  • 1. Data: 2010-01-12 17:18:40
    Temat: mikrofalówka dalekiego zasiegu
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    witam
    mam potrzebe przekazać dużo energi na parę metrów nie zabijając przy tym
    przypadkowych osób. (rozgrzać szklanke wody z 10m) Podejrzewam ze
    zwyczajnie sie tego zrobić nieda, jednak znalazłem na YT filmik
    pokazujący ze z mikrofalówki da sie zrobić coś.. jakby działko
    mikroflalowe. Raczej sciema, wiec pytam tutaj. O ile wykonam jakąś
    obudowę, antene kierunkową (wszystko w domu z ogólno dostępnych
    materiałów) do magnetronu z mikrofalówki, zakładając ze ma on 1000W, ile
    W trafi do szklanki z wodą oddalonej o 10m?

    ToMasz

  • 2. Data: 2010-01-12 17:43:31
    Temat: Re: mikrofalówka dalekiego zasiegu
    Od: "lukasz" <...@...z>

    podaj link do yt

  • 3. Data: 2010-01-12 18:01:47
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

> [...]
    > materiałów) do magnetronu z mikrofalówki, zakładając ze ma on 1000W, ile
    > W trafi do szklanki z wodą oddalonej o 10m?

    Zakładając że po zdjęciu obudowy z mikrofalówki, moc padająca na szklankę
    stojącą na talerzu obrotowym w mikrofalówce nie zmieni się, to oddalając
    szklankę dwukrotnie od okienka magnetronu moc spadnie czterokrotnie (idzie z
    kwadratem).

    Dodatkowo moc spadnie po zdjęciu obudowy. Aby temu zapobiec należy użyć
    soczewek.
    Wobec "z ogólno dostępnych materiałów" raczej nie do zrobienia.

    --
    Desoft

  • 4. Data: 2010-01-12 18:08:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał
    > mam potrzebe przekazać dużo energi na parę metrów nie zabijając
    > przy tym
    > przypadkowych osób. (rozgrzać szklanke wody z 10m)

    > ile W trafi do szklanki z wodą oddalonej o 10m?

    A mozesz wykonac 5m srednicy antene ?

    Laser CO2 :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-01-12 18:21:16
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    ToMasz <t...@g...pl> napisał(a):

    Niezły pomysł na nagrodę Darwina.
    Eksperymentator pewno przeżyje ale swoich genów nikomu nie przekaże, jak
    sobie jajka ugotuje.

  • 6. Data: 2010-01-12 21:48:01
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > Niezły pomysł na nagrodę Darwina.
    > Eksperymentator pewno przeżyje ale swoich genów nikomu nie przekaże, jak
    > sobie jajka ugotuje.

    fakt , podaja ze promieniowanie uszkadza material genetyczny :)

> [...]
    >materiałów) do magnetronu z mikrofalówki, zakładając ze ma on 1000W, ile
    >W trafi do szklanki z wodą oddalonej o 10m?

    teoretyzujac jesli zastapi sie konwerter z anteny satelitarnej magnetronem ,
    uda sie dorobic ogniskowanie wiazki to tak , ja bym jednak za to sie nie bral

  • 7. Data: 2010-01-12 22:08:00
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > ToMasz <t...@g...pl> napisał(a):
    >>

    > Niezły pomysł na nagrodę Darwina.
    > Eksperymentator pewno przeżyje ale swoich genów nikomu nie przekaże, jak
> [...]

    Sytuacja autentyczna, z poligonu wojskowego z lat 70/80, kolega mi
    opowiadał:
    Żołnierze upiekli owcę z odległości kilkudziesięciu metrów.

    Kolega ma dzieci i ma się dobrze ;)
    Siedzieli w klatce Faradaya.

    A szło o zakład, założyli się z szefem kompami o tygodniową bodajże
    przepustkę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 8. Data: 2010-01-12 22:14:55
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-12 22:48, nenik pisze:

    > teoretyzujac jesli zastapi sie konwerter z anteny satelitarnej magnetronem ,
    > uda sie dorobic ogniskowanie wiazki to tak , ja bym jednak za to sie nie bral

    Tylko najpierw przekręć miskę w inną stronę bo zestrzelisz satelitę. ;)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2010-01-12 23:21:14
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Desoft wrote:

    > Dodatkowo moc spadnie po zdjęciu obudowy.

    W mikrofalce dzięki odpowiedniej obudowie tworzy się fala stojąca - bez
    tego grzanie będzie mizerne.

    Mirek.

  • 10. Data: 2010-01-13 08:52:27
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > Żołnierze upiekli owcę z odległości kilkudziesięciu metrów.
    > A szło o zakład, założyli się z szefem kompami o tygodniową bodajże

    Super, za przepustkę... to może tego kolegę też niech ktoś teraz
    upiecze?? Przecież zwierzęta-ssaki odczuwają ból tak samo, jak człowiek....

    Pozdrawiam
    Konop