  • 1. Data: 2020-12-31 12:11:09
    Temat: programowanie dla młodego
    Od: Budyń <b...@g...com>

    potrzebuję z młodym narybkiem poćwiczyć podstawy programowania
    widzę, że szkoła idzie w kierunku c++ więc chciałbym to zachować
    (jeśli sie da, jeśli nie to jakis lazarus czy python też sie nada)

    Dla pewnej atrakcyjności chciałem użyć curses.h , PDcurses
    okno znakowe, żeby było od razu widać co się dzieje.
    Coś jak to
    https://youtu.be/yaM_JiC-XI4?t=70

    Visual Studio 2019 gryzie się z PDcurses, a dokładniej zassany skądś
    PDcurses.dll wywala jakiść błąd.

    Młody ma komp z win10, jakos to na tym powinno ruszyć.
    Nakierujcie mnie jakie wersje czego mam użyć, żeby to ruszyło.
    Może są starocie i trzeba staroci użyć :)

    b.

  • 2. Data: 2020-12-31 12:25:19
    Temat: Re: programowanie dla młodego
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/12/2020 12:11, Budyń wrote:
    > Młody ma komp z win10

    Doinstalować linux subsystem, jeśli chcesz normalne curses.

  • 3. Data: 2020-12-31 12:26:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/12/2020 12:25, heby wrote:
    > Doinstalować linux subsystem

    Konkretnie:

    https://docs.microsoft.com/en-us/windows/wsl/install
    -win10

  • 4. Data: 2020-12-31 12:50:08
    Od: pytający <r...@p...fm>

    Zobacz na Processing, uruchamiałem to dla syna pod Win10 do programowania w
    Python-ie. Też tam jest okno do podglądu działającego programu. Nawet fajnie to
    śmiga. Nie wiem jak działa z innymi językami.

  • 5. Data: 2020-12-31 12:57:56
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-12-31 o 03:11 -0800, Budyń napisał:
> [...]
    > Nakierujcie mnie jakie wersje czego mam użyć, żeby to ruszyło.
    > Może są starocie i trzeba staroci użyć :)

    Użyj Mingw, jest tam fajny menedżer "pakietów" który pozwala
    doinstalować to i owo jednym klikiem - m.in. ncurses (pdcurses chyba
    też, ale nie używałem - ncurses jest i działa świetnie, również z
    unicode). Korzystam z tego na Windows XP oraz na Windows 8. Zupełnie
    niedawno zbudowałem nim to: http://amb.osdn.io/

    Mateusz

  • 6. Data: 2021-01-03 23:44:08
    Od: Budyń <b...@g...com>

    czwartek, 31 grudnia 2020 o 12:57:59 UTC+1 Mateusz Viste napisał(a):

> [...]
    > też, ale nie używałem - ncurses jest i działa świetnie, również z
    > unicode). Korzystam z tego na Windows XP oraz na Windows 8. Zupełnie

    Mateusz, weź no zobacz może jakies poradnik krok po kroku, jak to wszystko
    zainstalować wyguglasz, rzuć linkiem.
    Coś mnie nie idzie, ncurses oczywiscie moze być. Jakoś te manuale dla mnie
    nieczytelne. No i chciałbym zeby
    to gdzies tam działało z pozimuvisual c++ czy tam jakiegos code:block.

    W pascalu to było jakość łatwo - instaluję lazarusa, po 3 minutach wypuszczam
    pierwszy program.
    A tu godzinami siedze zeby to środowisko zabanglało. I nic.

    b.

  • 7. Data: 2021-01-04 07:28:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/01/2021 23:44, Budyń wrote:> A tu godzinami siedze zeby to
    środowisko zabanglało. I nic.
    Zainstaluj linux subsystem a nie mingw...

  • 8. Data: 2021-01-04 09:23:18
    Od: Budyń <b...@g...com>

    poniedziałek, 4 stycznia 2021 o 07:28:49 UTC+1 heby napisał(a):
    > On 03/01/2021 23:44, Budyń wrote:> A tu godzinami siedze zeby to
    > środowisko zabanglało. I nic.
    > Zainstaluj linux subsystem a nie mingw...

    czyli najpierw linux subsystem (powiedzmy debian), potem w tym jakieś środowisko
    graficzne, potem jakies srodowisko programistyczne, potem ten ncurses, tak?

    b.

  • 9. Data: 2021-01-04 09:32:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/01/2021 09:23, Budyń wrote:
    > czyli najpierw linux subsystem (powiedzmy debian)

    ... a potem to co chcesz w tym debianie. Przy czym sugeruje Ubuntu.
    Bedzie więcej nowego softu, w tym środowisk programistycznych.

    apt-get install gcc ncurses-dev mc whatever

    > potem w tym jakieś środowisko graficzne

    Zbędne, choć ułatwia życie.

    >, potem jakies srodowisko programistyczne

    Kompilator + środowisko.

    Możesz przebierać w całej masie. CodeBlocks, CLion, NetBeans, ...

    Obecnie w modzie jest Visual Studio Code.

    Programowanie ncurses wymaga samozaparcia, nie myślałeś jednak o czymść
    bardziej sensownym? PyGame?

  • 10. Data: 2021-01-04 10:03:06
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-03 o 14:44 -0800, Budyń napisał:

    > Mateusz, weź no zobacz może jakies poradnik krok po kroku, jak to
    > wszystko zainstalować wyguglasz, rzuć linkiem. Coś mnie nie idzie,
    > ncurses oczywiscie moze być. Jakoś te manuale dla mnie nieczytelne.

    Ja z żadnego manuala nie korzystałem - prawdziwi mężczyźni ich przecież
    nie czytają (tak samo jak nie pytają o drogę, choćby mieli błądzić
    godzinami).
    A poważniej mówiąc to instalowałem to na nowo zupełnie niedawno, bo
    lubię okresowo "resetować" moje wirtualne Windowsy i im wszystko
    wrzucać od zera. Instalacja ogranicza się do ściągnięcia malutkiego
    instalatora (mingw-get-setup.exe) stąd:
    https://osdn.net/projects/mingw/releases/p15522

    Po uruchomieniu, ten pyta gdzie zainstalować mingw oraz jakie pakiety
    mają zostać ściągnięte. Potem next next next i zrobione.

    Być może tutoriale które czytałeś opowiadały o MSYS, lub o całym
    subsystemie Linux. Nie potrzebujesz tego (a przynajmniej ja nie
    potrzebuję), z tego co rozumiem to jest dla tych, co chcą uruchamiać
    jakieś ambitne bashowe skrypty w Windows. Dla zwykłego skompilowania
    programu C do exe wystarczy goły gcc.

    > No i chciałbym zeby to gdzies tam działało z pozimuvisual c++ czy tam
    > jakiegos code:block.

    Tu nie pomogę, bo nie znam. Ja piszę wyłącznie w notatniku, a kompiluję
    za pomocą make z Makefile z linii poleceń. Nie ufam żadnym IDE.
    Jeśli ten cały "visual c++" pozwala wybrać kompilator, to pewnie trzeba
    mu wskazać gcc.exe z mingw, i opowiedzieć jakie opcje (-std=c89, -Wall,
    -lncursesw, itd) ma mu podać. Ale tylko zgaduję, bo ja to wszystko
    robię samodzielnie.

    > W pascalu to było jakość łatwo - instaluję lazarusa, po 3 minutach
    > wypuszczam pierwszy program. A tu godzinami siedze zeby to środowisko
    > zabanglało. I nic.

    Naprawdę robisz coś nie tak. No chyba, że w Windows 10 to działa jakoś
    zupełnie inaczej niż na moich Win XP + Win 8. Jeśli naprawdę nie dajesz
    rady i samo uruchomienie mingw-get nie daje ci jasności co dalej
    robić, to daj znać - wykonam u siebie instalację jeszcze raz i porobię
    kilka screenów co i gdzie klikam.

    Mateusz