  • 11. Data: 2012-04-23 21:32:24
    Temat: Re: Jaki koszt jazdy autem elektrycznym?
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-23 20:33, ToMasz pisze:
    > Źle coś policzyłeś.
    > Jak ktoś Ci już powiedział, a temat był poruszany w zeszłym tygodniu,
    > największy koszt to zakup akumulatorów.
    > Sam silnik elektryczny, zużyje tyle energii, o ile przesunie pojazd.
    > czyli jak stoi, to nie zużywa 13 kW czy jak tam założyłeś. po mieście,
    > zakładając maks 50km/h wystarczy połowa tej mocy. jak się będziesz kulał
    > w korku, to też prawie nic nie zapłacisz.

    13/2=6,5kW; 50km/h->100km w 2h; Stąd 6,5*2=13kWh.

    W swoich obliczeniach przyjąłem 13,5kWh - zgodnie z danymi na
    przedstawionej stronie.

> [...]
    > elektryczne zamiast dupowozy. Gdzie klima? ogrzewanie? radio i inne
    > odbiorniki elektryczne?
    > Żeby nie przedłużać: w hurcie, 1kilowatogodzina akumulatora to ok 100zł.
    > pół godziny jazdy z maks mocą 7kW spokojnie wystarczy na 20km, i zużyje
    > akumulatory za 300-500zł. na 4-6 lat! Jak chcesz zwiększyć zasięg, to
    > koszt akumulatorów rośnie w tysiące złotych, rośnie masa pojazdu,
    > więc.... zmniejsza się zasięg!
    > Teraz sam sobie odpowiedz. czy liczysz koszty "limuzyny" na prąd, czy
    > chcesz policzyć opłacalność przeróbki cinquecento na prąd - budując

    Nie szukałem jakiegoś wyimaginowanego samochodu, ale takiego jaki został
    wyprodukowany. Obliczenia wykonałem na przykładzie Mitsubishi iMiev.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 12. Data: 2012-04-23 21:51:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 23 Apr 2012 20:20:10 +0200, Albercik wrote:

> [...]
    > akumulatorów jest, jak jest mało, to jest mniejszy zasięg, jak jest
    > dużo, to przejechanie 1km kosztuje więcej,
    >
    > A co do Twojego pytania..
    > Gdzieś ktoś się chwalił że na przejechani 100km idzie mu prądu za zdaje
    > się 2zł(koszt ładowania akumulatorów)! i to auto tylko elektryczne, a
    > nie hybryda.
    >
    > więc choćbyś z każdych przejechanych 100km odkładał po 20zł na zakup
    > nowych akumulatorów, to po przejechaniu 20.000km (przykładowo roczny
    > przebieg) mamy odłożone 4000zł na nowe akumulatory. Po kilku latach się

    Niestety nadal jest to mało na akumulatory...
    Co ciekawe - ostatnio li-ion na tyle staniały, że w długiej perspektywie
    czasowej wychodzą już ponoć taniej niż ołowiowe w takim trakcyjnym cyklu
    pracy.
    Tyle że tu z kolei koszty zakupu zabijają.

  • 13. Data: 2012-04-23 22:01:08
    Od: trudny <t...@g...com>

    Ciekawe o ile wzroslaby cena prądu, gdyby auta w pełni elektryczne
    stanowiły 1% wszystkich pojazdów na drogach? Myślę, że wzrost ceny
    byłby wprost proporcjonalny do wzrostu liczby elektrycznych pojazdów.
    To się nie ma szans upowszechnić, ma sens jedynie w połączeniu z
    silnikiem spalinowym.

    Ekoutopia.

  • 14. Data: 2012-04-23 22:06:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 23 Apr 2012 20:33:27 +0200, ToMasz wrote:

> [...]
    > zakładając maks 50km/h wystarczy połowa tej mocy. jak się będziesz kulał
    > w korku, to też prawie nic nie zapłacisz.

    Zapłacisz za światła, zimą za ogrzewanie (wnętrza i akumulatorów) i
    wentylacje...
    Robi się dość sporo - zwłaszcza z tym ogrzewaniem.
    Jak ktoś jeszcze sobie życzy klimę, to również.

> [...]
    > tak się planuje że całość nie przekroczy 25km. jaki jest planowany
    > zasięg auta elektrycznego? 120km!!! Po co?

    Z zasięgiem to jest jeszcze pytanie jak go liczyć.
    W zależności od technologii akumulatorów różnie wygląda np. ich pojemność
    zimą.
    Pytanie jakie będą osiągi samochodu pod koniec pojemności akumuatora.
    Jak szybko akumulatory tracą swoją pojemność?

    Bo żeby się nie okazało że jak sobie założysz teoretycznie bezpieczny
    zasięg 50km, to w pewnych warunkach nie przejedziesz nawet tych 25.

    > Żeby nie przedłużać: w hurcie, 1kilowatogodzina akumulatora to ok 100zł.
    > pół godziny jazdy z maks mocą 7kW spokojnie wystarczy na 20km

    7kW to dobra moc do motoroweru.
    Samochód o takiej mocy będzie miał problem z jazdą pod górę.

    Ale akurat moc silnika to nie problem - jeżeli chodzi o samochód
    elektryczny spokojnie można używać mocnych silników z bardzo niewielką
    stratą dla ekonomii.

    No i gdzie te akumulatory 1kWh/100zł?

  • 15. Data: 2012-04-23 22:16:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 23 Apr 2012 13:01:08 -0700 (PDT), trudny wrote:

    > Ciekawe o ile wzroslaby cena prądu, gdyby auta w pełni elektryczne
    > stanowiły 1% wszystkich pojazdów na drogach?

    Myślę że jakoś niezbyt dramatycznie.
    Natomiast obawiam się że skarb państwa nie pozwoli sobie na to żeby jeździć
    nie płącąc akcyzy.

    Bo dzisiejsze analizy porównujące koszty paliw płynnych objętych wysoką
    akcyzą z prądem gdzie tego podatku jest dużo mniej to obraz prawdziwy dla
    "tu i teraz", ale w przypadku upowszechnienia się samochodów elektrycznych
    to się zmieni.

    Jak dziś pi*oko samochód rocznie przejeżdża 20kkm i zasila budżet państwa
    kwotą około 4000zł. Można się spodziewać podobnej wysokości podatku który w
    ten czy w inny sposób zostanie ściągnięty również od posiadaczy elektryków.

  • 16. Data: 2012-04-23 22:30:40
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Czeslawek" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > proszę uzasadnij to stwierdzenie

    w HYBRYDZIE, która nie jest autem typu plug-in (czyli większość hybryd)
    akumulatory ładowane są TYLKO silnikiem spalinowym.
    Zaczynasz wątek od hybryd i pytasz o koszty prądu - więc Ci odpowiadam.
    Kończysz wątek przykładem dla samochodu ELEKTRYCZNEGO a nie hybrydy i dla
    niego liczysz zużycie prądu. Zdecyduj sie.

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618
    http://allegro.pl/show_item.php?item=2266077365

  • 17. Data: 2012-04-24 02:28:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 23 Apr 2012 22:16:29 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > ten czy w inny sposób zostanie ściągnięty również od posiadaczy elektryków.

    1% ubytek dochodow z akcyzy budzet jakos zniesie, najwyzej podniesie akcyze
    na benzyne :-)
    Ale przy wiekszej ilosci cos trzeba bedzie z tym zrobic.
    Prad oakcyzuja i limit wolny od podatku na gospodarstwo wyznacza ;-)

    A jak 10 lat temu rzad zamowil prace studialne i mu doradzono taksometry,
    to sie radacy smiali :-)

    J.

  • 18. Data: 2012-04-24 03:04:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Apr 2012, J.F. wrote:

    > Prad oakcyzuja

    E tam.
    Już jest, to jedynie kwestia stawki.
    A zmieniać stawkę z 1% na 50% łatwiej, bo to "tylko zmiana stawki" ;)

    > i limit wolny od podatku na gospodarstwo wyznacza ;-)

    W pewien sposób - już jest.
    Inaczej płaciłbys akcyzę od pradu wytwarzanego w alternatorze :]
    (tyle, że na razie jest to limit po stronie "produkcyjnej")

    > A jak 10 lat temu rzad zamowil prace studialne i mu doradzono taksometry,
    > to sie radacy smiali :-)

    Link!
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2012-04-24 08:52:02
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Gdzie mógłbym znaleźć następujące dane jakiegoś istniejącego samochodu
    > elektrycznego:
    > -pojemność akumulatorów:
    > -średni lub maksymalny zasięg na naładowanych akumulatorach
    >
    > Drażni mnie podawane przez media zużycie paliwa nieuwzględniające
    > równoległego zużycia prądu przez auta hybrydowe. Dlatego chciałbym sobie
    > policzyć ile wart jest prąd zużywany przez takie samochody na pokonanie
    > 100 km.

    Polecam zajrzeć na forum i stronę: http://www.samochodyelektryczne.org/

    Wątek o przeróbce citroena bx na elektryczny w wariancie po taniości:)
    http://www.samochodyelektryczne.org/forum/viewtopic.
    php?t=389&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=782f4
    67e623d86a0ee99cb96467f653b

  • 20. Data: 2012-04-24 09:02:12
    Temat: Odp: Jaki koszt jazdy autem elektrycznym?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > Ale przy wiekszej ilosci cos trzeba bedzie z tym zrobic.
    > Prad oakcyzuja i limit wolny od podatku na gospodarstwo wyznacza ;-)

    Przecież już jest oakcyzowany (chyba).