  • 1. Data: 2010-04-14 04:29:38
    Temat: Jaki dysk EIDE?
    Od: "Ewa" <n...@w...pl>

    Witam!

    Proszę o opinie wynikające z użytkowania
    jaki dysk EIDE 500 GB warto kupić.
    Na dysku będzie zainstalowany Win XP.
    W komputerze pozostanie także stary dysk,
    który będzie pełnił rolę archiwum.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2010-04-14 05:13:38
    Temat: Re: Jaki dysk EIDE?
    Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl>

    Witaj
    Napisz coś o sprzęcie. Jaka płyta główna, jaki zasilacz?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-04-14 10:15:15
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl> wrote in message
    > Witaj
    > Napisz coś o sprzęcie. Jaka płyta główna, jaki zasilacz?

    Slusznie, zauwazylem ze Seagate'y lepiej dzialaja z zasilaczami corsair, a
    WD i Samsungi najlepiej z chiftecami.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 4. Data: 2010-04-14 21:28:06
    Od: MAR <m...@s...org>

    W dniu 2010.04.14 12:15, kamil pisze:

    > Slusznie, zauwazylem ze Seagate'y lepiej dzialaja z zasilaczami corsair,
    > a WD i Samsungi najlepiej z chiftecami.

    Ty sobie żartujesz, a mój zasilacz po podłączeniu dysku Seagate
    (sprawdzane na 2 róznych) cicho piszczy, a dysku WD - nie piszczy.

    --
    Mar

  • 5. Data: 2010-04-14 22:35:38
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces MAR <m...@s...org> zwrócił błąd:

    > Ty sobie żartujesz, a mój zasilacz po podłączeniu dysku Seagate
    > (sprawdzane na 2 róznych) cicho piszczy, a dysku WD - nie piszczy.

    A jak podłączysz jednocześnie dyski Seagate i WDC to piszczy czy nie
    piszczy? Ja bym strzelał że nie piszczy, ale ciekaw jestem.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 6. Data: 2010-04-15 18:21:28
    Od: "Ewa" <n...@w...pl>

    > Napisz coś o sprzęcie. Jaka płyta główna, jaki zasilacz?

    Płyta główna to:
    Intel 865PE Chipset Based
    MSI 865PE Neo2 Series
    MS-6728 (v1.X) ATX Mainboard
    Version 1.1
    G52-M6728X-K01

    Nie wiem jaki jest zasilacz.
    W komputerze jest już dotychczasowy dysk systemowy (80GB),
    nagrywarka DVD , czytnik DVD i napęd dyskietek.

    Ile W może zużywać EIDE 500 GB.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 7. Data: 2010-04-15 18:55:19
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Ewa <n...@w...pl> zwrócił błąd:

    > Płyta główna to:
    > Intel 865PE Chipset Based
    > MSI 865PE Neo2 Series
    > MS-6728 (v1.X) ATX Mainboard
    > Version 1.1
    > G52-M6728X-K01
    >
    > Nie wiem jaki jest zasilacz.
    > W komputerze jest już dotychczasowy dysk systemowy (80GB),
    > nagrywarka DVD , czytnik DVD i napęd dyskietek.
    >
    > Ile W może zużywać EIDE 500 GB.

    Do 10 W, ale z linii 12 V to idzie, czyli najbardziej obciążonej. Na
    pewno nie ma tam miejsca na dysk SATA? (wtedy Samsunga Spinpointa
    F3...) Ta płyta powinna mieć zdaje się 4xSATA, a wymieniasz tylko trzy
    urządzenia które z SATA mogą potencjalnie korzystać (i coś mi się wydaje
    że nie wszystkie z tego korzystają). Jeśli są tylko 2xSATA to ja bym
    wyrzucił któregoś DVD. Bo dobrych dysków IDE to teraz już jak na
    lekarstwo...

  • 8. Data: 2010-04-15 19:03:42
    Od: "Ewa" <n...@w...pl>

> [...]
    > że nie wszystkie z tego korzystają). Jeśli są tylko 2xSATA to ja bym
    > wyrzucił któregoś DVD. Bo dobrych dysków IDE to teraz już jak na

    Są tam 2 SATA, ale nigdy nie były używane. W zestawie nie ma kabelków
    SATA. Można je oczywiście dokupić, ale ich brak może być symptomatyczny.
    Dyski SATA są droższe. Komputer jest stary i nie należy zakładać jego
    długiej pracy. Ten dysk jest niezbędny ze względu na brak miejsca na skany,
    których spora ilość jest w tym samym czasie przetwarzana. Ponadto pozwoli
    on na nową, czystą instalację systemu z ewentualną możliwością powrotu
    do stanu poprzedniego gdyby okazało się to niezbędne, przynajmniej
    w początkowym okresie używania nowego systemu.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 9. Data: 2010-04-15 20:23:59
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

> [...]

    > do stanu poprzedniego gdyby okazało się to niezbędne, przynajmniej
    > w początkowym okresie używania nowego systemu.

    Jeśli nie będzie długo używany to może nie warto szukać specjalnie
    dobrego dysku. Chodzi o to że naprawdę ciężko teraz kupić dysk na ATA,
    ja rzuciłem okiem do sklepu w którym się często zaopatruję - na kilkaset
    dysków tylko z dziesięć jest na ATA w tym dwa 500GB. Osobiście żadnego
    bym nie polecił, ale bardziej już WDC, bo desktopowe dyski firmy Hitachi
    mnie przerażają. Czyli lepiej zobacz co będzie dostępne tam gdzie chcesz
    kupić, a jak okaże się że masz jakikolwiek wybór to może zapytać jeszcze
    raz, podając te konkretne dwa lub trzy dyski. Więcej obawiam się nie
    będzie.

    To ten dysk:
    http://www.kupujemy.pl/wd5000aakb-cena-sklep.html

    Jego odpowiednik SATA można znaleźć taniej:
    http://www.kupujemy.pl/wd5000aaks-cena-sklep.html

  • 10. Data: 2010-04-15 20:51:35
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 15-04-2010 o 22:03 Ewa napisała na pl.comp.pecet:

> [...]
    > SATA. Można je oczywiście dokupić, ale ich brak może być symptomatyczny.
    > Dyski SATA są droższe. Komputer jest stary i nie należy zakładać jego

    Dyski SATA są droższe? Cennik z pierwszego lepszego sklepu:
    http://www.proline.pl/sklep.php?p=SAM+50+16+HD502HJ
    http://www.proline.pl/sklep.php?p=WD+WD5000AAKB

    Może ja czegoś nie rozumiem, ale co ma do rzeczy, że komputer stary?
    Przecież nowszy dysk można z powodzeniem wykorzystać w nowym.
    Uważam, że jeżeli jest taka możliwość - wygląda na to, że płyta posiada
    zintegrowany kontroler SATA - należy to wykorzystać, a nie pakować się
    w przestarzałą technologię. Kupić odpowiednie kabelki i jechać :)
    PS Co znaczy zdanie "ich brak może być symptomatyczny"?

    --
    WiesłaW
    Opera Mail