  • 1. Data: 2009-01-10 09:06:57
    Temat: Kodak Z612 - reset oprogramowania
    Od: nb <n...@n...net>

    Czy jest możliwy reset softu Kodak Z612?
    Nie pogardzę, żadną sugestią dającą choćby 10% szans
    na pozytywny wynik.

    Problem *) polega na tym, że nie działa przycisk "menu".
    Nie jest to błąd mechaniczny, więc podejrzewam właśnie
    soft. W sieci napisane, że nie ma żadnego oprogramowania,
    a co za tym idzie jak wgrać/resetować soft.

    *) Druga taka sama awaria, raz serwis sobie nie poradził
    i dał nowy aparat, ale gwarancja liczyła się od zakupu
    starego aparatu plus czas przebywania w naprawie, więc
    prawie natychmiast straciła ważność. Istnieją też inne
    przesłanki, żeby niemal na pewno winić soft.

    --
    nb

  • 2. Data: 2009-01-10 09:14:27
    Temat: Re: Kodak Z612 - reset oprogramowania
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    nb pisze:

> [...]
    > prawie natychmiast straciła ważność. Istnieją też inne
    > przesłanki, żeby niemal na pewno winić soft.

    Mam wątpliwości, czy serwis przypadkiem nie robi cię w bambuko z tą
    gwarancją. Powinieneś dostać nową gwarancję na nowy aparat i tyle. To
    nie ma znaczenia, że wymiana starego na nowy w ramach gwarancji.
    Skontaktuj się z rzecznikiem praw konsumenta (czy jakoś tak to się nazywa).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 3. Data: 2009-01-10 10:11:23
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 10 of Jan 2009 10:14, "Paweł W." wrote:

> [...]
    > nie ma znaczenia, że wymiana starego na nowy w ramach gwarancji.
    > Skontaktuj się z rzecznikiem praw konsumenta (czy jakoś tak to się

    Wiem, że od strony formalno/prawno/urzędowej nie jest to
    dobrze załatwiane, ale ja tym się nie zajmowałem i raczej
    nie mogę się tym zajmować. Interesują mnie techniczne możliwości
    resetu, nawet całkiem brutalne (na 5 minut do mikrofalówki
    raczej nie dam) powiedzmy dające powyżej 10% szans sukcesu
    i poniżej 50% szans na całkowitą demolkę.

    Podejrzewam, że awaria wystąpiła po omyłkowym włożeniu
    SD-memory z innego aparatu, Kodak krzyczał coś na temat
    niewłaściwego formatu obrazków i filmów tam zawartych.
    Jeśli tak, to znaczy, ze zabootował sobie coś o funkcji wirusa.
    Więc albo trzeba zabootować SD z antywirusem, albo zresetować
    maszynkę do ustawień fabrycznych.
    Wyłączenie zasilania na dłuższy czas (wystarczająco długi
    aby zegar się przezerował) i rozładowania tego co wewnątrz
    nie poprawiło sprawy.

    Dobrze, że przed awarią zdążyłem przestawić ostrość, kontrast
    i nasycenie na wartości poniżej domyślnych. Ale jednak RAW
    byłby lepszy niż najobszerniejsze JPG-i. I automatyczny
    balans bieli na pewno byłby lepszy niż "światło dzienne"
    zamrożone przez awarię.

    --
    nb