  • 1. Data: 2004-03-30 18:23:53
    Temat: Co trace przenoszac domene NASK da "partnera" NASK?
    Od: tommy <t...@w...pl>

    Chcac przedluzyc rejestracje domeny u jednego z partnerow NASK
    musze podpisac takie oto pelnomocnictwo :

    Abonent
    [Dane abonenta]
    [...]

    [nazwa domeny]

    utrzymywanej przez Naukową i Akademicka Siec Komputerowa (NASK),
    z dniem 30-03-2004 udzielam upoważnienia :

    [Nazwa partnera NASK]

    - podmiotu dzialajacego na podstawie porozumienia o wspolpracy
    z NASK zakresie obslugi rejestracji i utrzymywania nazw domen,

    do wyłącznego reprezentowania Abonenta przed NASK. Zakres umocowania
    obejmuje czynnosci dotyczace domeny internetowej zarejestrowanej przez
    Abonenta, tj: zmiany abonenta, usuniecia i zmiany delegacji domeny.
    Abonent oswiatcza takze, ze zrzeka sie wykonywania tych czynnosci
    na rzecz w/w [Nazwa partnera NASK].

    Teraz juz wiem dlaczego rejestracja lub jej przedluzanie
    u tzw. partnerow NASK jest tańsze niz w NASK.

    Z domenowym pozdrowieniem,

    tommy

  • 2. Data: 2004-03-31 02:02:39
    Od: LEC <s...@e...com.pl>

    tommy píśe v diskusním príspevku:

    >Chcac przedluzyc rejestracje domeny u jednego z partnerow NASK
    >musze podpisac takie oto pelnomocnictwo :

    [cut]

    Jesli masz zaufanie do "partnera" to nic nie tracisz, a zyskasz nizszą
    cene.

    --
    LEC
    "God, Root - What's the difference ?"

  • 3. Data: 2004-03-31 09:50:42
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Jesli masz zaufanie do "partnera" to nic nie tracisz, a zyskasz nizszą
    > cene.

    Hmm...
    "Zakres umocowania obejmuje czynnosci (..) zmiany abonenta,
    usuniecia i zmiany delegacji domeny."

    To zaufanie musiałoby chyba być cholernie duże :-))

    Pix

  • 4. Data: 2004-03-31 09:56:05
    Od: Pawel Rutkowski <s...@N...rsc.pl>

    On 2004-03-31, pix <p...@w...pl> wrote:
    > Hmm...
    > "Zakres umocowania obejmuje czynnosci (..) zmiany abonenta,
    > usuniecia i zmiany delegacji domeny."
    > To zaufanie musiałoby chyba być cholernie duże :-))

    Obejmuje czynnosci a nie "pozwala bezprawnie zmienic abonenta".
    Trzeba jeszcze przejzec regulamin uslugodawcy i zobaczyc jak
    tam sa okreslone prawa i obowiazki Klienta.

    --
    Pawel Rutkowski Centauri RSC
    +48 22 847 68 52 http://www.rsc.pl

  • 5. Data: 2004-03-31 10:03:25
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Obejmuje czynnosci a nie "pozwala bezprawnie zmienic abonenta".

    Bezprawnie? :-))
    Klient udzielił wszelkich pełnomocnictw, "czarno na białym"
    i widział co podpisuje.

    > Trzeba jeszcze przejzec regulamin uslugodawcy i zobaczyc jak
    > tam sa okreslone prawa i obowiazki Klienta.

    I jeszcze przygotować się do ewentualnego wieloletniego
    dochodzenia swoich praw w procesie sądowym w razie
    jego złamamnia + duża kasa na prawników

    Pix

  • 6. Data: 2004-03-31 11:18:05
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Bezprawnie? :-))
    > Klient udzielił wszelkich pełnomocnictw, "czarno na białym"
    > i widział co podpisuje.

    Nie wiem jak wygląda sprawa w tym konkretnym przypadku, ale zazwyczaj
    pełnomocnictwo polega na REPREZENTOWANIU udzielającego pełnomocnictwa, a nie
    na podejmowaniu dowolnych czynności według widzimisię umocowanego. Czyli -
    brak autoryzacji udzielającego pełnomocnictwa dla danej czynności oznacza,
    że została ona dokonana bezprawnie.

    Z#

  • 7. Data: 2004-03-31 11:56:09
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    nie
    > na podejmowaniu dowolnych czynności według widzimisię umocowanego.

    Może masz rację , a może nie - na razie trudno mi
    coś powiedzieć.
    Tym niemniej jeśli np. udzielam komuś pełnomocnictwa
    dla mojego konta w banku to ów umocowany może sobie
    spokojnie iść do okienka i wypłacić pieniądze.
    Nie spotkałem jeszcze nikogo kto takie pełnomocnictwa
    wydawałby na lewo i prawo przypadkowym osobom ;-)

    > Czyli -
    > brak autoryzacji udzielającego pełnomocnictwa dla danej czynności
    oznacza,
    > że została ona dokonana bezprawnie.

    O potrzebie dodatkowej autoryzacji autor wątku nic nie
    wspominał. Mogę się mylić ale osobiście skłaniałbym się
    do przypuszczenia, że niczego takiego tam po prostu nie ma.

    Pix

  • 8. Data: 2004-03-31 22:04:49
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>

    Użytkownik "tommy" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na rzecz w/w [Nazwa partnera NASK].
    >
    > Teraz juz wiem dlaczego rejestracja lub jej przedluzanie
    > u tzw. partnerow NASK jest tańsze niz w NASK.

    Ja bym pozostał w NASK
    ps.s choc NASK nienawidzę.

    Z Pozdrowieniami

  • 9. Data: 2004-03-31 22:04:49
    Od: "Marcin Kapski" <a...@b...plNOSPAM>

> [...]
    > na rzecz w/w [Nazwa partnera NASK].
    >
    > Teraz juz wiem dlaczego rejestracja lub jej przedluzanie
    > u tzw. partnerow NASK jest tańsze niz w NASK.

    Ja bym pozostał w NASK
    ps.s choc NASK nienawidzę.

    Z Pozdrowieniami

  • 10. Data: 2004-03-31 23:07:30
    Od: sfires <s...@s...net>

    pix wrote:
    ----snip----

> [...]
    > Nie spotkałem jeszcze nikogo kto takie pełnomocnictwa
    > wydawałby na lewo i prawo przypadkowym osobom ;-)

    Twoj przedmowca ma racje, pelnomocnictow ktorego udzielasz
    w banku, jest Twoim oswaidczeniem woli, umocowujacym odpowiednia
    osobe do _KORZYSTANIA_ z Twojego konta, natomiast w przytoczonej
    umowie mowa jest o _REPREZENTOWANIU_ Ciebie w kontaktach z NASK'iem

    > O potrzebie dodatkowej autoryzacji autor wątku nic nie
    > wspominał. Mogę się mylić ale osobiście skłaniałbym się
    > do przypuszczenia, że niczego takiego tam po prostu nie ma.

    i Twe przypuszczenie bedzie bledne, oni sobie poprostu zastrzegaja
    wylacznosc na obslube tej domeny, prawdopodobnie mieli klientow
    ktorzy naspierw im placili za rejestracje, a potem robili cos za
    ich pecami i clopcy mieli maly bajzel z tego powodu ;)

    pzdr
    --
    Maciej 'sfires' Swiderski
    SysAdm | SecOff | DS14145-RIPE | DS11-6BONE