  • 11. Data: 2013-10-28 21:59:38
    Temat: Re: Jazda bez Prawa Jazdy
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2013-10-28 14:56, Jacot pisze:

    > Taaaa, a ja pamietam, ze to samo pytanie pojawialo sie a nawet
    > wzniecalo rzesiste dyskusje w czasach rozkwitu preclowej grupy czyli
    > prehistorycznych;)

    Najlepsza odpowiedź na głupiejącą młodzież,by Pratchett:

    "Słońce wisiało nad horyzontem.
    Najkrócej żyjącymi istotami na Dysku były jętki, które wytrzymywały ledwie
    swoje dwadzieścia cztery godziny. Dwie spośród najstarszych zygzakowały bez
    celu nad wodami pełnego pstrągów strumienia. Dyskutowały o historii z
    młodszymi
    przedstawicielkami wieczornego wylęgu.
    - Nie ma teraz takiego słońca jak dawniej - stwierdziła jedna z nich.
    - Racja. Za dobrych, dawnych godzin miałyśmy słońce jak należy. Było całe
    żółte, a nie takie czerwone jak teraz.
    - I było wyżej.
    - Było. Racja.
    - A poczwarki i larwy okazywały starszym szacunek.
    - Tak było. Okazywały - przyznała z pasją druga.
    - Myślę sobie, że gdyby w obecnych godzinach jętki lepiej się zachowywały,
    wciąż miałybyśmy porządne słońce. Młodsze jętki słuchały uprzejmie.
    - Pamiętam - rzekła jedna z najstarszych jętek - kiedyś wszędzie wokół jak
    okiem sięgnąć ciągnęły się pola. Młodsze jętki rozejrzały się.
    - To wciąż są pola - zauważyła jedna z nich, uprzejmie odczekawszy należną
    chwilę.
    - Pamiętam, że kiedyś to były lepsze pola - odparła surowo stara jętka.
    - Zgadza się - przyznała jej koleżanka. - I była tam krowa.
    - Racja! Masz rację! Pamiętam krowę! Stała w tamtym miejscu przez dobre,
    bo ja
    wiem, czterdzieści, może pięćdziesiąt minut. Brązowa, o ile sobie
    przypominam.
    - W tych godzinach nie ma już takich krów.
    - W ogóle nie ma krów.
    - A co to jest krowa? - zainteresowała się któraś nowo wykluta jętka.
    - Widzicie? - zawołała tryumfalnie stara. - Oto nowoczesne Ephemeroptera. -
    Urwała na moment. - Co robiłyśmy, zanim zaczęłyśmy rozmawiać o słońcu?
    - Zygzakowałyśmy bez celu nad wodą - odparła któraś z młodszych. Była to
    dość
    bezpieczna hipoteza.
    - Nie, jeszcze wcześniej.
    - Ee... Opowiadałyście nam o Wielkim Pstrągu.
    - Aha. Rzeczywiście. Pstrąg. Widzicie, jeśli będziecie dobrymi jętkami,
    będziecie zygzakować jak należy w górę i w dół...
    - ...ustępując starszym i mądrzejszym...
    - Tak, i ustępując starszym i mądrzejszym, to kiedyś Wielki Pstrąg... Chlup!
    Chlap!
    - Tak? - spytała jedna z młodszych jętek. Nikt jej nie odpowiedział.
    - Co Wielki Pstrąg? - dodała inna nerwowo.
    Spojrzała w dół, na ciąg rozszerzających się kręgów na wodzie.
    - To święty znak! - zawołała jedna z nich. - Pamiętam, że mi o tym mówiono!
    Wielki Krąg na wodzie! Taki bowiem będzie znak Wielkiego Pstrąga!
    Najstarsza z młodych jętek w zadumie obserwowała wodę. Zaczynała zdawać
    sobie
    sprawę, że jako najstarsza z obecnych zyskała właśnie przywilej latania
    najbliżej powierzchni wody.
    - Mówią - odezwała się jętka na szczycie zygzakującej chmury - że kiedy
    przychodzi po kogoś Wielki Pstrąg, zabiera go do krainy płynącej...
    płynącej... - Jętki nie jedzą, więc trochę się pogubiła. - Wodą płynącej -
    dokończyła niepewnie.
    - To ciekawe - odparła najstarsza.
    - Musi tam być naprawdę wspaniale - dodała najmłodsza.
    - Tak? A dlaczego?
    - Bo nikt jeszcze nie próbował stamtąd wrócić."
    --
    Tomek

    Ducati 900SS
    Dniepr z wozem