  • 1. Data: 2015-12-01 10:21:15
    Temat: pierwsza lustrzanka
    Od: SERG <m...@p...fm>

    Witam,

    Mam możliwość zakupu po okazyjnej cenie używanej lustrzanki Pentax K200D.
    Z racji tego, iż jestem laikiem w kwestiach fotografii i będą to moje
    początki korzystania z lustrzanki cyfrowej chciałbym się podpytać czy
    ktoś z Was zna ten aparat i może powiedzieć czy w swoim segmencie jest
    faktycznie wart uwagi.
    Aparat zamierzam użytkować głównie na wakacjach i imprezach rodzinnych
    (śluby, komunie, urodziny, itp.).
    Aparat ma w tym momencie ma przebieg ~7825 zdjęć co wydaje mi się
    wartością dosyć małą.

  • 2. Data: 2015-12-01 10:45:37
    Temat: Re: pierwsza lustrzanka
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 1. Dezember 2015 10:21:15 UTC+1 schrieb SERG:
> [...]
    > (śluby, komunie, urodziny, itp.).
    > Aparat ma w tym momencie ma przebieg ~7825 zdjęć co wydaje mi się

    te pentaxy biegaja na ebay w cenie ok 80 euro lub nizej , czyli ok 350 zl ( bez
    obiektywu)
    okazja to z obiektywem ok 400 zl lub mniej i moim zdaniem nie sa wiecej warte.

    nie ma racjonalnych powodow taki aparat aktualnie kupic poza jednym - brak pieniedzy
    a koniecznie potrzeba robic zdjecia.

    jesli nie masz kasy , to wszystko jedno co kupisz , moze byc ten penatx , moze byc
    kazdy inny . Jesli nie czujesz zbyt silnych ograniczen finansowych , to nie ma co
    wchodzic w stary 8 letni aparat, nawet jesli malo uzywany- Musisz kupic nowa baterie
    , a szansa rzec os padnie jest wieksza niz w aparacie nowym.

    Slowem trudno mowic o okazji , raczej z punktu widzenia sprzedajacego - odzyskanie
    czesci ceny sprzedazy.

    jaka cena ? - to jest decydujace i dodaj cene baterii.

  • 3. Data: 2015-12-01 10:48:19
    Od: Nathan <s...@w...ere>

    W dniu 2015-12-01 o 10:21, SERG pisze:
> [...]
    > (śluby, komunie, urodziny, itp.).
    > Aparat ma w tym momencie ma przebieg ~7825 zdjęć co wydaje mi się

    Miałem. Puszka całkiem przyjemna. Całkiem niezłe obiektywy KITowe.
    Mi osobiście przeszkadzał słaby zakres ISO i w niektórych przypadkach
    szybkość zdjęć seryjnych (ale to specyfika niektórych rodzajów zdjęć).
    Jeżeli masz dostęp do jakiejś sensownej szklarni i cena miła - bierz.
    Dodatkowa zaleta - ekskluzywny klub Pentaxiarzy ;)

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 4. Data: 2015-12-01 13:16:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    SERG napisa?(a):

    > Mam możliwość zakupu po okazyjnej cenie używanej lustrzanki Pentax K200D.

    Super puszka. Ma wszystko co trzeba, górny wyświetlacz i uszczelniony
    korpus. Dodatkowo matryca CCD, z której kolory są po prostu jak z krainy
    czarów. Żałuję, że się tej puszki pozbyłem. Oczywiście są i wady:
    jako taki autofokus i niskie używalne ISO. Jednak to tylko nauczy Cię
    korzystać świadomie z lustrzanki. Obiektyw kitowy też znośny.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 5. Data: 2015-12-01 14:34:19
    Od: SERG <m...@p...fm>

    W dniu 2015-12-01 o 10:45, XX YY pisze:

> [...]
    czesci ceny sprzedazy.

    > jaka cena ? - to jest decydujace i dodaj cene baterii.

    Twoja wypowiedź ostudziła mój zapał do kupna tej puszki ;)
    Cena to 550 zł wraz z dwoma zestawami akumulatorków Eneloop i ładowarką
    do nich + futerał.
    Generalnie jestem amatorem, który chciałby skorzystać z dobrodziejstw
    lustrzanek cyfrowych. Rozglądam się za czymś w miarę sensowym w kwocie
    do 1000 zł (w tej kwocie już chciałbym się zamknąć ze wszystkim:
    body+kit+akumulator+pokrowiec+karta pamięci). Nie chciałbym utopić
    większych pieniędzy bo jest ryzyko, że po początkowym zachwycie sprzęt
    będzie zbierał kurz w szafie.
    Ewentualnie może macie jakiś dobry typ lustra, który możecie polecić?
    To tej pory generalnie opierałem się na informacjach z www.optyczne.pl.
    Niestety nie mam żadnego zaprzyjaźnionego fotografa, do którego mógł bym
    uderzyć z flaszka po poradę.

  • 6. Data: 2015-12-01 16:55:39
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <n3k7ko$j3q$1@node1.news.atman.pl>,
    SERG <m...@p...fm> wrote:

> [...]
    > To tej pory generalnie opierałem się na informacjach z www.optyczne.pl.
    > Niestety nie mam żadnego zaprzyjaźnionego fotografa, do którego mógł bym

    Ciezka sprawa - w tej cenie to tylko cos niemlodego.
    Rzecz w tym, ze te starsze korpusy maja maly zakres uzytecznego ISO i
    wymagaja dobrego swiatla...
    Pentaxy sa ok, ale z powyzszym zastrzezeniem.
    --
    TA

  • 7. Data: 2015-12-01 23:57:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    SERG wrote:

    > Twoja wypowiedź ostudziła mój zapał do kupna tej puszki ;)
    > Cena to 550 zł wraz z dwoma zestawami akumulatorków Eneloop i ładowarką
    > do nich + futerał.

    Nie warto.
    Wydasz 550 zł i za pół roku będziesz wiedział, że to pieniądze utopione,
    bo i tak musisz kupić współczesną lustrzankę za 1500 zł.
    Razem wychodzi 2550 zł.
    Więc lepiej od razu kupić nową za 1500 - wyjdzie taniej.

  • 8. Data: 2015-12-02 09:53:21
    Od: Fabian <s...@g...com>

    Nie kieruj się przy wyborze zaletą sprzętu nie mającego wpływu na jakość fotek - bo
    to jest dla ciebie najważniejsze, nie kupuj jakiś archaicznych 'wynalazków" ba za
    1000 zł można kupić naprawdę dobry sprzęt, który sprawi ci wiele radości z
    fotografowania a nie dochodzenia latami jak na tym sprzęcie zrobić dobra fotkę. Nie
    kieruj się uprzedzeniami czy stereotypami jakimi często niestety serwują nawet
    sprzedawcy w sklepie. Ja kiedyś stałem przed wyborem takim jak ty i posłuchałem
    "znawców" i "fachowców". Wybrałem źle - dziś kupił bym lustrzankę którą wtedy sam
    wytypowałem i do dziś tego żałuje.
    Jeśli chcesz się zmieścić w 1000 zł to weź pod uwagę chociażby taką:
    http://allegro.pl/sony-alpha-a58-objektyw-lombart-ok
    azja-i5814676120.html
    a tu sobie porównaj http://www.optyczne.pl/porownaj.php?co=aparat&ile=2&
    add0=1728&add1=594
    i nie słuchaj bzdur o wadach półprzepuszczalnego lustra itp. piszą to goście którzy
    nigdy tego sprzętu w rękach nie mieli i nie używali :) Do tego możesz kupić
    relatywnie tanio swietne obiektywy Minolty - chociażby "Flintę" i świetne szkła
    portretowe. Poczytasz w necie - dowiesz się więcej.

  • 9. Data: 2015-12-02 19:29:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-12-01 o 23:57, Poldek pisze:

> [...]
    > Razem wychodzi 2550 zł.
    > Więc lepiej od razu kupić nową za 1500 - wyjdzie taniej.

    To utopi 1500 :-)
    Przecież napisał, że jest laikiem w kwestii fotografii.
    Niech kupi cokolwiek, a i tak to zgnije w szafie.

  • 10. Data: 2015-12-03 08:36:12
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    cef wrote:

    > To utopi 1500 :-)
    > Przecież napisał, że jest laikiem w kwestii fotografii.
    > Niech kupi cokolwiek, a i tak to zgnije w szafie.

    To może faktycznie lepiej już Pętaksa.