  • 1. Data: 2013-09-10 12:26:17
    Temat: Już po wakacjach, moje wnioski z obserwacji
    Od: a...@g...com

    Hej, wprawdzie nie robiłem badań ale bywało się tu i ówdzie w sezonie letnim. I co
    zaobserwowałem w związku z posiadanym przez przeciętnego Kowalskiego sprzętem. Moje
    wnioski:
    1) komórkami robi się zdjęcia wszystkiego i wszystkich
    2) kompakty też są w użyciu ale komórki szturmem je wypierają!
    3) jest trochę ultrazumów w użyciu - dużo widziałem np.Fuji i Sony
    4) jeżeli lustro to numerem jeden były tańsze Nikony oczywiście z kitem. Zestaw
    uniwersalny - nawet podczas wchodzenia w górach po łańcuchach niektórym nie
    przeszkadzał taki zestaw ocierający się o skały. Naprawdę miałem wrażenie, że
    kupujący przed wakacjami są mocno nakłaniani przez sprzedawców to kupna właśnie
    Nikonów!
    W dalszej kolejności są ex-aequo tanie Canony i Sony z kitem. Innych marek np.Pentax
    praktycznie nie uświadczyłem.
    5) Jeżeli chodzi o bezlusterkowce to ja specjalnie ich nie widziałem. Ktoś tam
    chodził z NEXem, innych sobie nie przypominam. Jednak chyba pokutuje przeświadczenie,
    że dobre zdjęcie to musi koniecznie być z lustra :)

    No ale to są tylko moje mocno subiektywne spostrzeżenia...

    Adameck

  • 2. Data: 2013-09-10 13:00:23
    Temat: Re: Już po wakacjach, moje wnioski z obserwacji
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    On 2013-09-10 12:26, a...@g...com wrote:
> [...]
    że dobre zdjęcie to musi koniecznie być z lustra :)

    > No ale to są tylko moje mocno subiektywne spostrzeżenia...

    Ja ostatnio byłem w kilku europejskich miastach obleganych przez
    turystów i moje obserwacje są następujące (też mocno subiektywne i
    niereprezentatywne):

    1) Komórki, smartfony wszędzie. Zwłaszcza u tych, którzy robią sobie
    nawszajem zdjęcia przy każdym pomniku. Często widać, jak zdjęcie jest
    natychmiast wisyłane na Fejsa czy w podobne miejsce. Zmora straszna, z
    ich powodu często rezygnowałem ze zrobienia zdjęcia - nie lubie mieć w
    kadze pozujących nieznajomych (znajomych zresztą też).

    2) Średnia cena sprzętu jest wyraźnie wyższa niż w Polsce: np. dużo
    kompaktów z górnej półki, łącznie z Leicami. Generalnie bardzo mało
    sprzętu z najniższych półek.

    3) Coraz więcej osób robi zdjęcia tabletami.

    4) Sporo lustrzanek ze średnej półki z czymś lepszym, niż kit, np.
    Canonów z czerwonym paskiem. Z lustrzanek głównie korzystają dziewczyny
    o wyglądzie natchnionych amatorek - zazwyczaj im mniejsza dziewczyna,
    tym większy korpus i obiektyw.

    5) Trochę osób z lustrzankami z górnej półki i statywami.

    6) Bezlusterkowce trafiają się, ale wciaż relatywnie niewiele.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 3. Data: 2013-09-10 13:18:45
    Od: "J.R." <j...@g...pl>

    W dniu 2013-09-10 12:26, a...@g...com pisze:

> [...]
    Nikonów!
    > W dalszej kolejności są ex-aequo tanie Canony i Sony z kitem. Innych marek

    Na Polconie w Warszawie sporo lustrzanek: Canony, Nikony i Pentaksy.

    Te ostatnie zauważałem zapewne dlatego, że sam mam takiego.

    Niestety w tym roku zamiast lustrzanki wziąłem smartfona. Bo mi się
    dźwigać nie chciało.
    No i zostałem pokarany - smartfon robi znacznie lepsze zdjęcia od
    mojego poprzedniego telefonu, ale do Pentaksa z 50/1.4 nie ma co
    podskakiwać...

    --
    J.R.

  • 4. Data: 2013-09-10 13:20:23
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-09-10 13:00, Uncle Pete pisze:
    (...)
    > Ja ostatnio byłem w kilku europejskich miastach obleganych przez
    > turystów i moje obserwacje są następujące (też mocno subiektywne i
    > niereprezentatywne):
    (...)

    No to ja dodam też coś od siebie. Dwoje młodych ludzi - turystów,
    poprosiło mnie o zrobienie im zdjęcia (ich aparatem) w Bratysławie.
    Wykonałem je klasyczną, na światłoczuły film (dla młodzieży: taki w
    szpulce, w plastikowym pudełeczku), lusterkową Minoltą :-) "Cyknięcie"
    brzmiało jak melodia dla uszu... Z tej błogości nawet nie zdążyłem
    zanotować modelu :-(
    pwz

  • 5. Data: 2013-09-10 14:43:21
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik a...@g...com napisał:
> [...]
    że dobre zdjęcie to musi koniecznie być z lustra :)

    > No ale to są tylko moje mocno subiektywne spostrzeżenia...

    6) Turysci masowo ganiaja robiac foty i krecac filmy 10-calowymi tabletami.

    A jak to wycieczka skośnych, to polowa prowadzi druga polowe co oglada
    swiat na ekranie tabletu.

  • 6. Data: 2013-09-10 14:49:19
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 10-09-2013 12:26, a...@g...com pisze:
    > No ale to są tylko moje mocno subiektywne spostrzeżenia...

    No właśnie. Spostrzeżenia. Wniosków w Twym poście w ogóle nie widzę.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 7. Data: 2013-09-10 15:23:37
    Od: a...@g...com

    W dniu wtorek, 10 września 2013 14:49:19 UTC+2 użytkownik Zakonspirowany napisał:

    > No właśnie. Spostrzeżenia. Wniosków w Twym poście w ogóle nie widzę.
    >

    > --
    >
    > ?(??_?)? ? ???
    >
    > ???$ ?? ?????$

    He he, wniosek:
    Jeszcze nigdy tak wielu nie robiło tak wiele zdjęć sprzętem za tak małe pieniądze.

    :)))

    Adameck

  • 8. Data: 2013-09-10 18:55:58
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 10-09-2013 15:23, a...@g...com pisze:
    > He he, wniosek:
    > Jeszcze nigdy tak wielu nie robiło tak wiele zdjęć sprzętem za tak małe pieniądze.

    Panie! Ale cóż Pan?! Czymże są te wakacyjne focie w porównaniu choćby do
    google streetview?
    Trend jest raczej stały. W dobie telefonów pozwalających zrobić naprawdę
    przyzwoite zdjęcie, taki wniosek to jak powiedzieć, że w nocy jest
    księżyc, a w dzień mamy słońce. :)

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 9. Data: 2013-09-10 20:56:02
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2013-09-10 18:55, Zakonspirowany pisze:

> [...]
    > Trend jest raczej stały. W dobie telefonów pozwalających zrobić naprawdę
    > przyzwoite zdjęcie, taki wniosek to jak powiedzieć, że w nocy jest

    To może zabłyśnij Ty i z tych spostrzeżeń wyciągnij
    jakiś głęboki wniosek.
    Przyp...ć się to każdy potrafi

    JD

  • 10. Data: 2013-09-10 21:39:56
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 10-09-2013 20:56, JD pisze:
    > To może zabłyśnij Ty i z tych spostrzeżeń wyciągnij
    > jakiś głęboki wniosek.

    Ja się nie przypierdalam, lecz jeśli ktoś mi w temacie wątku obiecuje
    wnioski ze swych obserwacji, a ja ich nie dostaję, to do luftu z takim
    tematem. :)
    Ja bym raczej starał się je wyciągać nie z empirycznych, pokątnych
    obserwacji, a ze zdjęć wrzucanych przez znajomych z facebooka. Ja tego
    nie zrobię, bo mam ich ledwie kilkunastu (na koncie z fikcyjnym
    nazwiskiem, bo konspiracja obowiązuje). :]

    --