  • 1. Data: 2011-11-17 08:50:51
    Temat: KVM, ale trochę inaczej... obraz z komputera na wielu telewizorach
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam

    Ja troszeczkę OT, ale jak nie tu, to nie wiem gdzie znajdę osoby co
    znają rozwiązanie..

    Potrzebuję do jednego komputera podpiąć 5 telewizorów, tak aby na każdym
    był ten sam obraz. Dla utrudnienia, telewizory te są w różnych
    lokalizacjach, ale w ramach tego samego budynku, tej samej sieci LAN.

    Odpada ciągnięcie nowych przewodów, sygnał musi iść po skrętce.
    Myślałem aby użyć 5 urządzeń KVM over IP + jakiś replikator portów VGA,
    albo nawtykać do komputera karty graficzna na PCI.
    Ale cena tych KVM over IP trochę odstrasza.

    Telewizory LCD, część już mam, resztę trzeba dokupić. Niestety te co mam
    nie mają wejścia LAN, chociaż nie wiem czy taki port by coś pomógł..

    Wymagana jest dość dobra rozdzielczość, ale HD nie jest warunkiem
    koniecznym.

    Są takie urządzenia? Jak się one mogą nazywać, bo nie wiem jak nakarmić
    googla? Czy może jestem skazany na rzeźbę z tymi KVM?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2011-11-17 09:18:19
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Najtańszy rozwiązaniem będzie rozwiązanie typu Digital Signage;
    do każdego TV player (np. coś takiego
    http://www.csi.net.pl/nowosci/niewielkich-rozmiarow-
    player-do-zastosowan-w-digital-signage.html).
    Kosztuje to poniżej 1000 zł.

    Jeszcze taniej będzie, jak złożysz sobie prosty PC z płytą MINI ITX.
    Możesz też użyć np EEE PC na przykład. Oczywiście w każdym wypadku dajesz go "za
    telewizorem".
    TV musi rzecz jasna mieć wejście VGA (chyba że złożysz sobie mini PC z płytą ,
    która ma wyjścia video)

    Do tego jakiś program do digital signage z opcją transmisji "live" - to już
    niestety trzeba będzie
    zapłacić... Możesz poszukać w google pod "free digital signage software", ale
    chyba żaden gratisowy nie ma
    tej funkcji.

    Zamiast tego możesz użyć gratisowego odtwarzacza VLC (zrobić streaming video), ,
    tyle , że trzeba by do tego dorobic kawałek programu, żeby nie odpalać ręczenie
    przy każdym włączeniu / zawieszeniu.

    Inne "dedykowane" rozwiązania "video over IP" będą imho droższe.
    Tak czy siak, parę złotych trzeba na to wydać.

  • 3. Data: 2011-11-17 10:01:14
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Telewizory LCD, część już mam, resztę trzeba dokupić. Niestety te co mam
    > nie mają wejścia LAN, chociaż nie wiem czy taki port by coś pomógł..

    Nowe telewizory potrafią odtwarzać strumienie obrazu przesyłane przez
    LAN. Co więcej transmisja może być przeprowadzona przy użyciu pakietów
    UDP multicast. Pozwala to wyświetlać obraz na bardzo dużej ilości
    odbiorników bez konieczności używania wydajnego serwera.

    Paweł

  • 4. Data: 2011-11-17 10:06:09
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-17 09:50, Albercik pisze:
> [...]
    > był ten sam obraz. Dla utrudnienia, telewizory te są w różnych
    > lokalizacjach, ale w ramach tego samego budynku, tej samej sieci LAN.

    Extender HDMI na dwie skrętki kat. 5e (50m)

    http://www.dipol.com.pl/extender_hdmi_na_dwie_skretk
    i_kat_5e_50m__H3602.htm

    Sztuka kosztuje niecałe 135 pln brutto. Pozostaje dosłanie sygnału do
    szafy, chyba że można postawić komputer obok szafy i wtedy wystarczy
    tylko rozdzielić sygnał HDMI na 5 gniazdek.
    Splitter HDMI na 8 gniazdek kosztuje prawie 8 stówek, jak karta ma 2
    wyjścia cyfrowe to można dać tańszy splitter i sklonować wyjście na
    karcie, co da koszt poniżej 350 pln.
    http://www.dipol.com.pl/splitter_signal_hdmi_1x4_H32
    14.htm

    Są też extendery na VGA, ale to trzeba się dopytać np. w Multitroniku po
    ile i na kiedy mogą dostarczyć.
    Piotrek

  • 5. Data: 2011-11-17 14:46:29
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Extender HDMI na dwie skrętki kat. 5e (50m)

    tyle, że to wymaga dedykowanej linii. A kolega napisał, że są "w zasięgu
    lan", ale pewnie to
    jest lan uzytkowany na potrzeby PC, więc pewnie nie będzie możliwości użycia
    linii tylko do tego celu.
    No, chyba że tak - wtedy oczywiście można i tak.

  • 6. Data: 2011-11-17 14:52:00
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 17.11.2011 15:46, sundayman pisze:

> [...]
    > użycia linii tylko do tego celu.
    > No, chyba że tak - wtedy oczywiście można i tak.

    Linia specjalna bez urządzeń aktywnych po drodze w kategorii Gigabit
    Ethernet jest dostępna.

  • 7. Data: 2011-11-17 18:23:54
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 17.11.2011 11:01, Paweł wrote:

    > Nowe telewizory potrafią odtwarzać strumienie obrazu przesyłane przez
    > LAN.

    Które? Nazwiska poproszę.

    Mirek.

  • 8. Data: 2011-11-17 19:47:37
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    W dniu 2011-11-17 19:23, Mirek pisze:

    > Które? Nazwiska poproszę.

    Np. Samsungi z 2010 roku od serii C650 i z roku 2011 od serii D6500.

    Paweł

  • 9. Data: 2011-11-17 20:08:31
    Od: Mateusz Klatecki <m...@k...net>

    W dniu 2011-11-17 20:47, Paweł pisze:

    > Np. Samsungi z 2010 roku od serii C650 i z roku 2011 od serii D6500.
    >
    > Paweł

    Potwierdzam. Bardzo dużo współczesnych telewizorów to wspiera. Taka
    funkcjonalność nazywa się DLNA

    --
    pozdrawiam
    Mateusz Klatecki

  • 10. Data: 2011-11-17 20:10:23
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 17.11.2011 20:47, Paweł wrote:

    > Np. Samsungi z 2010 roku od serii C650 i z roku 2011 od serii D6500.

    Testowałeś to? Ktoś testował?
    Np. streaming z programu VLC.

    Bo z opisów w sieci wynika tylko tyle, że ma gniazdko LAN i może
    odtwarzać filmy z sieci (pewnie YT lub podobne), a że coś nie będzie
    działać to się można dowiedzieć po zakupie.

    Mirek.