  • 1. Data: 2009-01-13 20:19:20
    Temat: hm... za duze TV?
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    Tzreba europejczykom przyciąć telewizorki?

    http://www.wiseupjournal.com/?p=750

    --
    DJ

  • 2. Data: 2009-01-13 20:36:46
    Temat: Re: hm... za duze TV?
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tzreba europejczykom przyciąć telewizorki?
    >
    > http://www.wiseupjournal.com/?p=750

    Pytanie kontrolne, z jakiego ustroju pochodzą brednie o oszczędzaniu w imię
    czegośtam ?

    Włodek

  • 3. Data: 2009-01-13 20:53:43
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Włodzimierz Wojtiuk wrote:
    > Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie kontrolne, z jakiego ustroju pochodzą brednie o oszczędzaniu w imię
    > czegośtam ?

    Angielskie pieprzenie.
    Oni już zdrurnieli do reszty.

    Więcej niż 2g soli dziennie zabija, jazda 40mph zabija (30mph już nie!),
    żarówki nie są energooszczędne a telewizory za duże.
    Reklamówki w sklepie też są złe, ale samochody z silnikami 5l "jeżdzące"
    w korkach 5km/h już są cacy. Trzeba tylko podnieść podatek drogowy (!)

    W latach 40 ubiegłego wieku stężenie dwutlenku węgla w atmosferze było
    2x wyższe i jakoś 2x cieplej nie było.

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 4. Data: 2009-01-13 21:12:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Jan 2009 21:53:43 +0100, Marcin Łukasik wrote:

    >Angielskie pieprzenie.
    >Oni już zdrurnieli do reszty.
    >
    >Więcej niż 2g soli dziennie zabija, jazda 40mph zabija (30mph już nie!),

    Ale z tym to ponoc prawda - tzn pieszy uderzony przez samochod dosc
    gwaltownie traci szanse przezycia ponad 30mph..

    >żarówki nie są energooszczędne

    Ale zarowki nie sa oszczedne.

    >Reklamówki w sklepie też są złe, ale samochody z silnikami 5l "jeżdzące"
    >w korkach 5km/h już są cacy. Trzeba tylko podnieść podatek drogowy (!)

    Ale Anglicy to raczej europejskie econoboxy ujezdzaja, a nie prawdziwe
    samochody :-)

    Z tymi lodowkami to tez moze byc nieglupi pomysl - tylko trzeba
    skreslic te eko-ideologie.
    Od paru lat sygnalizuje ze siec utracila zdolnosc samoregulacji -
    dawniej jak mocy brakowalo wystarczylo obnizyc napiecie i pobor nieco
    spadal. Teraz przy tej automatyzacji pobor mocy sie utrzyma, tylko
    prad wzrosnie, to jeszcze zwiekszy straty.

    A Anglicy maja ciekawy problem - przerwa w meczu .. i pare mln
    obywateli wlacza 2kW czajnik. Razem wiele GW.
    Wylaczenie w miare potrzeby paru mniej istotnych urzadzen typu
    lodowka, klimatyzator, ogrzewanie mogloby pomoc.

    >W latach 40 ubiegłego wieku stężenie dwutlenku węgla w atmosferze było
    >2x wyższe i jakoś 2x cieplej nie było.

    Masz na to jakies potwierdzenie ?

    J.

  • 5. Data: 2009-01-13 21:13:16
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    DJ wrote:

    > Tzreba europejczykom przyciąć telewizorki?
    >
    > http://www.wiseupjournal.com/?p=750

    To lepsze:

    http://www.wiseupjournal.com/?p=727

    --
    Jerry1111

  • 6. Data: 2009-01-13 21:52:51
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    DJ pisze:

    > Tzreba europejczykom przyciąć telewizorki?
    > http://www.wiseupjournal.com/?p=750

    Ale tu wcale nie chodzi faktycznie o przekątną, tylko o zużycie energii.
    Teraz nieśmiało wchodzą do sprzedaży nawet całkiem duże LCDki
    podświetlane LEDami - nie dość, że diody mniej prądu ciągną niż kilka
    lamp CFL, to są bardziej trwałe i zajmują mniej miejsca. Do tego można
    dynamicznie je przyciemniać, co zwiększa możliwy do osiągnięcia
    kontrast. Jedyna obecna wada to cena, wynikająca z pazerności
    producentów i małej skali produkcji.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-01-13 23:39:53
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-01-13 22:13:16 +0100, Jerry1111
    <j...@w...pl.pl.wp> said:

    > To lepsze:
    >
    > http://www.wiseupjournal.com/?p=727

    To oczywiście też znam, ale linka nie chciałem zapodadawać, bo ni grama
    w tym treści o elektronice, więc jeszcze by ktoś ostrzelał z trzech
    liter "NTG" ;)

    Ogólnie ciekawy portal, warto RSSa śledzić...

    --
    DJ

  • 8. Data: 2009-01-13 23:46:50
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-01-13 21:36:46 +0100, =?iso-8859-2?Q?W=B3odzimierz_Wojtiuk?=
    <w...@w...pl> said:

    > Pytanie kontrolne, z jakiego ustroju pochodzą brednie o oszczędzaniu w imię
    > czegośtam ?

    Z każdego mi znanego, no może poza ustrojem pomiarowym :)

    --
    DJ

  • 9. Data: 2009-01-14 00:02:57
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Wylaczenie w miare potrzeby paru mniej istotnych urzadzen typu
    > lodowka, klimatyzator, ogrzewanie mogloby pomoc.

    A najbardziej pomogłoby zatrzymanie wszelkiej konsumpcji a najlepiej całej
    gospodarki. Dziwne, że nie ma takiego odważnego, który by coś na ten temat
    bąknął. Czyli chodzi o to, żeby ludzie wydawali jak najwięcej pieniędzy, ale
    przypadkiem nie na to, czego na skutek nieudolności odpowiednich władz,
    brakuje (w tym przypadku na prąd). A idealnie by było ich zmusić, żeby
    sponsorowali producentów i dostawców energii, co się zresztą udało (PFC).

    e.

  • 10. Data: 2009-01-14 00:11:05
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie kontrolne, z jakiego ustroju pochodzą brednie o oszczędzaniu w
    imię
    > czegośtam ?

    Teraz się to robi inaczej, dużo mówi się, że czegoś brakuje a potem szybko
    to coś drożeje :)

    e.