusoidalnie, zasilanie wchodzi na
    mostek dwupołówkowy niesterowany, następnie jest wysterowywane przez
    chopper IGBT (dwutranzystorowy, o ile ma to znaczenie).
    Chcąc toto przetestować puszczam około 10A, 200V na rezystory.
    Interesuje mnie nieposzarpany pomiar prądu (pomiar jest na boczniku
    10A/100mV). Początkowo planowałem połączyć w szereg z rezystorami
    jakąś cewkę o dużej indukcyjności, ale czy to jest dobry pomysł?
    Co jeszcze można w czymś takim wymyślić?

    L.

  • 2. Data: 2018-01-18 11:08:48
    Temat: Re: Sieczka z PWM - jak to wygładzić?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >jakąś cewkę o dużej indukcyjności, ale czy to jest dobry pomysł?
    >Co jeszcze można w czymś takim wymyślić?

    Ale chcesz wygladzic prad, czy wartosc mierzona ?

    Chopper musi dawac sieczke, wygladza sie cewka,
    ale jesli tylko o pomiar chodzi, to wszelakie filtry RC pomoga (i
    opoznia pomiar).

    No chyba, ze uklad docelowo ma cewke zasilac, wtedy prad bedzie w
    miare gladki.

    J.

  • 3. Data: 2018-01-18 11:19:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 18 stycznia 2018 11:08:50 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Ale chcesz wygladzic prad, czy wartosc mierzona ?

    Prąd, w układ pomiarowy nie mogę ingerować, chyba że
    coś podepnę we fragmencie bocznik-przewody-przyłącze do
    układu pomiarowego, bo tam mogę grzebać dowolnie.

    > No chyba, ze uklad docelowo ma cewke zasilac, wtedy prad bedzie w
    > miare gladki.

    Docelowo tam będzie tak jak mówisz, ale testowo chciałbym to wygładzić.
    Docelowego klamota nie mogę podpiąć, bo waży kilka ton ;)

    L.

  • 4. Data: 2018-01-18 11:25:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:
> [...]

    >wygładzić.
    >Docelowego klamota nie mogę podpiąć, bo waży kilka ton ;)

    Dlawiki od lamp sodowych (bo od swietlowek to sporo wyjdzie), albo
    jakas stara spawarka, trafa od mikrofali itp :-)

    J.

  • 5. Data: 2018-01-18 12:37:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Dlawiki od lamp sodowych (bo od swietlowek to sporo wyjdzie), albo
    >jakas stara spawarka, trafa od mikrofali itp :-)

    Hm, tak sie zastawiam ... a gdyby tak jakis silnik elektryczny ?
    Czy on, z uwagi na bezwladnosc wirnika, nie bedzie udawal duzej cewki
    ?

    Tylko jaki - komutatorowy z magnesem trwalym, czy wystarczy np
    szeregowy od odkurzacza ?

    J.

  • 6. Data: 2018-01-18 23:10:27
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Tylko jaki - komutatorowy z magnesem trwalym, czy wystarczy np szeregowy
    > od odkurzacza ?

    Kurcze, chyba zapomniałeś o emotikonach.
    Jeżeli jednak nie zapomniałeś, to żaden komutatorowy się nie nada.

    Nie wiemy jakie częstotliwości, więc ciężko powiedzieć jaka indukcyjność
    wystarczy, ale też bym kombinował z dławikami zrobionymi z silnika
    klatkowego. Trafa chyba jedynie od strony wtórnej, ale wtedy co zrobić z
    pierwotnym, wyciąć nie ma jak (chyba że to bezpieczeństwa i ma własną
    sekcję), a zostawić luźno bym się bał.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2018-01-19 11:00:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Nie wiemy jakie częstotliwości, więc ciężko powiedzieć jaka
    >indukcyjność wystarczy, ale też bym kombinował z dławikami zrobionymi

    O ile rozumiem to chodzi o prad staly, wiec silnik indukcyjny sie nie
    nada.
    Chyba, ze w charakterze cewki - tzn uzywamy czysto jako cewke, bo
    wirnik i tak sie nie pokreci :-)

    Zostaja nam wiec silniki komutatorowe ... hm, chyba masz racje - taki
    z magnesami stalymi, to napiecie "stabilizuje".
    Jak zasilanie odciac, to on wygeneruje napiecie tylko troche nizsze od
    poprzednio podlaczonego.
    Czyli jak kondensator sie zachowuje, nie jak cewka :-(

    >Trafa chyba jedynie od strony wtórnej, ale wtedy co zrobić z
    >pierwotnym, wyciąć nie ma jak (chyba że to bezpieczeństwa i ma własną
    >sekcję), a zostawić luźno bym się bał.

    mowa byla o 200V, wiec takie trafo sieciowe 600VA powinno sie
    nadawac - tzn 3-4 takie trafa, skoro chcemy 10A, bo trafo dostosowane
    do ~2.5-3A.

    Ale ... jesli trafa z kuchenki, to wtorne luzno zostawic ... tez
    strach :-)

    J.