  • 21. Data: 2019-05-09 09:17:29
    Temat: Re: Jaki modem do karty SIM na USB?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-09 o 09:03, Artur S. pisze:
    [...]
> [...]
    > Wpisywałem to haslo podane na telefonie, ale z góry mogłem przewidzieć że
    > to nie zadziała.
    > Pamiętam, że gdy korzystałem z Internetu z tego samego smartfona parę
    > lat temu, to, tak jak pisałeś, pokazywało mi się inaczej wyglądające
    > okienko ze znalezionymi urządzeniami i po kliknięciu na telefon prosiło
    > o wpisanie hasła.
    > Tylko teraz nie dam już głowy czy to było przez WiFi czy przez BT, bo
    > próbowałem wtedy obu.
    > Ale w końcu coś zadziałało, bo tego używałem. Na pewno.
    > Teraz chciałbym żeby chociaż jedno z nich zadziałało.

    Przejdź zatem do zakładki "Zarządzaj sieciami bezprzewodowymi" (Centrum
    sieci i udostepniania) w komputerze, znajdź sieć która ma nazwę z
    Twojego telefonu i ja usuń. Po usunięciu spróbuj ponownie się podłączyć.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 22. Data: 2019-05-09 10:46:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2019 02:30:57 UTC+2 użytkownik Artur S. napisał:

    > Właśnie w tym problem. Nie pokazuje mi się odpowiednie okno,
    > w którym telefon mógłby zostać wylistowany.

    Szukaj tam gdzie masz wybór sieci wifi

  • 23. Data: 2019-05-09 11:24:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-05-09 o 08:09, Artur S. pisze:
    > To znaczy? (pod Windows)

    Przypomina mi się powiedzenie prowadził ślepy kulawego :) Fajnie, że
    chcesz pomóc rodzicom, ale jeśli nie masz wiedzy nawet w temacie podstaw
    łączenia przez wifi, to tym bardziej z modemem im nie pomożesz, bo się
    raz modem zwiesi, trzeba będzie zrestartować, i będziesz się pytał na
    internetach, o jakiejś wstępnej konfiguracji już nie wspominając.

    Może po prostu poproście o pomoc córkę sąsiada? Jak skończyła 12 lat, to
    powinna dać sobie radę.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2019-05-09 13:23:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 8 May 2019 08:40:41 +0200, Artur S. napisał(a):

    > Potrzebny jest mi modem do karty SIM na USB żeby na wakacjach mieć
    > dostęp do Internetu z laptopa bez względu na możliwość korzystania z
    > WiFi. Chodzi o wakacje w Polsce.

    Wypraktykowałem właśnie ustawianie hotspota na komórze. Komóra to K&M
    Move 8 z androidem, komp korzystający z hotspota to lapek z Mintem 19.1.
    Czynności na komórze ograniczyły się do włączenia wi-fi oraz
    skonfigurowania hotspota a właściwie tylko do ustawienia hasła dostępu.
    Czynności na lapku ograniczyły się do wybrania nazwy sieci wi-fi z listy
    oraz wklepania ustawionego hasła. No i zadziałało.
    --
    Jacek
    Błędy lekarzy leżą na cmentarzu, błędy nauczycieli siedzą w Sejmie.

  • 25. Data: 2019-05-09 14:21:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Artur S." <A...@s...pl.> wrote in message

    > Właśnie w tym problem. Nie pokazuje mi się odpowiednie okno,
    > w którym telefon mógłby zostać wylistowany.

    Czy to laptop pracujący w Windows? Czy jakiś Macbook?
    Jak MS Windows, to w prawym dolnym rogu ekranu, koło zegarka
    jest taka ikonka z kilkoma ćwiartkami okręgu, sugerująca fale radiowe.
    Trzeba tam kliknąć myszką i pojawi się lista dostępnych sieci WIFI
    w okolicy - odszukujesz nazwę przypominającą nazwę Twojego
    telefonu (lub to jak nazwany jest "hotspot" w Twoim telefonie)
    i klikasz na połącz. Dalej już wiesz co robić...

  • 26. Data: 2019-05-09 14:24:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Listę wszystkich sieci (z okolicy) zawsze mogłem oglądać, ale przeważnie
    > nie było na niej nazwy podanej przez mój telefon.

    Trzeba kilka sekund poczekać po włączeniu tego ficzerka w telefonie.

> [...]
    > nieznanym intruzom z tą sięcią.
    > Wpisz klucz, a następnie kliknij przycisk Połącz.

    No ale trzeba to hasło wpisać DOKŁADNIE, z przestrzeganiem czy
    wpisujesz duże/małe litery - ma być tak samo jak w telefonie ustawione.

    > Wpisywałem to haslo podane na telefonie, ale z góry mogłem przewidzieć że
    > to nie zadziała.

    Dlaczego mogłeś z góry przewidzieć że nie zadziała?
    To ma właśnie tak działać - tu nie ma żadnych czarów!

  • 27. Data: 2019-05-09 14:26:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > internetach, o jakiejś wstępnej konfiguracji już nie wspominając.
    >
    > Może po prostu poproście o pomoc córkę sąsiada? Jak skończyła 12 lat, to

    Akto powiedział że on pomaga jakimś rodzicom???

    W zdaniu:
    "Korzystanie z połaczenia przez WiFi ze smartfonem byłoby zbyt
    skomplkowane dla osoby która będzie z tego korzystać."
    on miał na myśli siebie samego...

    Co potwierdził w zdaniu wyżej:
    "Internet będzie *MI* potrzebny do korzystania z poczty, surfowania po www,
    ewentualnie zamawiania biletow itp. Żadnych gier, tym bardziej on-line."

  • 28. Data: 2019-05-09 14:30:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie pokazuje się w ogóle okienko, w którym powinny być widoczne
    > urządzenia gotowe do współpracy, a nie puste okienko, bo telefon jest
    > ukryty.

    To jest *to samo* okienko w którym widzisz nazwę SSID routera
    do którego aktualnie Twój laptop jest połączony...

    Zerknij na obrazki z tego linka:
    https://www.msftnext.com/hide-neighborhood-wifi-netw
    ork-windows-10/

    > Telefon docelowy będzie inny, chciałem sobie przypomnieć na moim
    > telefonie na ile to wtedy było skomplikowane.
    > Idziemy w kierunku modemu.

    O kuźwa, to z modemem będzie już Sajgon nie do przejścia tu na grupie.
    Daj sobie spokój, naprawdę... odpuść bo szkoda czasu i nerwów.

  • 29. Data: 2019-05-09 14:32:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > Czynności na lapku ograniczyły się do wybrania nazwy sieci wi-fi z listy
    > oraz wklepania ustawionego hasła. No i zadziałało.

    To tak jak z podlewaniem kwiatków - niby wszystko proste a jednak
    u pewnych ludzi wszystko rośnie i się zieleni a u innych wszystko
    usycha lub gnije... nie poradzisz na wrodzone talenty lub ich brak...

  • 30. Data: 2019-05-09 14:38:01
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-05-09 o 11:24, Liwiusz pisze:

> [...]
    > internetach, o jakiejś wstępnej konfiguracji już nie wspominając.
    >
    > Może po prostu poproście o pomoc córkę sąsiada? Jak skończyła 12 lat, to

    Ale pociekło.

    --
    Filip454
    [f...@g...com]