  • 1. Data: 2004-03-31 20:46:12
    Temat: a80-72-33-40 - czy wszystko w porzadku ?
    Od: Adam Jankowski <a...@u...o2.pl.to>

    a80-72-33-40.deploy.akamaitechnologies.com

    Zauwazylem u siebie (lacza iDSL1 oraz CK PolSl), ze nie mozna pobrac strony
    z tego serwera. Kiedy po wyslaniu zadania (np. www.ard.de) dostaje adres
    innego serwera akamai, wszystko dziala jak nalezy.

  • 2. Data: 2004-04-01 08:35:32
    Temat: Re: a80-72-33-40 - czy wszystko w porzadku ?
    Od: Alhabadaburaba <a...@h...de>

    A nie szybciej jest po prostu zadzwonic do administratora i zapytac dlaczego?
    To chyba typowy tu brak zdolnosci piszacych takie posty (w ogole to nie na
    temat) do samodzielnego myslenia i rozwiazywania problemow, spowodowany
    najpewniej niezaradnoscia wrodzona albo nabyta, bez roznicy.

    Wiadomość napisana przez: Adam Jankowski:

  • 3. Data: 2004-04-01 08:47:44
    Od: Adam Jankowski <a...@u...o2.pl.to>

    Alhabadaburaba wrote:

> [...]
    > to nie na temat) do samodzielnego myslenia i rozwiazywania problemow,
    > spowodowany najpewniej niezaradnoscia wrodzona albo nabyta, bez roznicy.

    ajejejejej.... oczywiscie, ze napisalem do Atman-a. nie siedze przed
    monitorem z zalozonymi rekami i nie czekam na rozwiazanie problemu, ktore
    pojawi sie w czytniku news.

    jesli kogos interesuje rozwiazanie: NS TPSA 193.110.120.5 przydziela adres
    wczesniej wspomnianego serwera Akamai. trzeba po prostu zmienic NS na inny.

  • 4. Data: 2004-04-01 12:28:26
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@p...na.niusy>

    Adam Jankowski <a...@u...o2.pl.to> napisał(a):

    > ajejejejej.... oczywiscie, ze napisalem do Atman-a. nie siedze przed
    > monitorem z zalozonymi rekami i nie czekam na rozwiazanie problemu, ktore
    > pojawi sie w czytniku news.

    Niestety, powyzszy serwer nie jest obslugiwany ani kolokowany przez
    ATMAN, tylko przez eTOP, co widac we WhoisDB:

    inetnum: 80.72.33.32 - 80.72.33.63
    netname: AKAMAI-ETOP
    descr: Akamai-Etop
    descr: Akamai servers collocated in Etop central node
    country: PL
    [...]
    person: Michal Bensch
    address: eTOP Sp. z o.o.
    address: Al. Jerozolimskie 200, 02-222 Warszawa
    address: Poland
    phone: +48-22-5780 100
    fax-no: +48-22-5780 101
    e-mail: ...@e...pl
    nic-hdl: MICB1-RIPE
    notify: ...@e...pl
    changed: m...@c...pl 19990424
    source: RIPE

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *

  • 5. Data: 2004-04-03 00:34:40
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    Przemyslaw Frasunek <v...@p...na.niusy> writes:

    > Niestety, powyzszy serwer nie jest obslugiwany ani kolokowany przez
    > ATMAN, tylko przez eTOP, co widac we WhoisDB:
    >
    > inetnum: 80.72.33.32 - 80.72.33.63
    > netname: AKAMAI-ETOP

    To znaczy, ze eTOP ogłasza akamaiowi nawet TPNET?
    Mam jakieś dziwne wrażenie, że ogłaszają im wszystko jak leci :)
    (Przez słowo "ogłasza" rozumiem podsyłanie po BGP sieci, z ktorych akamai ma
    kierować klientów do danego węzła.)

    Jacek

  • 6. Data: 2004-04-03 10:45:05
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@p...na.niusy>

    Jacek Zapala <j...@i...pl> napisał(a):

    > To znaczy, ze eTOP ogłasza akamaiowi nawet TPNET?

    Na to wyglada, ale tego ruchu jest bardzo malo.

  • 7. Data: 2004-04-26 08:13:25
    Od: The Watcher <W...@i...loop.dot.net>

    Użytkownik Przemyslaw Frasunek napisał:

    > Na to wyglada, ale tego ruchu jest bardzo malo.

    Raczej TPInternet, gdyż klient używał DNSu: 193.110.120.5 (TPI)

    --
    Podstawowa Prawda Informatyki: Jeżeli opanowałeś już wszystkie możliwe
    wyjątki, to zapomnisz do jakich reguł się one odnoszą.