  • 1. Data: 2010-03-11 16:40:35
    Temat: Jaki automat dla wyrażeń regularnych z bactrackigiem?
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    Automat skończony jest równoważny "zwykłym" wyrażeniom regularnym.
    A jaki automat (jeśli w ogóle) odpowiada WR z backtrackingiem?
    Szukam od jakiegoś czasu bez efektu. TIA

    w.

    --
    Mamy oswojoną sarnę i w związku z tym projektuję, by dorobić do niej kłódkę.

  • 2. Data: 2010-03-12 22:09:15
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    Użytkownik "Wojciech Muła" <w...@p...null.onet.pl.invalid>
    napisał w wiadomości
    ll.onet.pl.invalid...
    > Automat skończony jest równoważny "zwykłym" wyrażeniom regularnym.
    > A jaki automat (jeśli w ogóle) odpowiada WR z backtrackingiem?
    > Szukam od jakiegoś czasu bez efektu. TIA

    Maszyna Turinga :)

    Nie jestem obeznany z pojęciem backtrackingu - napisz proszę w dwóch słowach
    co to jest, to pokombinuję.

    > w.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 3. Data: 2010-03-13 15:55:16
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl> wrote:

    > Maszyna Turinga :)

    Automat skończony wyrazisz też maszyną Turinga, więc nie o to chodzi. :)

    > Nie jestem obeznany z pojęciem backtrackingu - napisz proszę w dwóch słowach
    > co to jest, to pokombinuję.

    Odwołania wsteczne (tak to chyba jest po polsku), to fragment uprzednio
    dopasowanego tekstu i wyrażnie z czymś takim nie definiuje już języka
    regularnego. Np. "([a-z]+)\1" oznacza 'dopasuj ciąg literek, a następnie
    to samo (\1)' - czyli słowa języka są zawsze postaci XX, gdzie X to dowolny
    ciąg literek.

    w.

    --
    Mamy oswojoną sarnę i w związku z tym projektuję, by dorobić do niej kłódkę.

  • 4. Data: 2010-03-13 16:10:55
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    Użytkownik "Wojciech Muła" <w...@p...null.onet.pl.invalid>
    napisał w wiadomości
    ll.onet.pl.invalid...

> [...]
    > regularnego. Np. "([a-z]+)\1" oznacza 'dopasuj ciąg literek, a następnie
    > to samo (\1)' - czyli słowa języka są zawsze postaci XX, gdzie X to

    Po pierwsze zastanawiam się, czy backtracking jest realizowany automatem,
    czy raczej wchodzi tam już jakieś bardziej wysokopoziomowe programowanie, w
    sensie zapamiętanie odnalezionego ciągu i dopasowanie go "ręcznie".

    Drugi pomysł - możliwe, że powyższe wyrażenie dałoby się zapisać jakąś
    gramatyką bezkontekstową. Wówczas można byłoby zastosować automat skończony
    ze stosem lub jakąś sprytną kombinację automatu skończonego i automatu
    skończonego ze stosem.

    > w.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 5. Data: 2010-03-14 15:45:14
    Od: ,normalny' nastolatek i mam Neo! <c...@i...lv>

    "Wojciech Muła" wypyskował/a:
    [...]
> [...]
    > regularnego. Np. "([a-z]+)\1" oznacza 'dopasuj ciąg literek, a następnie
    > to samo (\1)' - czyli słowa języka są zawsze postaci XX, gdzie X to
    w gramatyce potrzebny byłby mechanizm dynamicznego dołączania zdefinio-
    wanego na podstawie <wyrażenia regularnego> elementu gramatyki. o ile
    coś takiego istnieje lub sobie możesz utworzyć.
    --
    / qo |) :@=N%_g=v=a=g_eD_e=c()=d=8! =%!gN@8'Re. w8in/ad
    \ _x/ , ;h-%-a'hA'H4,X0'Xo~xo~xO,R`-%EXp01ITed: *-7/+eh

  • 6. Data: 2010-03-15 07:50:15
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    ,normalny' nastolatek i mam Neo! <c...@i...lv> wrote:

    > w gramatyce potrzebny byłby mechanizm dynamicznego dołączania zdefinio-
    > wanego na podstawie <wyrażenia regularnego> elementu gramatyki. o ile
    > coś takiego istnieje lub sobie możesz utworzyć.

    Przecież istnieje. Dałem wyżej przykład.

    w.

  • 7. Data: 2010-03-17 21:59:33
    Od: Radoslaw Jocz <r...@p...onet.pl>

    Wojciech Muła wrote:
    > Automat skończony jest równoważny "zwykłym" wyrażeniom regularnym.
    > A jaki automat (jeśli w ogóle) odpowiada WR z backtrackingiem?
    > Szukam od jakiegoś czasu bez efektu. TIA
    >
    > w.

    automat ze stosem

    a co masz na mysli mowiac backtracking?

  • 8. Data: 2010-03-18 17:51:44
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    Radoslaw Jocz <r...@p...onet.pl> wrote:

    > automat ze stosem
    >
    > a co masz na mysli mowiac backtracking?

    Wyjaśniłem - odwołania wsteczne, na wikipedii jest opis (ale na polskiej
    wiki słaby). I nie, automat ze stosem nie da rady takiego dopasowania
    wykonać.

    w.

    --
    Mamy oswojoną sarnę i w związku z tym projektuję, by dorobić do niej kłódkę.

  • 9. Data: 2010-03-18 21:16:57
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Wojciech Muła pisze:

    > Wyjaśniłem - odwołania wsteczne, na wikipedii jest opis (ale na polskiej
    > wiki słaby). I nie, automat ze stosem nie da rady takiego dopasowania
    > wykonać.

    Wydaje mi się, że "wystarczy" zarezerwować miejsce w automacie na
    dodatkowe stany i dołożyć je, kiedy ciąg już jest znany. Wszak to "\1"
    to nic innego, jak ustalony ciąg znaków.

    JD

  • 10. Data: 2010-03-22 17:49:00
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com> wrote:

    > Wydaje mi się, że "wystarczy" zarezerwować miejsce w automacie na
    > dodatkowe stany i dołożyć je, kiedy ciąg już jest znany. Wszak to "\1"
    > to nic innego, jak ustalony ciąg znaków.

    Nic podobnego, \1 może być dowolnym ciągiem. Nie wiesz, ile będziesz
    potrzebował zarezerwować.

    Tzn. technicznie to jest osiągalne, jasne - przecież wszyscy tego
    używamy w VIM-ie i innych narzędziach. :) Mnie interesuje, czy są
    w informatyce teoretycznej rozważane jakiś specjalne struktury związane
    z tego typu dopasowaniami.

    w.

    --
    Mamy oswojoną sarnę i w związku z tym projektuję, by dorobić do niej kłódkę.