  • 11. Data: 2018-05-18 14:52:47
    Temat: Re: Jaka drukarka
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-05-18 o 13:28, Chris pisze:

    > Canon z tuszami zintegrowanymi z głowicami typu PG-40/540/545
    > Mam Canona od lat i nigdy nie miałem problemu z dyszami a potrafiłem
    > użyć raz na pół roku.

    Właśnie mam Pixmę MP150. I jest to wręcz unikat pod względem odporności
    na zasychanie. Warunek jest jeden - oryginalne tusze. Drukarkę mam już
    jakieś 10lat, pierwsze dwa atramenty - oryginały - i żadnych problemów z
    zasychaniem. Następne dałem do napełnienia w serwisie komputerowym, niby
    15zł zamiast 120, ale już po tygodniu trzeba dysze ręcznie udrażniać
    (odmaczać w specjalnym płynie). Jako że coraz trudniej dostać oryginały,
    zamówiłem zestaw wysyłkowo, niby oryginały, ale zasychają w tempie
    równym temu jak napełnione w serwisie, czyli pewnie  jakieś trefne za
    normalną cenę..

  • 12. Data: 2018-05-18 14:53:36
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Zwykle ma zestaw startowy o obniżonej wydajności. Niemniej przy Twoich
    > wymaganiach starczy do końca życia drukarki.
    >
    > Sam mam prostą laserówkę Brothera, gdzie drukuję nią może jakieś 5 str.
    > na 2 tygodnie i właśnie mi się taki toner kończy te 7 lat od zakupu.

    Super, dzięki za konkrety.

  • 13. Data: 2018-05-18 15:00:45
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2018-05-18 o 14:52, Trybun pisze:

> [...]
    > zamówiłem zestaw wysyłkowo, niby oryginały, ale zasychają w tempie
    > równym temu jak napełnione w serwisie, czyli pewnie jakieś trefne za

    Miałem wcześniej podobną tylko z FAX-em, ale padł zasilacz i nie dało
    się kupić drugiego więc cała sprawna drukarka poszła do kosza :(

    Teraz mam MG3610 (albo podobna bo wygląda tak samo), samą drukarkę
    ostatnio kupiłem za 50 zł z przesyłką w 100% sprawną bo myślałem że moja
    siadła ale działa do dziś :) więc ta za 50zł poszła dla znajomego.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 14. Data: 2018-05-18 15:09:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-18 o 14:49, Trybun pisze:

    > Ma co.. Drukarkę mam opatuloną w kawał płótna, na dostatek rodzaj
    > futerału, uszytego ze skóry. Jednak wcale to nie przeszkadza zasychać
    > atramentowi..

    Ty tak na poważnie?

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2018-05-18 16:47:23
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 18.05.2018 Trybun <c...@j...ru> napisał/a:

    > Właśnie mam Pixmę MP150. I jest to wręcz unikat pod względem odporności
    > na zasychanie. Warunek jest jeden - oryginalne tusze. Drukarkę mam już

    Ja mam od 4,5 roku Brothera DCP-J140W, od skończenia tuszy startowych
    jadę na zamiennikach (ok. 10 zł za kolor). Nigdy nie było problemu
    z zasychaniem, bywały przerwy w drukowaniu 6-8 tygodni, byle tylko
    było podłączone zasilanie, drukarka zadba o siebie sama.

    https://goo.gl/cKoo5W

    IMHO do sporadycznych wydruków laser się nie opłaca.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 16. Data: 2018-05-18 17:58:37
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Najtańsze lasery nówki ze sklepu były poniżej 300 zł.

    -----

  • 17. Data: 2018-05-18 20:32:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/18/2018 11:20 AM, Trybun wrote:
    > słyszałem np. że taka drukarka wymaga wcześniejszego włączenia, aby się
    > nagrzała..

    Jakieś 20 sekund. To mniej więcej tyle samo co "czyszczenie głowic" w
    atramentowym szajsie.

  • 18. Data: 2018-05-19 01:23:18
    Od: Marek S <p...@s...com>

> [...]
    > praktycznie kilka razy w roku. W atramentówkach problemem są zasychające
    > dysze. Jak sprawa wygląda z tym w laserówkach?

    Osobiście wybrałbym laser. Nie wiem jakiej potrzebujesz -
    kolor/nie-kolor lecz w każdym z tych wariantów wybrałbym laser. Jest
    pewien hak - koszty zakupu tonera. Zwróć uwagę na dostępność zamienników
    nawet jeśli przewidujesz jednokrotną wymianę kartridżów. Sam drukuję
    niewiele, choć dużo więcej niż Ty planujesz. Zależało mi na dobrym
    odwzorowaniu koloru więc kupiłem OKI MC363. Nowe "małe" kartridże do
    niej to ok 1200zł!!! Dopiero po ponad roku używania pojawiły się
    chipy... choć też bardzo drogie w stosunku do innych modeli. Cena
    kartrydżów jest więc większa niż zakup drukarki ze starterami. W
    przypadku tego modelu starter to ok 30% oryginału. Taniej jest więc
    kupować nowe urządzenie gdy zużyje się toner w tym przypadku.

    Co do samej eksploatacji... w laserówkach rozruch jest bardziej
    kosztowny niż wydruki. Przy skrajnie małych ilościach wydruków (jakie
    planujesz) nie ma to znaczenia. Toner startowy starczy Ci na wieki
    eksploatacji. Bębny i inne też się nie zdążą zużyć.

    Drukarki atramentowe potrafią stwarzać problemy. Mam ich 3. Najgorsze
    jest U mnie urządzenie HP Photosmart Premium. Non-stop trzeba czyścić
    głowice. W połowie drukowania zwykłego czarnego tekstu potrafi
    "zaschnąć" i drukować szare litery i w paski. Natomiast Epson XP-860
    nawet po miesięcznej przerwie wydrukuje wszystko. Tusz
    zamiennik/oryginał nie robią różnicy. Tak więc powstaje loteria modeli w
    tym przypadku.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 19. Data: 2018-05-19 17:51:55
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-05-19 o 01:23, Marek S pisze:
    > Jest pewien hak - koszty zakupu tonera. (...) Nowe "małe" kartridże
    > do niej to ok 1200zł!!!

    Ja mam wprawdzie B&W laser, Samsung ML-1665, ale cena tonera wielce
    zachęcająca. Dostałem zamienny pojemnik za coś-tam pięćdziesiąt parę
    złotych. Jeśli ktoś nie wie, to "toner" nie jest w jakiejś byle puszce,
    ale to dość skomplikowany element wykonawczy, zawiera sporo
    "inteligencji", więc i cena oryginału (*chyba* ze 4x większa, nie
    pamiętam), wydawał się dość uzasadniona.
    Tak, czy siak rozrzut może być duży, więc zanim się kupi jakąś
    "wspaniała" drukarkę, w cenie zaprawdę atrakcyjnej - trzeba polukać za
    kosztami jej materiałów eksploatacyjnych, to pewne.

  • 20. Data: 2018-05-19 22:39:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-05-19 o 17:51, JaNus pisze:

> [...]
    > "wspaniała" drukarkę, w cenie zaprawdę atrakcyjnej - trzeba polukać za
    > kosztami jej materiałów eksploatacyjnych, to pewne.

    Nie każda drukarka laserowa ma toner zintegrowany z bębnem.
    Np. Brother, OKI - osobno toner (tylko plastikowe pudełko, bez
    "skomplikowanego elementu"), osobno bęben.
    Zaleta: tani toner
    Wada: nie można sypać byle ścierwa jako toneru, bo szybko można
    zniszczyć bęben.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam