  • 11. Data: 2010-04-07 16:28:03
    Temat: Re: Jakośc płytek drukowane.pl / gama
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:

    > .. zakręty pod kątem 90', za cienkie ścieżki gdzie w ogóle ciasno nie
    > jest, itp :-)

    Swoją drogą - jaki program posiada mozliwie najsensowniejszy autorouter
    do projektów jak widac na tej płytce ? Eagle jest jakis głupawy mocno,
    trzeba odsuwać elementy od procesora żeby sobie poradził z wyjsciem
    sygnałów inaczej poddaje się zbyt wczesnie. Zastanawiam sie czy to cecha
    wszystkich autorouterów czy też są sprytniejsze.

  • 12. Data: 2010-04-07 20:17:52
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > sygnałów inaczej poddaje się zbyt wczesnie. Zastanawiam sie czy to cecha
    > wszystkich autorouterów czy też są sprytniejsze.

    Wybacz ale nawet do plytek z setkami elementow i ukladami BGA powyzej
    500 nozek malo kto profesjonalnie uzywa autorouterow.

    Mi np pod procka z DDR2 i kilkoma ukladami peryferyjnymi zajmuje
    narysowanie plytki kilka tygodni ale mam gwarancja ze PCB jest
    narysowane zgodnie ze standardami i bedzie dzialac.

  • 13. Data: 2010-04-07 20:51:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Madrzejszy od radia. wrote:
    > Wybacz ale nawet do plytek z setkami elementow i ukladami BGA powyzej
    > 500 nozek malo kto profesjonalnie uzywa autorouterow.

    Wybacz, ale ta płytka taka nie jest ;) Jest na tyle trywialna, że w
    pierwszej wersji była jednostronna z paroma mostkami.

    > Mi np pod procka z DDR2 i kilkoma ukladami peryferyjnymi zajmuje
    > narysowanie plytki kilka tygodni ale mam gwarancja ze PCB jest
    > narysowane zgodnie ze standardami i bedzie dzialac.

    Do czasu kiedy przyjdzie Ci pomysł zmiany DDR2 na SDRAM ... Zmierzam do
    tego, że autorouter pomimo swoich wad zrobil mi płytkę w parę godzin.
    Zrobienie jej ręcznie to 3-4 dni "wieczorami". Majac automat mogę bez
    obaw wsadzić do ukladu jeszcze 3 inne elementy i puscić go na nowo. Dla
    takiego układu jak mój powiniene dać radę każdy autorouter. Dlaczego
    więc mam go nie uzywać skoro jest?

  • 14. Data: 2010-04-07 20:56:48
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Sebastian Biały przemówił ludzkim głosem:

    > Dla takiego układu jak mój powiniene dać radę każdy autorouter. Dlaczego
    > więc mam go nie uzywać skoro jest?

    Bo widzisz jakie są efekty jego pracy :-)

  • 15. Data: 2010-04-07 21:02:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Zbych wrote:

    > Bo widzisz jakie są efekty jego pracy :-)

    W pare godzin nudzenia się mam prototyp gotowy? Eee to super ;)

    Mam stosunek obojetny do autorouterów bo nie miałem styczności z nimi na
    poważnie. Nie moge jednak wykluczyć że autorouter z eagle jest po prostu
    mizerny i są lepsze, ale nie znam. Dlatego dopytuje, zwykla ciekawość.

  • 16. Data: 2010-04-07 21:24:46
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    > Zrobienie jej ręcznie to 3-4 dni "wieczorami". Majac automat mogę bez
    > obaw wsadzić do ukladu jeszcze 3 inne elementy i puscić go na nowo.

    wskakując w słowo... Przy totalnym braku czasu lub chęci na routowanie - czy
    jakaś firma może zrobić prototypową PCB tylko na podstawie schematu ? Daję
    schemat w Eaglu i jakieś ograniczenia np. oczekiwany czy max. rozmiar
    płytki, zarezerwowane miejsca na jakieś otwory lub specjalne położenie
    pewnych elementów.

    Roman

  • 17. Data: 2010-04-07 21:27:25
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 07/04/2010 22:02, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > poważnie. Nie moge jednak wykluczyć że autorouter z eagle jest po prostu
    > mizerny i są lepsze, ale nie znam. Dlatego dopytuje, zwykla ciekawość.

    Specctra. Ale teraz to sie juz chyba inaczej nazywa. Dla prostych plytek
    nie oplaca sie, dla mocno skomplikowanych plytek pisanie pliku .do
    zajmuje tyle, ile zrobienie plytki recznie.

    Jesli jeszcze chcesz zeby na plytce byla przetwornica, troche analogowki
    i to wszystko zeby nie dzialalo jak nadajnik RMF FM i odbiornik Warszawa
    1, to niestety trzeba to recznie robic.

    --
    Jerry1111

  • 18. Data: 2010-04-07 21:44:37
    Od: "Madrzejszy od radia." <m...@m...pl>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > poważnie. Nie moge jednak wykluczyć że autorouter z eagle jest po prostu
    > mizerny i są lepsze, ale nie znam. Dlatego dopytuje, zwykla ciekawość.

    Ta twoja plytka to dla byle routera kilka minut.

    :):):)

  • 19. Data: 2010-04-07 21:56:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Madrzejszy od radia. wrote:
    > Ta twoja plytka to dla byle routera kilka minut.
    > :):):)

    A własnie ze nie. Eagle meczył się z tym około 4 godzin. Nie potrafił
    kończyć w 100% zawsze zostawały jakieś niepołaczone elementy. Pomogło
    zejście z siatką routingu do .. 1 milsa. Wtedy dał rade. Nie wiem czemu,
    Eagle nie jest mój i nie robie w nim na codzień. Zapewne nie potrafie
    uzywać tego wynalazku poprawnie.

  • 20. Data: 2010-04-07 22:03:22
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > poważnie. Nie moge jednak wykluczyć że autorouter z eagle jest po prostu
    > mizerny i są lepsze, ale nie znam. Dlatego dopytuje, zwykla ciekawość.

    Ja spróbowałem czy Kicad zrobi mi połączenia autorouterem. Nawet wyszło
    nie gorzej niż twoje a miałem 400 połączeń do zrobienia:)
    Daj sobie spokój z szukaniem lepszego. I tak nie będziesz pakował się w
    wydatek na grube tysiące zł żeby robić sobie mało skomplikowane
    prototypy. Jedna zasada - jeśli już musisz autorouterem. Spróbuj
    najpierw połączyć masy i zasilania - zwłaszcza jeśli masz cyfrówkę i
    analogówkę na jednej płytce. Ustaw żeby autorouter nie zrywał twoich
    połączeń i zapuść ten autorouter. Ale może niekoniecznie żeby preferował
    ścieżki 8mils jak masz tak rzadko upakowaną płytkę.

    MD