  • 1. Data: 2012-01-05 16:39:36
    Temat: Jaki VAN kupic?
    Od: "Robek" <r...@g...pl>

    Mam zamiar kupic VANa - 7 miejsc, disel

    Mam na uwadze Sharana, Galaxy i Alhamre. Roczniki po 2001.
    Przeznaczam ok 22 tys.
    Co byscie doradzili pod wzgledem awaryjnosci itd ??

    Dzieki zza wszelkie sugestie

  • 2. Data: 2012-01-05 16:42:55
    Temat: Re: Jaki VAN kupic?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-05 16:39, Robek pisze:
> [...]
    > Przeznaczam ok 22 tys.
    > Co byscie doradzili pod wzgledem awaryjnosci itd ??

    Praktycznie jedno i to samo.
    Ja bym pomyślał o maździe MPV.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2012-01-05 18:05:14
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 5 Jan 2012 16:39:36 +0100, Robek napisał(a):

    > Mam zamiar kupic VANa - 7 miejsc, disel
    >
    > Mam na uwadze Sharana, Galaxy i Alhamre. Roczniki po 2001.

    A one czymkolwiek prócz znaczka się różnią?
    Przede wszystkim zwróć uwagę na rzeczywisty stan techniczny i miej na
    uwadze, że 10-letni van z milionem przebiegu będzie wymagał pewnego wkładu
    finansowego od czasu do czasu. No chyba, że wierzysz, że 7-osobowe VANy z
    silnikiem diesla są ulubionymi pojazdami dziadków Helmutów rocznik 1934,
    którzy nimi jeżdżą tylko do kościoła w słoneczne dni i niezależnie od wieku
    mają 180 tyś. kilometrów przebiegu.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 4. Data: 2012-01-05 18:40:46
    Od: Pietia <v...@w...pl>

    Robek wrote:

> [...]
    > Przeznaczam ok 22 tys.
    > Co byscie doradzili pod wzgledem awaryjnosci itd ??

    To przeciez wszystko to samo praktycznie.
    A Zafira czemu nie?

  • 5. Data: 2012-01-05 19:23:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 05-01-2012 o 18:40:46 Pietia <v...@w...pl> napisał(a):

    > A Zafira czemu nie?

    Bo to nie Van? (tak samo jak nie jest nim Scenic, C4P/GP, Corolla Verso
    itp.)

    Pzdr
    TG

  • 6. Data: 2012-01-05 19:57:16
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

> [...]
    > Przeznaczam ok 22 tys.
    > Co byscie doradzili pod wzgledem awaryjnosci itd ??

    Sugestie:
    Nie przepłacać za święty znaczek VW - za ten znaczek płaci się o 20%
    więcej, największa też szansa, że "Ludowy samochód" pójdzie "do ludu" w
    częściach - lub w całości (w nocy odpadają lusterka, klamki, kołpaki,
    lub całe auto znika).
    Nie wierzyć w przebieg 190.000km, tylko przemnożyć go przez 2, 3, 5...

    Obejrzeć jeszcze raz Eurovana (Citroen Evasion/Fiat Ulysse (I)/Lancia
    Zeta/Peugeot 806), Mazdę MPV, Hondę Odyssey - każdy z nich ma swoje zady
    i walety ;) ...

    Z tego rocznika będą w lepszym stanie, lub znacznie tańsze (bo to nie VAG)

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 7. Data: 2012-01-06 14:48:42
    Od: " Flyte" <f...@N...gazeta.pl>

    Czesc!

    Robek <r...@g...pl> napisał(a):
    > Dzieki zza wszelkie sugestie

    poczytaj chocby opinie na autocentrum. Tam dowiesz sie jakie sa bolaczki
    wyzej wymienionych aut - laczenie z podzialem na poszczegolne silniki.

    Jak ktos napisal, wszystkie trzy auta to efekt jednego projektu. Choc kazdy
    z producentow wproawdzal wlasne modyfikacje na koniec.

    Czy myslales o Espace (albo Grand Espace)? (wiem wiem ze na F, ale i tak
    malo ktory samochod oferuje fotele kinowe:)).

    Flyte

  • 8. Data: 2012-01-06 16:07:39
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 05.01.2012 16:39, Robek pisze:
    > Mam zamiar kupic VANa - 7 miejsc, disel
    >
    > Mam na uwadze Sharana, Galaxy i Alhamre. Roczniki po 2001.
    > Przeznaczam ok 22 tys.
    > Co byscie doradzili pod wzgledem awaryjnosci itd ??

    Znaczy, chcesz mupic MINI vana? ;) SAG to segment MPV.

    Jesli pasuja Ci wyciagane w calosci fotele, tylne drzwi jak w kombi i
    biegi miedzy fotelami a nie na desce (ciezko przejsc na tyl) to bedziesz
    zadowolony. Ja mam Sharana od ponad 2 lat i jak bede zmienial to tez na
    blizniaki. Koniecznie kup wersje z obrotowymi fotelami przednimi - bez
    tego tracisz caly urok minivana na rodzinne pikniki ;)

    Jesli chodzi o awaryjnosc to mowia, ze benzyny sa nie do zajechania w
    porownaniu do diesla, szczegolnie te osmiozaworowe.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 9. Data: 2012-01-06 19:06:02
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-01-06 14:48, Flyte pisze:
    > Jak ktos napisal, wszystkie trzy auta to efekt jednego projektu. Choc kazdy
    > z producentow wproawdzal wlasne modyfikacje na koniec.

    I jednej portugalskiej fabryki, więc jak wieść gminna niesie
    - Ford g... wort;
    - Seat to hiszpańska technologia i niemiecki temperament,
    - VW to cud świata i z mocy prawdy objawionej w Auto-Bildzie, jest naj...!

    > Czy myslales o Espace (albo Grand Espace)? (wiem wiem ze na F, ale i tak
    > malo ktory samochod oferuje fotele kinowe:)).

    Właśnie dla wielu ludzi auto inne niż VAG jest mentalnym problemem ;)
    Byłem na weselu na Podhalu:
    Znajomy tam przyjechał właśnie Grand Espace - nowym (może rocznym) z
    salonu...
    Pierwsze pytanie jakie usłyszał gdy się zaczęła dyskusja o autach - "Na
    samochód nie było Cię stać?" - oczywiście zadał to pytanie właściciel
    Passata - zmęczonego życiem i w wielu odmianach swojego koloru...

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 10. Data: 2012-01-09 09:37:18
    Od: " Flyte" <f...@N...gazeta.pl>

    Hej,

    Wojciech Smagowicz [ZIWK] <w...@o...pl> napisał(a):
    > Właśnie dla wielu ludzi auto inne niż VAG jest mentalnym problemem ;)

    jest dokladnie jak piszes. Dla niektorych jedyne auto ktore warto kupic to
    VW, a te na F to porazka. Sam stoje nad dymelatem zakupu vana (7 miejsc,
    okolo 3-letni). I dwie kandydatury to Grand Espace albo Sharan/Alhambra.
    GEspace z tym samym wyposazeniem kosztuje okolo 20% mniej. Mechanicznie sa
    calkiem podobne, osiagni podobne, elektryka podobno gorsza u renault, ale z
    tego co doczytalem do raczej duperele ktore przy odrobinie IQ mozna samemu
    zalatwic.

    Inna historia bedzie przy odsprzedazy, gdzie jednak kupujacy bedzie
    oczekiwal znaczka VW.

    No nic, zobaczymy. Jak kupie to sie pochwale.

    Flyte