  • 1. Data: 2010-01-12 05:22:29
    Temat: KBD, BarCode na USB to ATMega
    Od: "Michał" <m,wojtkow.nospam@wp.pl>

    Witam,

    Szukałem, ale moja wiedza i doświadczenie na temat USB jest znikoma.
    Potrzebuję popchać KBD i skaner kodów kreskowych ATMega128.
    Implementacja USB w M128 jest co najmniej karkołomna.

    Znacie jakieś układy dedykowane do konwersji USB na UART/SPI/TWI?

    Dzięki za każdy trop:-)
    Pozdrawiam Michał

  • 2. Data: 2010-01-12 11:53:41
    Temat: Re: KBD, BarCode na USB to ATMega
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Micha^(3) schrieb:
    > Witam,
    >
    > Szuka^(3)em, ale moja wiedza i do?wiadczenie na temat USB jest znikoma.
    > Potrzebuje^ popcha? KBD i skaner kodów kreskowych ATMega128.
    > Implementacja USB w M128 jest co najmniej karko^(3)omna.
    >
    > Znacie jakie? uk^(3)ady dedykowane do konwersji USB na UART/SPI/TWI?

    ja osobiście używam FT232R i jestem bardzo zadowolony. Jeden układ, dwa
    kondensatory i międzymordzie gotowe. Drivery dla Windowsa i Linuxa można
    ściągnąć z sieci.

    Waldek

  • 3. Data: 2010-01-12 12:03:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de>

    > ja osobiście używam FT232R i jestem bardzo zadowolony. Jeden
    > układ, dwa kondensatory i międzymordzie gotowe. Drivery dla
    > Windowsa i Linuxa można ściągnąć z sieci.

    Domyslam sie ze jego problem jest odwrotny - odczytac na ATMega
    dane ze skanera.
    Do tego sie FT232 nie nada.

    Najprosciej kupic skaner szeregowy, klawiaturowy lub
    wielosystemowy.

    J.

  • 4. Data: 2010-01-12 12:33:27
    Od: Trimar <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-01-12 13:03, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de>
    >
    > Najprosciej kupic skaner szeregowy, klawiaturowy lub wielosystemowy.
    Coś takiego ?
    http://www.vinculum.com/prd_vnc1l.html
    http://www.sklep.propox.com/index.php?d=produkt&id=2
    071

    Pozdrawiam
    Trimar

  • 5. Data: 2010-01-12 12:43:01
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J.F. schrieb:
> [...]
    > skanera.
    > Do tego sie FT232 nie nada.
    >
    > Najprosciej kupic skaner szeregowy, klawiaturowy lub wielosystemowy.

    Aha. No to faktycznie, łatwiej skanner szeregowy. A jak nie, to FTDI
    robi też USB-Hosty w serii Vinculum: http://www.vinculum.com/documents.html
    Sam się tym nie bawiłem, ale od kolegów słyszałem tylko pozytywne
    opinie. Trzeba jednak trochę oprogramować, za to ma wyjście UART, SPI i
    równoległe, do wyboru, do koloru.

    Waldek

  • 6. Data: 2010-01-12 22:12:56
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-12 06:22, Michał pisze:

    > Szukałem, ale moja wiedza i doświadczenie na temat USB jest znikoma.
    > Potrzebuję popchać KBD i skaner kodów kreskowych ATMega128.
    > Implementacja USB w M128 jest co najmniej karkołomna.

    No to dokup "międzymordzie" z nieco większym prockiem i będzie po
    problemie. Skaner barkodów doczepisz przez USB a dane prześlesz dalej
    przez UART. O, na przykład to by się nadawało (śmiga na Linuxie i
    obsłuży skaner USB prawie na pewno):
    http://www.sklep.propox.com/index.php?d=produkt&id=2
    118

    Oczywiście jeżeli masz zrobić wiele egzemplarzy, znajdą się i lepsze
    rozwiązania. Ogólnie mówiąc najczęściej jest tak że im więcej wydasz na
    development, tym tańsze wyjdzie rozwiązanie za sztukę.

    O ile oczywiście nie możesz zmienić skanera na wersję z RS232 albo PS/2
    - bo to upraszcza sprawę do minimum. :)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/