  • 1. Data: 2010-12-11 10:34:35
    Temat: Jaka tem wytrzyma DS18B20 ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    Czy ktos moze sie oreintuje, kiedy spali sie/stopi czujnik temperatury firmy
    Dallas/Maxim DS18B20 ?
    Mam cos takiego : http://pdfserv.maxim-ic.com/en/ds/DS18B20.pdf ale chyba
    nie ma tam takiej danej. Choc na ostatniej stronie jest jakas mowa o 220
    stopniach ?

    I co bedzie w przypadku przekroczenia temp 125 (ktora mierzy maks) ? Bedzie
    ja pokazywal caly czas, czy jakis blad zglosi czy co ?

    Fantom

  • 2. Data: 2010-12-11 11:02:34
    Temat: Re: Jaka tem wytrzyma DS18B20 ?
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-12-11 11:34, Fantom pisze:
> [...]
    >
    > I co bedzie w przypadku przekroczenia temp 125 (ktora mierzy maks) ?
    > Bedzie ja pokazywal caly czas, czy jakis blad zglosi czy co ?

    Przy 190 odlutuja sie koncowki, na 220 to termopara sie nadaje idealnie.

  • 3. Data: 2010-12-11 11:06:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 11 Dec 2010 11:34:35 +0100, Fantom wrote:
> [...]
    >nie ma tam takiej danej. Choc na ostatniej stronie jest jakas mowa o 220

    Przez 5s lutowania ?

    >I co bedzie w przypadku przekroczenia temp 125 (ktora mierzy maks) ?

    To krzem, wiec duzo wiecej naprawde nie wydoli, i zapakowany w
    epoksyd, wiec 200st go zniszczy dosc szybko, a i 170 chyba nie bedzie
    zdrowe.

    J.

  • 4. Data: 2010-12-11 13:17:36
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Przez 5s lutowania ?

    > To krzem, wiec duzo wiecej naprawde nie wydoli, i zapakowany w
    > epoksyd, wiec 200st go zniszczy dosc szybko, a i 170 chyba nie bedzie
    > zdrowe.

    Czyli jest szansa, ze przy 150 st bedzie pracowal ?
    Tylko pytanie co bedzie pokazywal...

    Fantom

  • 5. Data: 2010-12-11 13:29:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 11 Dec 2010 14:17:36 +0100, Fantom wrote:

    >Czyli jest szansa, ze przy 150 st bedzie pracowal ?

    Powiedzmy ze na granicy mozliwosci - jeszcze troche i krzem przestaje
    byc polprzewodnikiem :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-12-11 14:31:16
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-11 14:17, Fantom pisze:

    > Czyli jest szansa, ze przy 150 st bedzie pracowal ?
    > Tylko pytanie co bedzie pokazywal...

    Zdaje się, że da maksymalną ale w tej temperaturze może też zacząć mylić
    kod i sypać śmieciami.

    MD

  • 7. Data: 2010-12-12 15:25:17
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    W wolnej chwili sprawdze.
    Nie powinno mu sie nic stac, ale lepiej w takim przypadku skrecic
    wyprowadzenia niz lutowac.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Lazar

  • 8. Data: 2010-12-12 19:50:58
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-12-12 16:25 Sylwester ?azar napisał(a):

    > W wolnej chwili sprawdze.
    > Nie powinno mu sie nic stac, ale lepiej w takim przypadku skrecic
    > wyprowadzenia niz lutowac.

    Ew. można przylutować lutem bezołowiowym. Wymaga wyższej temperatury
    lutowania to i trudniej się sam odlutowuje.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2010-12-16 06:47:37
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Czyli jest szansa, ze przy 150 st bedzie pracowal ?
    > Tylko pytanie co bedzie pokazywal...

    "The use of parasite power is not recommended for temperatures above +100°C
    since the DS18B20 may

    not be able to sustain communications due to the higher leakage currents that
    can exist at these

    temperatures."

    Sprawdzone praktycznie, zaczyna szwankowac komunikacja. Nie wiem jak dla
    'normalnego' zasilania.

    --

    Pozdr

    EM

  • 10. Data: 2010-12-21 10:46:04
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > that can exist at these
    > temperatures."
    >
    > Sprawdzone praktycznie, zaczyna szwankowac komunikacja. Nie wiem jak dla

    Dzieki. dla pewnosci pusczze to z zasilaniem normalnym - razem trzy kable.

    Fantom