  • 1. Data: 2015-12-11 18:52:33
    Temat: Jakie okulary 3D do HTC EVO 3D ?
    Od: Janusz Pawlowski <u...@w...pl>

    Zamierzam postawić pierwsze kroki w fotografii 3D i w tym celu zamierzam zakupić
    telefon z takim aparatem - konkretnie HTC EVO 3D.

    Moje pytanie : Jakiego rodzaju okulary 3D będą mi potrzebne do oglądania tych fotek
    na ekranie laptopa lub TV ?

  • 2. Data: 2015-12-12 02:51:33
    Temat: Re: Jakie okulary 3D do HTC EVO 3D ?
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Dec 2015, Janusz Pawlowski wrote:

> [...]
    telefon z takim aparatem - konkretnie HTC EVO 3D.

    > Moje pytanie : Jakiego rodzaju okulary 3D będą mi potrzebne do oglądania tych fotek

    To nie zależy od sprzętu którym będziesz te fotki robił, tylko
    (od) sprzętu na którym będziesz je oglądał.
    Czyli monitora. "trzyde" (monitora). Stereo dla ścisłości
    (bo "3D" to naciągnięcie znaczenia, któreś już z kolei).
    Rozwiązań jest kilka, jak zawsze, każde ma swoje zady i walety.
    I laptopa jakoś w tym rozwiązaniu nie widzę - są jakieś lapki
    z monitorem "3D"??

    Zakładam optymistycznie że okularów anaglifowych nie bierzesz pod uwagę.
    (acz i w tym przypadku "nie zależy od fotoaparatu")
    No chyba że na laptopa z matrycą TN...

    Przykładowo tu:
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =3d&search_scope=category-4317
    ...da się znaleźć sprzęty z obrazem polaryzowanym, migawkowym, siatką...
    pewnie coś jeszcze. I niekompatybilne ze sobą mimo tej samej technologii
    również :>

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2015-12-12 10:25:11
    Od: Kamel3D <k...@o...pl>

    W dniu 2015-12-12 o 02:51, G.S. pisze:

    > I laptopa jakoś w tym rozwiązaniu nie widzę - są jakieś lapki
    > z monitorem "3D"??

    Na pewno BYŁY (dwa modele ACER'a) a i chyba nadal SĄ coś chyba
    wypuszczał ASUS, ale pewności nie mam. Monitory LG 3D dobrze się spisują
    ze swoimi okularami pasywnymi, tymi samymi z resztą, które pasują do
    pasywnych modeli 3D ich telewizorów.

    --
    Kamel3D |Pisząc do mnie|Galeria Stereoskopowa|Wejdź \
    http://www.kamel3d.eu | zamień |Zdjęcia trójwymiarowe|zobacz \

  • 4. Data: 2015-12-12 17:52:08
    Od: Janusz Pawlowski <u...@w...pl>

    Dziekuję za odpowiedzi. Myślałem że to będzie taki GIF/interlacing - jeden półobraz z
    fotką przepuszczoną przez polaryzator "H" ,a drugi przez "V".

  • 5. Data: 2015-12-14 14:40:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-11 o 18:52, Janusz Pawlowski pisze:
> [...]
    telefon z takim aparatem - konkretnie HTC EVO 3D.

    > Moje pytanie : Jakiego rodzaju okulary 3D będą mi potrzebne do oglądania tych fotek

    A tak z innej beczki.
    Osie obiektywów są bardzo blisko siebie. W związku z tym efekt
    stereoskopowy będzie wystarczający?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2015-12-14 20:43:46
    Od: Kamel3D <k...@o...pl>

    W dniu 2015-12-14 o 14:40, Adam pisze:

    > A tak z innej beczki.
    > Osie obiektywów są bardzo blisko siebie. W związku z tym efekt
    > stereoskopowy będzie wystarczający?

    W pewnym zakresie "odległości od pierwszego planu" - tak.
    Bliżej niż 0,9 metra - za blisko;
    od 0,9 metra do kilku metrów - naturalnie i ok
    kilkanaście metrów i dalej - płasko.

  • 7. Data: 2015-12-22 21:06:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam <a...@p...onet.pl> writes:

    > A tak z innej beczki.
    > Osie obiektywów są bardzo blisko siebie. W związku z tym efekt
    > stereoskopowy będzie wystarczający?

    Pewnie nie, ale czy to będzie mieć znaczenie?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 8. Data: 2015-12-23 21:50:54
    Od: Janusz Pawlowski <u...@w...pl>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, i tak na koniec żeby zamknąć temat chciałbym zadać
    jedno pytanie związane z zakupem pierwszego aparatu 3D - będzie w telefonie ze
    względu na poręczność. Jak zauwazyłen na rynku dominowały w temacie dwa telefony :
    HTC EVO 3D i LG Optimis P920 3D - oba miały po dwa obiektywy - a teraz jak patrzę na
    rynek to zarówno telefony 3D jak i same aparaty 3D mają już tylko po jednym
    obiektywie. Niezrozumiała dla mnie jest technika tego 3D - czy to może jakies Quasi
    3D, jakieś gorsze 3D ? Napiszcie proszę o tym jedoobiektywowym 3D, i może ktoś poleci
    jakiś telefon z aparatem 3D ?

  • 9. Data: 2015-12-25 17:13:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Janusz Pawlowski <u...@w...pl> writes:

> [...]
    > Quasi 3D, jakieś gorsze 3D ? Napiszcie proszę o tym jedoobiektywowym
    > 3D, i może ktoś poleci jakiś telefon z aparatem 3D ?

    Do wykonania zdjęcia 3D (stereoskopowego) potrzebne są dwa zdjęcia,
    można je w ostateczności zrobić jednym obiektywem (przesuwając aparat).
    Efekty tak czy owak będą pewnie marne (żadne), więc po co się wysilać.

    Odległość między osiami obiektywów powinna być, przy standardowym kącie
    patrzenia, mniej-więcej równa odległości między oczami człowieka. To
    może być trudne w przypadku telefonu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 10. Data: 2015-12-25 20:02:26
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu piątek, 25 grudnia 2015 17:13:17 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Odległość między osiami obiektywów powinna być, przy standardowym kącie
    > patrzenia, mniej-więcej równa odległości między oczami człowieka. To
> [...]
    Nie przesadzaj wsadzenie 2 obiektywów na dwa końce przeciętnego smartfona da akurat
    odpowiednią odległość.
    Pozdrawiam Marcin