  • 11. Data: 2010-03-22 20:05:56
    Temat: Re: Jaki automat dla wyrażeń regularnych z bactrackigiem?
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Wojciech Muła pisze:

    > Nic podobnego, \1 może być dowolnym ciągiem. Nie wiesz, ile będziesz
    > potrzebował zarezerwować.
    A ile musisz zarezerwować na [a-z]+
    ?
    Skoro dopasowałeś ten tekst do miejsca wystąpienia backrefa to znaczy,
    że gdzieś go masz w buforze na wypadek gdybyś się wycofywał.

    Teraz wystarczy automat, który porównuje zadany ciąg z wejściem.
    (Pobierz znak z bufora lub zakończ, pobierz znak z wejścia lub zakończ,
    porównaj, zapętl lub zakończ.) Czy coś pominąłem?

    Michoo

  • 12. Data: 2010-03-22 20:14:21
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    Michoo <m...@v...pl> wrote:

    > A ile musisz zarezerwować na [a-z]+
    > ?

    W automacie skończonym? Zero. Nie ma żadnego "bufora" - automat zmienia
    stan na podstawie funkcji przejść.

    > Skoro dopasowałeś ten tekst do miejsca wystąpienia backrefa to znaczy,
    > że gdzieś go masz w buforze na wypadek gdybyś się wycofywał.

    Ja mogę mieć wszystko, ale który automat rozumie pojęcie "bufora"? :)
    O to się cały czas rozchodzi - nie o algorytm, tylko o nazwę konstrukcji
    teoretycznej.

    w.

    --
    Mamy oswojoną sarnę i w związku z tym projektuję, by dorobić do niej kłódkę.

  • 13. Data: 2010-03-22 20:41:27
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Wojciech Muła pisze:

    > W automacie skończonym? Zero. Nie ma żadnego "bufora" - automat zmienia
    > stan na podstawie funkcji przejść.
    W automacie - nie (no chyba, że ze stosem), ale automat ma jakieś
    "wejście" i ono musi zadbać o odpowiednie buforowanie.

    > Ja mogę mieć wszystko, ale który automat rozumie pojęcie "bufora"? :)
    > O to się cały czas rozchodzi - nie o algorytm, tylko o nazwę konstrukcji
    > teoretycznej.
    Automat ze stosem? - Ma "bufor". Inaczej (bez bufora) chyba nie da się
    zapewnić samego _zapamiętania_ dopasowanych ciągów. A to jest pierwszy
    etap do ich późniejszego dopasowania. Teorii niestety nie znam na tyle,
    żeby coś więcej powiedzieć.

    Michoo

  • 14. Data: 2010-03-23 07:35:06
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michoo"
    >W automacie - nie (no chyba, że ze stosem), ale automat ma jakieś
    >"wejście" i ono musi zadbać o odpowiednie buforowanie.

    Nie ma żadnego buforowania. Czytasz po znaku z wejścia i zmieniasz stany
    zgodnie z funkcją przejść. Nie masz żadnej wiedzy odnośnie znaków
    wcześniejszych/późniejszych. W przypadku backrefów musisz tę wiedzę
    mieć.

> [...]
    >zapewnić samego _zapamiętania_ dopasowanych ciągów. A to jest pierwszy
    >etap do ich późniejszego dopasowania. Teorii niestety nie znam na tyle,

    Nie chce mi się za bardzo wgłębiać (a niewiele pamiętam ;->), ale
    wikipedia twierdzi, że:
    "Many features found in modern regular expression libraries provide an
    expressive power that far exceeds the regular languages. For example,
    many implementations allow grouping subexpressions with parentheses and
    recalling the value they match in the same expression (backreferences).
    This means that a pattern can match strings of repeated words like
    "papa" or "WikiWiki", called squares in formal language theory. The
    pattern for these strings is (.*)\1.

    However, the language of squares is not regular, nor is it
    context-free."

    Czyli backrefy wychodzą poza języki bezkontekstowe, a więc PDA nie
    wystarczy.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 15. Data: 2010-03-23 19:55:02
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Wojciech Muła pisze:

    > Nic podobnego, \1 może być dowolnym ciągiem. Nie wiesz, ile będziesz
    > potrzebował zarezerwować.

    Oczywiście, że nie może być dowolnym ciągiem, musi być ciągiem, który
    już a) znalazłeś, oraz b) zapamiętałeś - forma nieistotna. W końcu
    jeżeli używasz nawiasów (tych wyznaczających ciąg do
    backreference'owania, że się wyrażę), to wynik przypasowania musi być
    zapamiętany.

    Kiedy pisałem "zarezerwować miejsce na dodatkowe stany", nie miałem na
    myśli konkretnej liczby stanów, miałem na myśli raczej dwa stany, między
    które wejdzie jeszcze cały dodatkowy ciąg znaków.

    Myślę, że lista, kolejka i mapa :)

    JD