  • 1. Data: 2015-11-22 08:44:14
    Temat: Nikon Coolpix L840
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W Biedronce jest za 699 (z możliwością zwrotu 100 zł od Nikona).
    Cena niby dobra, ciężko znaleźć coś lepszego wśród kompaktów w takiej cenie.

    Mam jednak jedno "ale" - brak wizjera optycznego, z którego zazwyczaj
    korzystam przy robieniu zdjęć, zwłaszcza w słońcu.

    Czy znacie jakiś konkurencyjny model, który przy podobnych parametrach i
    cenie miałby taki wizjer?

  • 2. Data: 2015-11-23 05:58:06
    Temat: Re: Nikon Coolpix L840
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Cavallino wrote in <news:n2rrob$5qv$1@node2.news.atman.pl>
    > Czy znacie jakiś konkurencyjny model, który przy podobnych parametrach i
    > cenie miałby taki wizjer?

    Skorzystaj z wyszukiwarki www.dpreview.com/products/search/cameras i ustaw
    wymagane parametry (w tym "viewfinder").
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 3. Data: 2015-11-23 17:03:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23.11.2015 o 05:58, astro pisze:
    > Cavallino wrote in <news:n2rrob$5qv$1@node2.news.atman.pl>
    >
    > Skorzystaj z wyszukiwarki www.dpreview.com/products/search/cameras i ustaw
    > wymagane parametry (w tym "viewfinder").

    Bez wyszukiwania po cenie, takie zestawienie nie ma sensu.

    To już na allegro idzie ustawić lepiej kryteria, problem w tym, że z
    nich wynika, że odpowiedź na moje pytanie brzmi "Nie, nie ma superzoomów
    z wizjerem i matrycą cmos w cenie do 700 zł".
    A jak już się jakiś rodzynek znajdzie (Praktica 18 coś tam), to jasność
    obiektywu nieciekawa.

  • 4. Data: 2015-11-24 06:59:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 22. November 2015 08:44:13 UTC+1 schrieb Cavallino:
> [...]
    > korzystam przy robieniu zdjęć, zwłaszcza w słońcu.
    >
    > Czy znacie jakiś konkurencyjny model, który przy podobnych parametrach i

    Z celownikiem optycznym o tym zakresie to nikt nie produkuje i na pewno nie
    znajdziesz , ale z elektronicznym celownikiem wziernikowym - tak.
    ten aparat jest wlasnie dlatego taki tani , ze nie ma celownika wziernikowego , co
    bardzo ogranicza wygode uzywania , mozliwosci stosowania. To uwazam jakis poroniony
    pomysl i dlatego nikon wyprzedaje to co jeszcze ma na skladzie nawet przez biedronke
    za samboliczna cene.
    Byc moze pomoca jest nasadka , ktora zaklada sie na monitor LCD i patzy w nia jak do
    celownika wziernikowego , ale to dodatkowe koszty ( ok 100 - 150 zl) i dodatkowy
    buzer zalozony na aparat z tylu.

    w sumie nie wchodzilbym w superzoom bez celownika wziernikowego.
    38* to mocna przesada i zwykly gag reklamowy , szukalbym czegos z wziernikiem nawet z
    mniejszym zakresem zooma.

  • 5. Data: 2015-11-24 17:51:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24.11.2015 o 06:59, XX YY pisze:

> [...]
    > 38* to mocna przesada i zwykly gag reklamowy , szukalbym czegos z wziernikiem nawet

    Dokładnie o to mi chodzi.
    Ale jedyne co znalazłem w podobnej cenie (Praktica) miało obiektyw
    (jasność?) 1:3,4 a jak mi powiedziano, to już zbyt słabe parametry, ten
    Nikon miał koło 3.

    Reszta już dużo droższa - od 920 zł.

  • 6. Data: 2015-11-25 07:59:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 24. November 2015 17:51:20 UTC+1 schrieb Cavallino:

> [...]
    > Ale jedyne co znalazłem w podobnej cenie (Praktica) miało obiektyw
    > (jasność?) 1:3,4 a jak mi powiedziano, to już zbyt słabe parametry, ten

    roznica pomiedzy 3 a 3,4 jest niewielka- bez wiekszego znaczenia. generalnie obydwa
    sa ciemne i w tej klasei cenowej jako nowe dostaniesz oczywiscie aparat z najnizszej
    polki technologicznej , choc zdjecia oczywiscie beda uzywalne , a niekiedy i b.
    dobre.
    brak wziernika rzeczywiscie utrudnia stosowanie aparatu.
    przeszukaj siec , ja specjalnie w cenach nie jestem oblatany , ale nie sugeruj sie
    slowem " superzoom" - w prakrtyce te b. dlugie ogniskowe sa oplacone jednak spadkiem
    jakosci obrazu. chyba ze sie chcesz pobawic w lornetowanie sasiadki po przeciwnej
    stronie osiedla , ale to juz sam musisz wiedziec do czego ma aparta sluzyc. Rzadko z
    reki w zommie wychopdzilem na 12 razy przyblizenie.

  • 7. Data: 2015-11-25 16:35:36
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25.11.2015 o 07:59, XX YY pisze:

> [...]
    stronie osiedla , ale to juz sam musisz wiedziec do czego ma aparta sluzyc. Rzadko z
    reki w zommie wychopdzilem na 12 razy przyblizenie.

    Znalazłem Kodaka Z990 za 500 zł.
    Chyba nie najgorzej za taką cenę, którą zazwyczaj mają sprzęty bez
    wizjera, albo matrycy cmos.

  • 8. Data: 2015-11-26 08:28:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Znalazłem Kodaka Z990 za 500 zł.
    > Chyba nie najgorzej za taką cenę, którą zazwyczaj mają sprzęty bez
    > wizjera, albo matrycy cmos.

    cena jest niska.
    mysle , ze z tego powodu mozesz byc bardzo zadowolony.
    A zdjecia jakie bedzie robil ten aparat ? - To bedzie zalezec od Ciebie .

  • 9. Data: 2015-12-07 10:11:45
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26.11.2015 o 14:28, XX YY pisze:

    > cena jest niska.
    > mysle , ze z tego powodu mozesz byc bardzo zadowolony.
    > A zdjecia jakie bedzie robil ten aparat ? - To bedzie zalezec od Ciebie .

    Niestety - coś jest nie halo z tym aparatem, po zrobieniu zdjęcia
    następne można zrobić po upływie wielu sekund.
    Wyczytałem w necie, że włożenie szybszej karty nie poprawia sytuacji,
    więc problem musi tkwić w samym aparacie, albo jego sofcie.

  • 10. Data: 2015-12-07 14:43:27
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > Wyczytałem w necie, że włożenie szybszej karty nie poprawia sytuacji,
    > więc problem musi tkwić w samym aparacie, albo jego sofcie.

    zasada jest prosta - im tanszy aparat tym jestes bardziej zadowolony z ceny zakupu a
    coraz mniej z aparatu.

    z tym, ze czas oczekiwania wiele sekund to cos nie tak , chyba ze czeka na
    naladowanie lampy blyskowej.