  • 1. Data: 2010-01-23 19:37:28
    Temat: Projektowanie - jak to wyglada w praktyce?
    Od: crtm81 <w...@d...rada.pl>

    Witam,

    Pracuje jako programista juz w drugiej firmie i w obu firmach nie ma
    czegos takiego jak zbieranie wymagan czy projektowanie oprogramowania.
    Praktycznie wszystkie czynosci sa przeprowadzane przez programistow, nie
    ma nawet testerow. Fakt, firmy sa male, ale to nie zmienia faktu ze
    powinny wdrozyc jakies procedury, tym bardziej ze te obecnie stosowane
    rzutuja na jakos produktu.

    Czesto zdarza sie tak, ze trzeba po prostu realizowaz wizje szefa, nawet
    jesli sie z nim nie zgadza. Albo ze w trakcie wykonania jednego zadania,
    ktore jest na wpol ukonczone, ale juz "jakos tam" dziala szef przychodzi
    i mowi mi ze mam to jak najszybciej skonczyc (czyli byle jak) i zajac
    sie czyms nowym.

    Napiszcie jak to wyglada u Was.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-23 20:04:09
    Temat: Re: Projektowanie - jak to wyglada w praktyce?
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 23 Sty, 20:37, crtm81 <w...@d...rada.pl> wrote:
> [...]
    > ktore jest na wpol ukonczone, ale juz "jakos tam" dziala szef przychodzi
    > i mowi mi ze mam to jak najszybciej skonczyc (czyli byle jak) i zajac

    W jednym projekcie szef mi powiedział ze nie wie co mamy zrobic.
    Podał tylko branze i ze program ma podniesc atrakcyjnoscj jego
    produktow :) Koszmar, nikt nic nie wiedzial, nikt nie znal branzy,
    nikt nie mial doswiadczenia.... ale po roku cos z tego sie wyklulo :)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-01-23 20:28:47
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Uzytkownik "crtm81" <w...@d...rada.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > to jak najszybciej skonczyc (czyli byle jak) i zajac sie czyms nowym.

    PHP?

  • 4. Data: 2010-01-23 20:29:04
    Od: crtm81 <w...@d...rada.pl>

    On 23/01/2010 21:04, Mariusz Marszałkowski wrote:
> [...]
    > produktow :) Koszmar, nikt nic nie wiedzial, nikt nie znal branzy,
    > nikt nie mial doswiadczenia.... ale po roku cos z tego sie wyklulo :)

    Widzisz, twoj szef przynajmniej sie przyznal ze sie nie zna na temacie.

    Moj tez sie nie zna, ale uwaza sie za znawce. Przychodzi do mnie z
    jakims zadaniem i sie kompromituje.

  • 5. Data: 2010-01-23 20:33:45
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "crtm81" <w...@d...rada.pl> napisał w wiadomości
    > Widzisz, twoj szef przynajmniej sie przyznal ze sie nie zna na temacie.
    > Moj tez sie nie zna, ale uwaza sie za znawce. Przychodzi do mnie z jakims
    > zadaniem i sie kompromituje.

    A na czym się znają wasi szefowie, skoro są szefami?

    W takim razie, po co Wam szef? ;)

    Weźcie sprawy w swoje ręce.

  • 6. Data: 2010-01-23 21:27:25
    Od: crtm81 <w...@d...rada.pl>

    On 23/01/2010 21:28, jacem wrote:
    > PHP?

    JSP

  • 7. Data: 2010-01-24 13:16:04
    Od: "Depesz" <d...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "crtm81" <w...@d...rada.pl> napisal w wiadomosci
    > Witam,

    Uciekaj jak najszybciej z tej firmy bo nic dobrego z tego nie wyniknie. Przy
    takiej polityce firmy, zarabiasz na siebie (i ofc na szefa) zrealizowanymi
    projektami. Jakosc wykonanej pracy ma mniejsze znaczenie, liczy sie tylko
    ilosc zamowien spadajacych na firme. W takim przypadku ogranicza sie lub
    calkowicie rezygnuje z niektorych etapow wytwarzania oprogramowania
    (zbieranie wymagan, testowanie itp), byle tylko zrealizowac wiecej zamowien.
    Programista sam sobie jest sterem, zeglarzem i okretem, bo firmie nie oplaca
    sie stworzyc zespolu projektowego z podzialem rol.

  • 8. Data: 2010-01-24 13:54:48
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    I potem wychodza takie Platniki.

  • 9. Data: 2010-01-24 15:48:02
    Od: crtm81 <w...@d...rada.pl>

    On 23/01/2010 21:33, jacem wrote:
    > A na czym się znają wasi szefowie, skoro są szefami?
    >
    > W takim razie, po co Wam szef? ;)
    >
    > Weźcie sprawy w swoje ręce.

    Moj szef kiedys tam byl programista. To kiedys tam bylo dawno temu i
    technologia zmienila sie tak bardzo, ze jego wiedza jest juz nieaktualna.

    Powinien zajmowac sie sprawami biznesowymi, a w sprawach technicznych
    konsultowac swoje decyzje z ludzmi, ktorzy w tym siedza.

  • 10. Data: 2010-01-24 18:21:17
    Od: Er <x...@x...xxx>

    crtm81 pisze:
    > Moj tez sie nie zna, ale uwaza sie za znawce. Przychodzi do mnie z
    > jakims zadaniem i sie kompromituje.

    Czy my nie pracujemy razem?
    ;)