  • 1. Data: 2010-01-23 18:45:53
    Temat: Jeden na wiesz i kolumne
    Od: Matuzalem <c...@o...pl>

    Witam

    Mam oto taka macierz:

    | 1 0 1 0 |
    | 0 0 0 1 |
    | 1 1 0 0 |
    | 0 0 1 1 |

    Jest ona zapisana jako:

    typedef std::vector<int> mxrow;
    typedef std::vector<mxrow> matrix;

    Co nalezy wykonac, aby koncowa macierz wygladala nastepujaco:

    | 1 0 0 0 |
    | 0 0 0 1 |
    | 0 1 0 0 |
    | 0 0 1 0 |

    Czyli, jak widac w kazdym wierszu i w kazdej kolumniej jest tylko
    jedna jedynka

    Dzieki
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-23 19:02:40
    Temat: Re: Jeden na wiesz i kolumne
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    On 23 Sty, 19:45, Matuzalem <c...@o...pl> wrote:

    > Mam oto taka macierz:
    >
    > |   1   0   1   0   |
    > |   0   0   0   1   |
    > |   1   1   0   0   |
    > |   0   0   1   1   |

    [..]
> [...]
    > |   0   1   0   0   |
    > |   0   0   1   0   |
    >
    > Czyli, jak widac w kazdym wierszu i w kazdej kolumniej jest tylko

    Należy usunąć zbędne jedynki.

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 3. Data: 2010-01-23 19:23:11
    Od: Matuzalem <c...@o...pl>

    On 23 Sty, 20:02, Wit Jakuczun <w...@g...com> wrote:
    > Należy usunąć zbędne jedynki.
    >
    > Pozdrawiam,
    >    Wit Jakuczun
    Gdyby to bylo takie proste, nie pisalbym tu :)

    Jak je usunac ? nie chodzi mi o implementacje tylko algorytm.
    Np. usowanie pierwszej lepszej jedynki i zerowanie kolejnych nie daje
    oczekiwanych wynikow, jak rowniez, zapamietywanie wiersza/kolumny
    gdzie juz usunieto jedynke. Sprawdzanie kazdego wiersza i kolumny
    konkretnego elementu nie dziala w kazdej sytuacji.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-01-23 19:35:28
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 23 Sty, 20:23, Matuzalem <c...@o...pl> wrote:
> [...]
    > gdzie juz usunieto jedynke. Sprawdzanie kazdego wiersza i kolumny
    > konkretnego elementu nie dziala w kazdej sytuacji.

    Jak to nie działa?
    Zliczam jedynki, usuwam o jedną mniej niż naliczylem i musi zostać
    jedna, no
    chyba żeby było z początku mniej niż jedna jedynka :)
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-01-23 19:45:43
    Od: Matuzalem <c...@o...pl>

    On 23 Sty, 20:35, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > jedna, no
    > chyba żeby było z początku mniej niż jedna jedynka :)
    Wpadlem na taki pomysl i wyglada na to , ze dziala :)
    1. Szukam wiersza/kolumny gdzie jest tylko jedna jedynka
    2. zeruje wszystkie inne pozycje tam gdzie zostala znaleziona
    3. wracam do punktu 1

    a jesli np. nie ma nigdzie wiersza/kolumny z jedna jedynka wybieram
    losowy wiersz/kolumne i zostawiam tylko jedna jedynek reszte zeruje :]

    Jak narazie dziala na kazdym przykladzie :D

    Dzieki
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-01-23 21:28:08
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Matuzalem pisze:
> [...]
    >
    > a jesli np. nie ma nigdzie wiersza/kolumny z jedna jedynka wybieram
    > losowy wiersz/kolumne i zostawiam tylko jedna jedynek reszte zeruje :]

    Z tego co rozumiem, to najlepiej wyzerować wszystko i wstawiać w n-tym
    wierszu w n-tej kolumnie.

    JD

  • 7. Data: 2010-01-23 21:49:32
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

> [...]
    zbędne jedynki.

    > Gdyby to bylo takie proste, nie pisalbym tu :)
    >
    > Jak je usunac ? nie chodzi mi o implementacje tylko algorytm.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Problem_o%C5%9Bmiu_hetm
    an%C3%B3w

    Na dole masz opis wersji dla wież.

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun

  • 8. Data: 2010-01-23 22:10:19
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 23 Sty, 22:28, Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>
    wrote:

    > Z tego co rozumiem, to najlepiej wyzerować wszystko i wstawiać w n-tym
    > wierszu w n-tej kolumnie.

    No wlasnie, ale nie wiemy czy mozna wstawic jednynke w miejsce
    zera, czy tylko zero w miejsce jedynki :)
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-01-24 02:00:51
    Od: Matuzalem <c...@o...pl>

    On 23 Sty, 23:10, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:
    > No wlasnie, ale nie wiemy czy mozna wstawic jednynke w miejsce
    > zera, czy tylko zero w miejsce jedynki :)
    > Pozdrawiam

    Te wartosci ktore sa juz zerami takowymi pozostaja, na tomiast mozna
    'zaglowac' jedynkami, ale w taki sposob aby w kazdym wierszu i w
    kazdej kolumnie byla tylko jedna jedynka w linii prostej.

    Sposob jaki wymyslilem... dziala :)