  • 1. Data: 2009-10-10 22:38:11
    Temat: Kabel ISDN na kabel sieciowy UTP
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam, mam 10m kabla ISDN (płaski czarny) z obiema końcówkami RJ-45. Da
    się to wykorzystać jako kabel sieciowy komputer-router zmieniając piny,
    czy też w inny sposób?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2009-10-10 23:19:08
    Temat: Re: Kabel ISDN na kabel sieciowy UTP
    Od: "Konstanty Wycirowski" <k...@p...de>

    "Karol Y" <k...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Witam, mam 10m kabla ISDN (płaski czarny) z obiema końcówkami RJ-45. Da
    > się to wykorzystać jako kabel sieciowy komputer-router zmieniając piny,
> [...]

    10 metrów pociągnie, tylko tak jak mówisz - zmieniając piny. Wymiana dwóch
    rj45 nie będzie droższa niż taki krótki kabel sieciowy?

  • 3. Data: 2009-10-11 07:12:48
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik "Konstanty Wycirowski" <k...@p...de> napisał w wiadomości

    > 10 metrów pociągnie, tylko tak jak mówisz - zmieniając piny. Wymiana dwóch
    > rj45 nie będzie droższa niż taki krótki kabel sieciowy?

    Nawet pinów zmieniać nie musi. Kable ISDN były zaciskane na wprost o ile
    dobrze pamiętam, a do połączenia komputer - popularny routerek domowy (bo
    chyba w ciemno można założyć, żeo taki chodzi?) kabel nawprostny się daje.

    J.

  • 4. Data: 2009-10-11 07:37:38
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Karol Y pisze:
    > Witam, mam 10m kabla ISDN (płaski czarny) z obiema końcówkami RJ-45. Da
    > się to wykorzystać jako kabel sieciowy komputer-router zmieniając piny,
    > czy też w inny sposób?

    Spróbuj użyć, ale ja próbowałem i w jednym przypadku było dobrze, a w
    innym porażka. Lepiej użyć skrętki.
    --
    Pozdr
    EM

  • 5. Data: 2009-10-11 08:37:25
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > dobrze pamiętam, a do połączenia komputer - popularny routerek domowy
    > (bo chyba w ciemno można założyć, żeo taki chodzi?) kabel nawprostny się

    No podłączenie tego ot tak, karta sieciowa <-> router, nie skutkuje w
    ogóle wykryciem czegokolwiek (nie migają diody nawet) w porównaniu do
    podłączenia analogicznego, przewodu FTP lub UTP. A z zakupem to racja,
    ale dziś niedziela, a ja potrzebuje działające 10m na jutro na 6.30 rano.

    Jakiś pomysł jak zmienić piny?

    Z jednej strony przewody są w kolejności:

    - biały
    - pomarańczowy
    - czarny
    - czerwony
    - zielony
    - żółty
    - niebieski
    - brązowy

    Z drugiej na odwrót. Rozumiem, że typ prosty byłby jakbym z jednej ze
    stron zamienił dokładnie tak samo jak z drugiej?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2009-10-11 08:47:11
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jakiś pomysł jak zmienić piny?
    >
    > Z jednej strony przewody są w kolejności:
    [...]

    > Z drugiej na odwrót. Rozumiem, że typ prosty byłby jakbym z jednej ze
    > stron zamienił dokładnie tak samo jak z drugiej?

    Dokładnie tak. Obetnij jedną wtyczkę i zaciśnij nową obróconą o 180stopni.

    J.

  • 7. Data: 2009-10-11 10:33:29
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Dokładnie tak. Obetnij jedną wtyczkę i zaciśnij nową obróconą o 180stopni.

    No i wszystko w domowych warunkach pięknie działa :-)

    Dziękuje za pomoc.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2009-10-11 21:24:38
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Karol Y pisze:

    > Witam, mam 10m kabla ISDN (płaski czarny) z obiema końcówkami RJ-45. Da
    > się to wykorzystać jako kabel sieciowy komputer-router zmieniając piny,
    > czy też w inny sposób?

    Jeżeli połączenie jest 1:1 to powinno działać, ale 100Mbps się raczej na
    tym nie spodziewaj. Na 10Mbps zadziała ale pewnie z problemami. Sprawdź
    stopę błędów i liczniki w statystykach interfejsu sieciowego.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2009-10-11 21:57:49
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Jeżeli połączenie jest 1:1 to powinno działać, ale 100Mbps się raczej na
    > tym nie spodziewaj. Na 10Mbps zadziała ale pewnie z problemami. Sprawdź
    > stopę błędów i liczniki w statystykach interfejsu sieciowego.

    Do profesjonalnych zastosować tego nie potrzebuje. Ot takie połączenie z
    internetem. A te 4Mb wyciąga bez widocznych problemów :-)

    --
    Mateusz Bogusz