  • 1. Data: 2021-01-01 12:58:58
    Temat: Audio w domu
    Od: Marvin <n...@s...com>

    Nawiązując do niedawnej dyskusji na grupie w temacie Smart TV chciałem
    zapytać o Wasze opinie na temat domowego audio. Aktualnie mam w domu
    mikrowieżę, która odtwarza MP3 z pendrajwa, ale chciałbym ją zamienić na
    coś bardziej nowoczesnego. Odtwarzacza CD już nie potrzebuję, radia
    naziemnego też nie planuję słuchać. Coś internetowego powinno być
    pomyślałem....
    Najlepiej coś na kształt niewielkiego pudełka z wyświetlaczem
    (dotykowym?), na którym działałby Android i mógłbym puszczać stacje
    radiowe takie jak Nowy Świat oraz inne serwisy strumieniujące muzykę.
    Ale ponieważ ma w domu NAS Synology i sporo zasobów MP3 to fajnie
    byłoby, gdyby można było też z nich korzystać, czyli zainstalować
    aplikację DS Audio. Mam Ethernet i Wifi w pobliżu miejsca instalacji....
    Głośnik może być w budowany owe pudełko albo mogę podczepić kolumny.

    Czy ktoś może nastawić mi wektor poszukiwań? (hasło, marka, produkt, link)?

    Marvin

  • 2. Data: 2021-01-01 14:36:05
    Temat: Re: Audio w domu
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-01 o 12:58, Marvin pisze:
> [...]
    > radiowe takie jak Nowy Świat oraz inne serwisy strumieniujące muzykę.
    > Ale ponieważ ma w domu NAS Synology i sporo zasobów MP3 to fajnie

    NAS nie potrafi? Nie ma wyjścia na monitor i apek do tego?

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2021-01-01 14:41:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 01/01/2021 12:58, Marvin wrote:
    > Czy ktoś może nastawić mi wektor poszukiwań?

    https://allegro.pl/listing?string=radio internetowe

    https://allegro.pl/oferta/tablet-radio-internetowe-a
    rchos-hello-7-android-10048970505

    Najwięcej/najtaniej uzyskasz zabudowując radio samochodowe.

    https://allegro.pl/kategoria/sprzet-car-audio-709?st
    ring=radio android

  • 4. Data: 2021-01-01 17:30:42
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 01.01.2021 o 12:58, Marvin pisze:
> [...]
    > Głośnik może być w budowany owe pudełko albo mogę podczepić kolumny.
    >
    > Czy ktoś może nastawić mi wektor poszukiwań? (hasło, marka, produkt, link)?

    Kluczową rolę dla jakości dźwięku pełnią głośniki i akustyka
    pomieszczenia. Jeśli chcesz mieć "głośnik wbudowany w pudełko", to ze
    słowa "jakość" skreśl ostatnią literę. W obu kwestiach można naczytać
    się mnóstwa bzdur, więc trzeba zachować rozsądek. Generalnie nie jest to
    rocket science, trzeba tylko trochę poczytać. Albo wybrać się do
    przyzwoitego salonu HiFi, tam Ci doradzą.

    P.P.

  • 5. Data: 2021-01-01 20:31:34
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > Kluczową rolę dla jakości dźwięku pełnią głośniki i akustyka
    > pomieszczenia. Jeśli chcesz mieć "głośnik wbudowany w pudełko", to ze
    > słowa "jakość" skreśl ostatnią literę.

    Mam częściowo uszkodzony słuch więc jakość bez ć to dla mnie
    wystarczające rozwiązanie :)

    Obudowane radio samochodowe z Androidem byłoby super, niemniej trudno
    może być z estetyką.

    Obudować możnaby nawet smartfona, ale nie widzę jakiejś ładnej obudowy.

    Doszedłem do pomysłu kupienia Google Chromecast Audio i wbudowania go do
    wnętrza istniejącej wieży jako źródło External dźwięku i ze wspólnym
    zasilaniem. Ale to dalej robocza koncepcja

    Marvin

  • 6. Data: 2021-01-01 20:37:14
    Od: Pcimol <...@...com>

    > Kluczową rolę dla jakości dźwięku pełnią głośniki i akustyka
    > pomieszczenia. Jeśli chcesz mieć "głośnik wbudowany w pudełko", to ze
    > słowa "jakość" skreśl ostatnią literę.

    No czemu. 24 bity x 192 kHz + 5 x mały głośniczek w plastikowym pudełku
    i jest "Audio w Domu". Czy nawet "Kino w Domu".

    > ... wybrać się do przyzwoitego salonu HiFi, tam Ci doradzą.

    Eeee....

  • 7. Data: 2021-01-01 20:41:57
    Od: Pcimol <...@...com>

    > Doszedłem do pomysłu kupienia Google Chromecast Audio i wbudowania go do
    > wnętrza istniejącej wieży jako źródło External dźwięku i ze wspólnym
    > zasilaniem. Ale to dalej robocza koncepcja

    Dośc trudny do pojęcia jest cel działania.
    Czemu to ma służyć?
    Łatwości kolejkowania nieograniczonej ilości tytułów do przesłuchania?
    Kto pamięta taką ilośc danych (wykonawca, tytuł)?
    Czy może pokazania jaki zmyślny i bezwartościowy gadźet sobie sprawiłem?
    Wyjaśnisz cel?

  • 8. Data: 2021-01-01 21:02:41
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 Jan 2021 20:31:34 +0100, Marvin napisał(a):

    > Mam częściowo uszkodzony słuch więc jakość bez ć to dla mnie
    > wystarczające rozwiązanie :)

    Tym bardziej zwróć uwagę na problem. Zacznij od sporządzenia profilu
    słuchu a potem kup sprzęt umożliwiający korekcję ubytków. Dopiero potem
    zwracaj uwagę na szczegóły drugorzędne jak wejścia, źródła, kodeki,
    sposób obsługi. No, chyba że to ma służyć nie słuchaniu muzyki tylko np.
    robieniu wrażenia :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 9. Data: 2021-01-01 21:34:13
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > Tym bardziej zwróć uwagę na problem. Zacznij od sporządzenia profilu
    > słuchu a potem kup sprzęt umożliwiający korekcję ubytków.

    Takie eksperymenty robię jak mam słuchawki założone. I starczy!

    Tutaj chodzi mi o to aby dotychczasową mikrowieżę apgrejdować lekko
    poprzez jej modernizację lub wymianę na nową. Tak aby dało się słuchać
    rozgłośni radiowych takich jak 357 lub Nowy Świat, jakiegoś serwisu
    steamingowego typu Tidal oraz była możliwość puszczenia płyty z MP3
    zalegających na NAS Synology.

    Wiek i stan uszu pozwalają położyć laskę na tym czy będzie to 320 czy
    128 kbps i innymi tego typu pierdołami. Więc kupno Denona tudzież innej
    marki wyższopółkowej odpada - szkoda kasy.

    U kolegi w kuchni gra jakiś taki głośnik Sonos One. Dla mnie to nawet
    nieźle brzmiało. Ale to do Apple było.

    Marvin

  • 10. Data: 2021-01-01 21:36:28
    Od: Marvin <n...@s...com>

    > NAS nie potrafi? Nie ma wyjścia na monitor i apek do tego?

    Jest apka na Androida - DS Audio. Ale ona na czymś musi być puszczona
    (np. równoważnik smartfona z 3,5-mm Jackiem wpiętym dalej do
    wzmacniacza). I to coś by się właśnie mi się przydało w wykonaniu
    stacjonarnym.

    M.