  • 41. Data: 2009-10-20 14:51:57
    Temat: Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowi enie wštku
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Odnoszę dokładnie takie samo wrażenie.
    W dodatku olej roślinny czuc "na ugniatanie" kostki masła.
    JaC

    -----

    > W składzie było "tłuszcz 82%" bez wzmianki jaki.
    > Jednak bez trudu było czuć tłuszcze syntetyczne, i to raczej w ilości
    przeważającej.

  • 42. Data: 2009-10-20 18:03:53
    Od: andrzej <a...@g...com>

    On 19 Paź, 00:25, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > zreszta.
    >
    > Ale komuna sie skonczyla, przyszedl kapitalizm i co czytam ?
    > Syrop malinowy .. w skladzie nie ma malin podanych.
    > Herbatka malinowa .. maliny 0.25%. Za to sa buraki.
    > Inny syrop malinowy .. cos malo tych malin. A to Herbapol.
    >
    > Musze za to Unii podziekowac, bo teraz przynajmniej nie ma klopotow z
    > zakupem masla. Maslo to maslo, a nie wyrob maslopodobny.
    >
    > J.

    Musze za to Unii podziekowac, bo teraz przynajmniej nie ma klopotow z
    zakupem masla. Maslo to maslo, a nie wyrob maslopodobny.

    jesteś pewien ?:))

  • 43. Data: 2009-10-20 18:24:04
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-20 16:51:57 +0200, =?utf-8?B?xIXEh8SZxYLFhMOzxZvFusW8?=
    <u...@w...eu> said:

    > Odnoszę dokładnie takie samo wrażenie.
    > W dodatku olej roślinny czuc "na ugniatanie" kostki masła.
    > JaC

    To już zależy od temperatury - czasem wystarczy że nastawią w sklepie
    lodówkę niżej...
    Poza tym - wystarczy zemulgować więcej wody, i też nie sprawdzisz tą metodą.

    --
    DJ

  • 44. Data: 2009-10-20 19:51:44
    Temat: Re: (OT) Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wątku
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Butek wrote:
    > Butek pisze sam sobie odpowiadajac:
    >
    > Swoja droga jak juz sie tak rodzinnie i wspomnieniowo tu zrobilo to
    > moze ktos z Was poleci jakis latwo dostepny opamp single supply,
    > ktory mi ladnie wzmocni "bzzz" z odbiornika 40khz, tego takiego
    > tanio-i-z-chin-i-w-kazdym-sklepie za kilka zlotych, z jak najmniejsza
    > iloscia elementow zewnetrznych, obudowa DIP (zanim cos zaczne
    > zelazkowac to lubie zlozyc na bboardzie)? Myslalem nad tl082, moze
    > cos lepszego sie znajdzie?

    Jak chcesz "wspomnieniowo" to mam takie coś: MAA504 ;-)

    Włodek

  • 45. Data: 2009-10-31 17:15:08
    Temat: Re: Jeszcze raz o żarówkach 100W, wznowienie wątku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    MKi uprzejmie donosi:

    > Uprzejmie donoszę, iż kupiłem żarówkę 75W matową
    > z następującymi napisami:
    >
    > 75W
    > 690lm
    > 1000h
    > Zgodnie z dyrektywą 2005/32/WE nie stosować do użytku domowego
    > Zastosowanie:
    > - sygnalizacja świetlna
    > - lampy warsztatowe
    > Importer: ANS-Centrum Sp. z o.o.
    > Wyprodukowano w PRC
    >

    > Dajcie znać, jak ktoś wypatrzy setkę :)

    Wypatrzyłem. 100W, 230V, 1200lm. Marka PHILIPS, wyprodukowano w Polsce.
    Matowa. E27. Bez żadnych napisów na temat dyrektyw czy innych głupot.
    Za to w bańce o większej średnicy (na oko z 10cm). Przejrzałem raz
    jeszcze treść dyrektywy i nie mam pojęcia jakie zwolnienie sobie
    wyinterpretował producent. Ale chwała mu za odwagę. Tyle że za swoje
    bohaterstwo liczy sobie 8,95PLN od sztuki. Rozumiem, że w warunkach
    prohibicji nie ma się czemu dziwić.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2009-10-31 22:21:35
    Od: "Paweł Bochenek" <p...@W...gazeta.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

    > MKi uprzejmie donosi:

    > Dziwna jakaś. 690lm, to trochę mało. Powinna mieć prawie o połowę więcej.
    > Pewnie włókno wydłużone, grzeje się do niższej temperatury. Ale w takim
    > razie powinny mieć trwałość znacznie większą niż 1000 godzin.

    "Zwykłe" żarówki raczej nie przekraczają 10lm/1W. Halogenowe owszem.
    pzdr., PB

  • 47. Data: 2009-10-31 22:34:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Bochenek napisał:

> [...]
    >>> 690lm

    > "Zwykłe" żarówki raczej nie przekraczają 10lm/1W. Halogenowe owszem.

    Nie wiem, nie mierzyłem. Opieram się tylko na tym, co mogę przeczytać
    na opakowaniu. I nie tylko na opakowaniu. W takiej na przykład Wikipedii
    jest tabela, która podaje dla żarówki 40W skuteczność 10,5lm/W, a dla
    75W -- 12,5lm/W. Czyli że powinna mieć 940lm. Wiem, że na Wiki nie zawsze
    jest sama prawda, ale te dane akurat zgadzają się z innymi źródłami.
    Spisek żydomasoński?

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2009-10-31 22:42:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Paweł,

    Saturday, October 31, 2009, 11:21:35 PM, you wrote:

    [...]

    > "Zwykłe" żarówki raczej nie przekraczają 10lm/1W. Halogenowe owszem.

    "Zwykłe" żarówki 100W miały 1300-1400 km, co daje 13-14 lm/W.
    Specjalnie sprawdziłem - 100W matowa, firmy wisi-i-straszy czyli OSRAM
    - 1340 lm.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 49. Data: 2009-11-01 11:44:15
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał:
> [...]
    > jest tabela, która podaje dla żarówki 40W skuteczność 10,5lm/W, a dla
    > 75W -- 12,5lm/W. Czyli że powinna mieć 940lm.

    jeszcze jakbyś przeczytał czym naprawdę jest kendela (jednostka pod kturej
    pochodzi lm) to byś wiedział że te lm/W to wielka ściema, bo odnosi się do
    monochromatycznego światła, czyli konkretnie jednego prążka z całego widma
    źródła światła, tak więc te niby świetlufki "energooszczędne" wcale nimi nie
    są, tylko mają jasny ten jeden prążek i wszystko z encyklopedią (czyli
    inteligencją głupcuf) się zgadza!:O)

    > Wiem, że na Wiki nie zawsze jest sama prawda, ale te dane akurat
    > zgadzają się z innymi źródłami. Spisek żydomasoński?

    ooo trafiłęś w samo sedno!:O)