  • 1. Data: 2018-05-18 12:00:33
    Temat: Baaardzo wolny Seagate
    Od: "Leszek K." <l...@g...com>

    Pacjent - dysk ST4000DM000. Ma już ze 3 lata. Zero błędów. S.M.A.R.T. -
    wszystko na zielono. Za to odczyt ~ 1,5 MB/s. Ze 100 razy za mało. Już
    nabyłem nowy, ale przekopiowanie zajmie z dwa miesiące (był zapchany na
    ponad 90%. Czasami po włączeniu przez chwilę chodzi szybko. Jakieś pomysły
    jak go popędzić?

    --
    Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

  • 2. Data: 2018-05-18 12:10:18
    Temat: Re: Baaardzo wolny Seagate
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Leszek K." napisał w wiadomości grup

    > Pacjent - dysk ST4000DM000. Ma już ze 3 lata. Zero błędów. S.M.A.R.T. -
    > wszystko na zielono. Za to odczyt ~ 1,5 MB/s. Ze 100 razy za mało.

    Jakie jest obciążenie CPU przy próbie odczytu z tego dysku?

    Na szybko: sprawdzić inny kabel, podłączyć do innego komputera

  • 3. Data: 2018-05-18 12:16:26
    Od: "Leszek K." <l...@g...com>

    Dnia Fri, 18 May 2018 12:10:18 +0200, zhbick napisał(a):

    > Użytkownik "Leszek K." napisał w wiadomości grup

    > Jakie jest obciążenie CPU przy próbie odczytu z tego dysku?

    Małe.

    > Na szybko: sprawdzić inny kabel, podłączyć do innego komputera

    Kabel zmieniałem. Chwilowo nie mam pod ręką innego komputera, ale inne
    dyski chodzą na tym bezproblemowo. Temperatura na nim jest nieco wyższa niż
    na innych ~45 stopni. Spróbuje go wyciągnąć i chłodzić.

    --
    Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

  • 4. Data: 2018-05-18 12:38:22
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Leszek K." napisał w wiadomości grup

    > Kabel zmieniałem. Chwilowo nie mam pod ręką innego komputera

    Użyj jakiegoś Linuxa bootowalnego z płyty lub pendrive (Linux Mint
    chociażby) i sprawdź, czy problem nadal występuje

  • 5. Data: 2018-05-18 16:02:33
    Od: "Leszek K." <l...@g...com>

    Dnia Fri, 18 May 2018 12:38:22 +0200, zhbick napisał(a):

    > Użytkownik "Leszek K." napisał w wiadomości grup

    > Użyj jakiegoś Linuxa bootowalnego z płyty lub pendrive (Linux Mint
    > chociażby) i sprawdź, czy problem nadal występuje

    Znalezienie linuksa, który wstanie na ryzen-ie nie było takie proste. Nowe
    ubuntu sobie poradziło. Tu też transfer jak z dyskietki. Wychładzanie dysku
    też nie pomogło. Pozostało włączyć kopiowanie i co parę tygodni zaglądać
    jak idzie.

    --
    Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

  • 6. Data: 2018-05-18 17:00:08
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Leszek K." napisał w wiadomości grup

    > Pozostało włączyć kopiowanie i co parę tygodni zaglądać jak idzie.

    Współczuję. Ale zawsze to lepiej, niż dawać zarobić kilka tys PLN firmie
    odzyskującej dane.

  • 7. Data: 2018-05-19 00:37:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-18, Leszek K. <leszek60.wytnij> wrote:
> [...]
    > też nie pomogło. Pozostało włączyć kopiowanie i co parę tygodni zaglądać

    Życzę abyś zdąrzył a 3 lata to pewnie juz i tak po gwarancji.

    Z:
    https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82
    E16822178338&reviews=all

    wynika, że po 2ch latach można się spodziewać kłopotów.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2018-05-19 08:50:35
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-05-18 o 12:00, Leszek K. pisze:
> [...]
    > ponad 90%. Czasami po włączeniu przez chwilę chodzi szybko. Jakieś pomysły

    Uszkodzony.
    Miałem podobnie z innym dyskiem 2TB w obudowie USB. Dobrze że mało
    znaczące dane (głownie filmy) to kopiowania było niewiele.
    I tak masz dobrze, u mnie to było około 300kB/s.
    Dysk poszedł na wymianę gwarancyjną (miał niecały rok).

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2018-05-19 14:34:13
    Od: "Leszek K." <l...@g...com>

    Dnia Fri, 18 May 2018 17:00:08 +0200, zhbick napisał(a):

    > Użytkownik "Leszek K." napisał w wiadomości grup

    > Współczuję. Ale zawsze to lepiej, niż dawać zarobić kilka tys PLN firmie
    > odzyskującej dane.

    Zapuściłem kopiowanie wczoraj wieczorem. Rano nie było nawet 1%. Teraz
    zaglądam 50%. Dostał szwungu. Nawet nie zaglądam coby nie zapeszyć. Może
    zdoła cały skopiować nim znowu zwolni.

    --
    Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

  • 10. Data: 2018-05-19 16:23:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 5/19/2018 2:34 PM, Leszek K. wrote:
    > Zapuściłem kopiowanie wczoraj wieczorem. Rano nie było nawet 1%. Teraz
    > zaglądam 50%. Dostał szwungu. Nawet nie zaglądam coby nie zapeszyć. Może
    > zdoła cały skopiować nim znowu zwolni.

    Jak już zakończysz kopiowanie to zrób eksperyment. Odpal ponownie i
    zmień pozycje dysku. Poziomi, pionowo, pod kątem itd.

    Miałem już 3-ci w rekach który kopiował powoli, ale po zmienia położenia
    nagle dostawal kopa i jechał z nominalną predkością. SMART czysty, ale
    po kilku przeoraniach zaczely pojawiać sie relokacje sektorów i dyski
    umierały. Dwa dyski miałem po upadkach, jeden "podobno sam z siebie".