  • 1. Data: 2015-03-27 18:44:06
    Temat: Jednoosoobowa DG - ewakuacja z Aliora.
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    Przez jakieś 5 lat miałem "Konto zarabiające" w Aliorze. Na początku nawet
    rzeczywiście zarabiało (jeśli dobrze pamiętam, to płacili 50 zł od 10k, co dawało
    6%p.a.), ale od kwietnia Alior postanowił, że teraz będzie jeszcze bardziej
    "zarabiające", ale dla banku i wprowadził opłatę miesięczną 15 zł.

    Moje pytanie: jakim bankiem i rachunkiem mógłbym się zainteresować licząc na
    niewielkie koszty jego użytkowania.

    Z funkcjonalności banku używałem (i więcej mi nie potrzeba koniecznie):
    - zlecanie przelewów ZUS (jednego miesięcznie, za siebie). To w Aliorze nie
    generowało kosztów. W razie potrzeby mogę te przelewy wykonywać z konta osobistego.
    - przyjmowanie przelewów od klientów (kilku miesięcznie w porywach). To również nie
    kosztowało mnie dotąd ani grosza.
    - przelewanie przychodzących kwot na rachunek osobisty w innym banku (Eurobank,
    konkretnie). Też co najwyżej kilka razy w miesiącu. Koszt jednego przelewu to 1,50 zł
    (i to mi nie przeszkadza).

  • 2. Data: 2015-03-27 19:07:01
    Temat: Re: Jednoosoobowa DG - ewakuacja z Aliora.
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-03-27, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:
> [...]
    "zarabiające", ale dla banku i wprowadził opłatę miesięczną 15 zł.

    > Moje pytanie: jakim bankiem i rachunkiem mógłbym się zainteresować licząc na

    A nie możesz zmienić taryfy na Partner?
    Spełnia wszystkie Twoje wymagania jeśli wyrobisz warunki.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2015-03-27 20:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarek Andrzejewski p...@g...com ...

> [...]
    > osobisty w innym banku (Eurobank, konkretnie). Też co najwyżej kilka
    > razy w miesiącu. Koszt jednego przelewu to 1,50 zł (i to mi nie

    Własnie zakładałem "działalnosciowe" w mbanku - w sumie 0 kosztów i przez
    12 miesiecy przy płatnosci ZUS min 250zł miesiecznie 50zł zwrotu.
    Do tego 130zł na konto osoby polecającej.

  • 4. Data: 2015-03-27 20:09:59
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości news:d1ea7408-5694-402b-becb-ebe66427d8cc@googlegrou
    ps.com...
[...]

    ----------
    Meritum się reklamował (nie tak dawno), że konto do działalności za 0.
    Gdzieś czytałem, że nie ma prawnego wymogu, aby do działalności mieć konto
    inne niż osobiste.
    Tylko kwestia czy regulamin banku zabrania, czy nie, ale nigdy nie
    przeglądałem żadnego regulaminu pod tym kątem.
    P.G.

  • 5. Data: 2015-03-27 20:12:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-03-27 o 20:09, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Tylko kwestia czy regulamin banku zabrania, czy nie, ale nigdy nie
    > przeglądałem żadnego regulaminu pod tym kątem.

    Zwykle zabrania.

    A i do US trzeba zgłosić. To chyba wolę zgłosić firmowe niż osobiste.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2015-03-27 20:13:09
    Od: Joossef <x...@g...com>

    W dniu 27.03.2015 o 20:09 Piotr Gałka <p...@c...pl>
    pisze:

> [...]
    > Tylko kwestia czy regulamin banku zabrania, czy nie, ale nigdy nie
    > przeglądałem żadnego regulaminu pod tym kątem.

    Potwierdzam, od dłuższego czasu mam firmowe w Meritum. Ozł opłat.
    Pytanie, jak długo jeszcze.

    --
    Pozdrawiam,
    Joossef

  • 7. Data: 2015-03-27 20:58:55
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Friday, March 27, 2015 at 6:07:03 PM UTC, Wojciech Bancer wrote:
    > A nie możesz zmienić taryfy na Partner?
    > Spełnia wszystkie Twoje wymagania jeśli wyrobisz warunki.

    nie, właśnie ze względu na te warunki do "wyrobienia" (podobne zresztą są chyba też
    przy nowej opłacie dla obecnego rachunku).
    Przyjrzę się mBankowi (kiedyś miałem u nich rachunek, chyba zresztą od samego
    początku ofert dla DG), a i Meritum chyba mam niedaleko. Ale mBank ma tę przewagę, że
    kontakt jest wygodniejszy (więcej punktów/oddziałów, "wyspy" w centrach handlowych).

  • 8. Data: 2015-03-27 21:34:52
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2015-03-27 o 20:13, Joossef pisze:

    > Potwierdzam, od dłuższego czasu mam firmowe w Meritum. Ozł opłat.
    > Pytanie, jak długo jeszcze.

    Ale, to zdaje się, Alior kupił Meritum...
    Więc chyba niezbyt długo. :)

  • 9. Data: 2015-03-27 21:52:48
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2015-03-27 21:34, jo44 pisze:

    > Ale, to zdaje się, Alior kupił Meritum...
    > Więc chyba niezbyt długo. :)

    A Societe Generale (Eurobank) pewnie kupi Aliora

    Darek

  • 10. Data: 2015-03-27 21:57:26
    Od: wk <w...@a...def>

    W dniu 2015-03-27 o 18:44, Jarek Andrzejewski pisze:
> [...]
    konkretnie). Też co najwyżej kilka razy w miesiącu. Koszt jednego przelewu to 1,50 zł

    Zdecydowanie polecam Deutsche Bank, konto dbNET Biznes.
    Darmowe prowadzenie i przelewy.
    Ładny i intuicyjny interfejs.
    Autoryzacja operacji SMSem.

    wk