  • 1. Data: 2009-01-10 19:19:02
    Temat: Jaka karta pamieci do Canona 1000D
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    Chciałbym zakupić karte pamieci do aparatu mojej dziewczyny Canon eos 1000d.
    Czy warto inwestować w karte SanDisk EXTREME III czy może wystarczający jest
    model serii ULTRA II rowniez SanDisk'a.
    Wiem że te dwie serie kart roznią sie szybkoscia zapisu ale czy w tym modelu
    lustrzanki wykorzysta sie potencjał wersji EXTREME III?
    A może jest jakiś inny parametr istotny ktory przemawiałby za
    zainwestowaniem w tą droższą karte.

  • 2. Data: 2009-01-10 21:28:51
    Temat: Re: Jaka karta pamieci do Canona 1000D
    Od: "akara0" <a...@W...onet.pl>

    Użytkownik "roxy" napisał
    > A może jest jakiś inny parametr istotny ktory przemawiałby za
    > zainwestowaniem w tą droższą karte.
    pamiętaj, że zdjęcia kiedyś trzeba będzie zrzucić na dysk, a wtedy szybkość
    może mieć znaczenie

  • 3. Data: 2009-01-11 10:33:09
    Od: "Marcin" <a...@i...pl>

    >Czy warto inwestować w karte SanDisk EXTREME III czy może
    > wystarczający jest model serii ULTRA II rowniez SanDisk'a.

    WYstarczający jest w zupełności model Ultra II. Za różnicę w cenie kup jej
    kwiaty.

  • 4. Data: 2009-01-11 16:11:17
    Od: sieciowy groszek <b...@g...com>

    > pamiętaj, że zdjęcia kiedyś trzeba będzie zrzucić na dysk, a wtedy
    > szybkość może mieć znaczenie

    Słuszna uwaga ale jako posiadacz obu wspomnianych kart (4GB) nie
    odczuwam różnicy ani podczas focenia (Nikon D60) ani ściągania przez
    Sanowski czytnik. Zresztą najpierw kupiłem Extreme a potem Ultra (szkoda
    mi było dopłacać 30zł). Naprawdę muszę wyciągnąć kartę aby przekonać się
    czy która z nich była włożona, w trakcie pracy (a zdarzają mi się
    również seryjne) nie widzę różnicy.

  • 5. Data: 2009-01-12 06:07:26
    Od: "roxy" <k...@o...pl>

    > WYstarczający jest w zupełności model Ultra II. Za różnicę w cenie kup jej
    > kwiaty.

    Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. Zrobię jak wyżej :-)

  • 6. Data: 2009-01-12 21:05:41
    Od: "Wojciech B" <a...@o...pl>

    ja posiadam ExtremeIII 4GB w swoim eosie 400d. Jedyne co moge powiedziec to
    ze w warunkach pstrykania rzedu 5, 6 klatek na sekunde moj extreme dosc
    dlugo zapisuje to samo sie ma robienia zdjec przy dlugim naswietlaniu(
    powyzej 10sek), czas zapisu jest proporcjonalny do czasu naswietlania. Mowie
    tu o formacie RAW. Byc moze to normalne zjawisko, ale mnie troszke
    rozczarowalo
    pozdrawiam
    wojtek

  • 7. Data: 2009-01-12 21:12:32
    Od: "akara0" <a...@W...onet.pl>

    Uzytkownik "Wojciech B" napisal
> [...]
    > powyzej 10sek), czas zapisu jest proporcjonalny do czasu naswietlania.
    > Mowie tu o formacie RAW. Byc moze to normalne zjawisko, ale mnie troszke
    a to przypadkiem nie efekt wlaczonej redukcji szumu dla dlugich czasów
    naswietlania? jesli tak to nie win karty tylko aparat

  • 8. Data: 2009-01-12 23:25:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jan 2009, Wojciech B wrote:

    > 10sek), czas zapisu jest proporcjonalny do czasu naswietlania.

    A weź Ty i zapodaj guglowi hasło "black frame" :D
    I nie przeżyj szoku, że możliwa jest bezstratna redukcja szumów :)
    (no, mało stratna dla ścisłości to raz, bo pewne szumy rosną
    sqrt(2). oraz usuwająca zakłócenia co do których niektórzy
    wyrażają obiekcje jak chodzi o nazwę - że to nie "szumy").

    > Byc moze to normalne zjawisko

    Nieczytanie instrukcji???
    Tak, niestety "normalne".
    Dopiero po obudzeniu niektórzy zaglądają (do dokumentacji) :)
    FYI: jak kupiłem KM A200 to dwa dni walczylem pracowicie z instrukcją.
    Po kolei wszystkie ustawienia.
    A i tak znalazły się ficzery do "odkrycia" za dwa lata...
    Przeoczyłem :P (acz KM ma ficzery z których niektóre nie
    są zaimplementowane w najtańszych lustrzankach, to inna
    inkszość).

    > ale mnie troszke rozczarowalo

    Tak się zastanawiam co Cię bardziej rozczaruje: fakt że nie
    znasz swojego aparatu czy skutki wyłączenia black frame :D

    pzdr, Gotfryd