  • 11. Data: 2021-01-05 01:53:15
    Temat: Re: Jakie to złacze ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Jan 2021 01:30:04 +0100, Jacek R. napisał(a):
> [...]
    ar-Jump-Starter-12000mAh-800A-Emergency-Battery-Boos
    ter-Power-Bank-Waterproof-with-LED-Flashlight-QC3_0-
    USB-Charging-Port-p-1595676.html?cur_warehouse=CZ&rm
    mds=search

    > Nie według marketingowców. Od zawsze podawana jest pojemność
    > powerbanków dla pojedynczych ogniw 3,7V jeśli dobrze pamiętam.
    > Taki chwyt marketingowy. Nie podają Wh a mAh.

    Co ma pewien sens w powerbanku z wyjsciem USB.
    Choc czy nie powinni podawac prądu/ładunku przy 5V ?

    > Widzę że te kable do auta mają jakąś elektronikę, pewnie step-upa
    > do ładowania akumulatora 2-10A.

    Diody.
    https://youtu.be/Tkj0lwerKkM?t=130

    > Power bank nie służy do odpalenia
    > (nie daje całego prądu na rozrusznik - 100-200A) tylko
    > podładowuje akumulator znacznie mniejszym prądem aby w nim
    > zmagazynować trochę energii na start.

    Filmu nie ogladales.

    > Czyli zapraszam z powerbankiem do 2 litrowego starego
    > diesla, którego trzeba pokręcić ładne parę sekund:)

    https://www.youtube.com/watch?v=rFxa0ZOBSTw

    J.

  • 12. Data: 2021-01-05 17:16:39
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2021-01-05 o 01:53, J.F. pisze:

    > Filmu nie ogladales.

    > https://www.youtube.com/watch?v=rFxa0ZOBSTw

    Na tym filmiku to siakiś dość badziewny sprzęt testują.
    Ten nabyty jest ciut bardziej solidny i "firmowy", a firma
    z której mam już i inne sprzęty raczej zbyt mocno nie nagina rzeczywistości.

    Specyfikacja mówi o rozruchu 4,5L benzyny lub 3l diesla
    Na testowych filmikach podłaczają PB bezpośrednio do kabli bez aku
    - normalnie powinien być dopięty równolegle do aku na czas rozruchu

    W moim modelu na kablu+ wisi elektronika zabezpieczajaca
    przed odwrotnym podłaczeniem lub zwarciem
    Po prawidłowym podłaczeniu do aku sygalizuje LED ze mozna odpalać
    A gdyby aku całkiem zdechł - jest przycisk force power
    i wówczas przez 30sek pakiet jest podłaczony bez kontroli baterii auta
    - po 30 sek układ się blokuje aby pewnie nie zjarać LiPo termicznie

    Nie testowałem jeszcze w swoim aucie bo baterie mam dobrą
    ale jestem jakoś spokojny że w razie potrzeby da radę ;)
    Póki co chce wykorzystać jako podtrzymanie elektroniki w aucie
    na czas ładowania aku poza autem.
    Ustawianie wszystkiego ponownie wraz z parowaniem telefonów jest ciut
    upierdliwe ....

    Pozdro

  • 13. Data: 2021-01-05 23:46:27
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 05.01.2021 o 17:16, Waldek pisze:

> [...]
    > na czas ładowania aku poza autem.
    > Ustawianie wszystkiego ponownie wraz z parowaniem telefonów jest ciut

    To by znaczyło że pakiet jest 3 lub 4S a nie 1S.
    Jeśli tak to nadal nie wieżę w odpalenie z powerbanka zimą diesla
    z padniętym na amen akumulatorem lub bez niego.

    Do zakręcenia gdy wszystko jest ok i załapie silnik "na kopa"
    potrzeba ok 1 sekundy 250A czyli 250A*1/3600*1h =0,07Ah
    Ale to nie ładunek jest ograniczeniem ale wydajność prądowa
    w dłuższym czasie ogniw i okablowania.

    Podejrzewam że po 10 sekundach wszystko może się zapalić.

    Gdy podepniemy się pod rozładowany akumulator i jego chwilę
    podładujemy szanse są dużo większe ze względu na zgromadzony
    ładunek w akumulatorze.

    Do samego podtrzymania gdy komputer jest uśpiony i radio
    i wszystko pobiera <50mA jak najbardziej da radę taki powerbank.

    --
    pzdr, j.r.

  • 14. Data: 2021-01-06 17:46:26
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2021-01-05 o 23:46, Jacek R. pisze:

> [...]
    > w dłuższym czasie ogniw i okablowania.
    >
    > Podejrzewam że po 10 sekundach wszystko może się zapalić.

    Producent po 10 sek. bezowocnego "kręcenia"
    zaleca zrobić dłuższą przerwe - zapewne ze względów termicznych

    Niestety, nie rozwieje Twoich wątpliwości bo nie mam klekota (diesla)
    no i póki co nie ma zimy, poza kalendarzową ;)

    Ale możesz pogmerać na tubie - jest trochę testów
    - osobiście oglądałem kiedyś jak gostek z podobnych PB
    zasilał łuparkę do kłód drewna testując ile różne modele wytrzymają :)

    Pozdro