  • 1. Data: 2010-04-05 11:45:19
    Temat: KRK-Praga, którędy najlepiej, najwygodniej?
    Od: pbjs <p...@w...pl>

    Witam,

    Ponieważ nie wiem, jak tam z budową autostrad u naszych południowych
    sąsiadów to zapytam bywalców - którędy z KRK do Pragi najlepiej?
    Pod uwagę biorę autostrady oraz drogi szybkiego ruchu.

    Z mapy wynikają 3 trasy:

    1/ przez Cieszyn (brakuje ponoć jakiegoś odcinka w okolicach Frydek-Mistek
    2/ KRK->Gliwice-Bełk (A1); następnie do Chałupek (ok. 45km) a od granicy
    to ponoć jest już autostrada do Pragi
    3/ KRK->Zgorzelec, potem kilkadziesiąt km zwykłej drogi, a następnie
    droga szybkiego ruchu do Pragi

    Niestety, nie wiem, jak w Czechach, które odcinki dróg są skończone, a
    gdzie roboty trwają w najlepsze.

    Stąd prośba o poradę, żeby się nie nadziać na jakieś korki.

    Dzięki z góry.
    Pozdrawiam,
    pbjs

  • 2. Data: 2010-04-05 12:25:45
    Temat: Re: KRK-Praga, którędy najlepiej, najwygodniej?
    Od: "Staszek Sosenko" <s...@...sigu.pl>

    pbjs wrote:
> [...]
    > gdzie roboty trwają w najlepsze.
    >
    > Stąd prośba o poradę, żeby się nie nadziać na jakieś korki.

    Jako, że po raz kolejny poruszany jest ten sam temat skopiuję i nieco
    zmodyfikuję swoją wypowiedź z grudnia 2009 ;)

    Ja bym walił tak:
    A4 w stronę Katowic, za drugimi bramkami S1 prościutko do Cieszyna, potem
    Frydek Mistek, Ołomuniec, Brno, Praga.
    WADY: zatwardzenia w okolicach Tych, Pszczyny; kilkudziesięciokilometrowe
    "łup-łup-łup" na autostradzie po czeskiej stronie (nie pamiętam teraz
    dokładnie, na jakim odcinku)
    ZALETY: trasa do bólu prosta, jak zjedziesz z A4 na S1 to walisz praktycznie
    cały czas prosto aż do granicy (wyjątek: przed B-B skręcasz w prawo na
    węźle), w Czechach nie inaczej; prawie cała trasa to autostrada, droga
    ekspresowa lub przynajmniej droga o dwóch pasach ruchu w każdą stronę, co
    znacznie zwiększa komfort podróżowania.

    Powyższe mogło zostać częściowo zdeaktualizowane, gdyż ostatnio tę trasę
    pokonywałem mniej-więcej rok temu, a Czesi cały czas coś tam dłubali ;)

    --
    Pozdrawiam - Staszek Sosenko [CKMK]
    priv: Nissan 100NX 2.0 '95

  • 3. Data: 2010-04-05 21:26:14
    Od: pbjs <p...@w...pl>

    Dzięki.

    Skoro cała trasa to co najmniej 2 pasy w każda stronę, zatem chyba
    lepszej wersji już nie znajdę ;-)

    W pozostałych wersjach trzeba ~50km przejechać po zwykłej drodze :-(

    pbjs