  • 1. Data: 2017-05-25 09:54:18
    Temat: Kabel i ADSL
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Zmieniłem kabel łączący router z linią. I czy z tym łączyć nagminne
    zrywanie synchronizacji modemu (Livebox)?
    Poprzednio odcinek przyłącze na budynku-modem miało jakieś 2 mb.
    Połączone tym co dali do modemu.
    Teraz modem przeniosłem piętro wyżej. Kupiłem 10 mb przedłużacz tel. ( w
    renomowanym markecie :-) ) obciąłem jedną wtyczkę i podłączyłem do
    przyłącza z myślą, że będzie ok. A nie jest.

    Bym nie pytał, ale jednoznacznie nie potrafię połaczyć faktu zmiany
    kabla z problemami.

    Nawet dla próby nie mogę powrócić do poprzedniego połączenia.
    Trzeba kupić kabel nowy, ale jaki? Muszę to zacisnąć we wtyczce.
    O co pytać w hurtowni z kablami? Kabel ta zewnątrz wystaje jakieś 20 cm.

    No dobra... wysyłam bo po resecie mam internet przez chwilę. :-)
    Mam łącze 6 Mb, a tyle pokazuje modem pobieranie/wysyłanie:
    2824 Kb/s (Intlv[LP0]) 160 Kb/s (Intlv[LP0])

    Robert

  • 2. Data: 2017-05-25 10:17:28
    Temat: Re: Kabel i ADSL
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 25 maja 2017 09:54:18 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > Mam łącze 6 Mb, a tyle pokazuje modem pobieranie/wysyłanie:
    > 2824 Kb/s (Intlv[LP0]) 160 Kb/s (Intlv[LP0])

    Kabel moze byc nawet zwykla skretka cat5.

    Te telefoniczne są takie se bo to takie cienkie druciki na nitce. Ich sie nie daje
    lutować a zaciskanie czasem nie wychodzi dobrze.
    Ja stosuje zwykla skretke miedziana.

    Sprawdz czy laczenia masz dobre.
    Sprawdz parametry dsl jak tłumienie i moc odbierana oraz ilosc bledow crc.

    Jak masz bledy crc to najpewniej gdzieś kabel felerny.
    Moze byc tez feler z modemem. Warto sprawdzic na innym.

    Moje boje:
    Miałem neostrade i działała stabilnie. Po jakims czasie zaczela szwankowac.
    Po długich bojach okazalo sie ze modem umierał w bólach.
    Najpierw mu pomogła zmiana na inny rodzaj synchronizacji. Potem jakies delikatne
    dłubanie w kablach - polutowałem łączenia.
    A potem umarł juz na twardo.
    Po kupnie nowego internet stabilny jak skała.

    I druga historia:
    Ten nowszy modem po jakims czasie zaczal glupiec. Nie pomogła zmiana synchronizacji,
    nie pomogły zmiany kabla.
    Nie pomogło poczekanie az deszcz zniknie i zrobi sie sucho.

    Dzwonilem do tepsy, wyjasnilem co i jak.
    Przyjeli reklamacje. Dzwoni ludek techniczny lokalny. Pyta czy jest źle.
    No to patrze i widze ze jest źle.
    Mowie ze nadal kicha, to gostek mówi ze w takim razie przyjedzie ale za to se policzy
    bo za przyjazd musi skasowac. Pyta czy jest źle. Sprawdzam i widze ze jest źle nadal
    (gupio pyta bo widzi u siebie na dlsam-ie to samo). Mowi ze przyjedzie.
    Odkladam sluchawke, patrze na lampki w modemie i widze ze traci synchro a po chwili
    je lapie i juz zostaje.

    Gostek przyjezdza ze swoim liveboxem, podpina i juz wiem ze bedzie dobrze bo pewnie
    zresetowal dslam-a.

    Jak pokazalem mu statystyki które mialem w nagiosie zbierane to powiedzial ze w takie
    to tylko geeki patrza. On puszcza youtube w hd i jak dziala to dziala.

    Ale z dobroci serca mi zostawil 40m kabla abym sobie wymienil w domu.

    Wymienilem kabel ale wiele nie poprawilo ale od tego czasu siec mam relatywnie
    stabilna.

  • 3. Data: 2017-05-25 10:43:14
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-05-25 o 10:17, s...@g...com pisze:
    > Kabel moze byc nawet zwykla skretka cat5.
    No to skrętkę mam, skoro będzie ok to tak zrobię.
    Myślałem, że ten ADSL będzie działał nawet na jednej żyle ;_)
    A tu 10 mb kiepskiego kabla może tak utrudź życie?
    Z tej skrętki brać parę czy nie parę? Nie ma znaczenia?

    Robert

  • 4. Data: 2017-05-25 11:09:08
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 25 maja 2017 10:43:13 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > A tu 10 mb kiepskiego kabla może tak utrudź życie?
    > Z tej skrętki brać parę czy nie parę? Nie ma znaczenia?

    Ja bralem pare.
    Jak chcesz to mozesz poszukac taka telefoniczna skretke z jedna lub dwoma parami.
    Nada sie tak samo ale jest ciensza i tansza.

    Ja lutowalem łaczenia choć złączki żelowe ponoc tez dobre.

    A kabel czasami dziala cuda a czasami nic nie zmienia...
    Choc nie widzialem aby jego ułozenie czy sąsiedztwo jakoś przeszkadzały. U siebie mam
    ten kabel przy switchu 100mbit i grupie skretek i listew zasilających.
    Jak zawsze mialem 8mbit synchro tak mam.

    Ale to dobrze poobserwowac w statystykach dsl-a Tam więcej widać niż na takie łyse
    wyczucie...

  • 5. Data: 2017-05-25 12:13:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-05-25 o 11:09, s...@g...com pisze:
    > Ale to dobrze poobserwowac w statystykach dsl-a
    Menu w Livebox-ie jest ubogie. Nie ma takich danych.

    Robert

  • 6. Data: 2017-05-25 12:20:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Menu w Livebox-ie jest ubogie. Nie ma takich danych.
    Zapędziłem się...
    Jednak coś jest
    Status linii ADSL Podniesiony
    Standard ADSL G992_3_A
    Szybkość wysyłania 160 Kb/s (Intlv[LP0])
    Szybkość pobierania 2876 Kb/s (Intlv[LP0])
    Tłumienie Bliski koniec: 51.0 (dB)
    Odległy koniec: 49.6 (dB)
    Sygnał/Szum Bliski koniec: 6 (dB)
    Odległy koniec: 6 (dB)
    Liczba błędnych pakietów 466
    Firmware 0xe15080a
    Błędne sek. w okresie 15 min 0
    Błędy CRC 210
    Błędne sek. w okresie 1 dnia 0

  • 7. Data: 2017-05-25 12:29:48
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 25/05/2017 08:54, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    > Mam łącze 6 Mb, a tyle pokazuje modem pobieranie/wysyłanie:
    > 2824 Kb/s (Intlv[LP0]) 160 Kb/s (Intlv[LP0])

    Jak juz zastosujesz dobry kabel to pamiętaj też, żeby nie podłączać
    telefonu do linii bez filtra (jeśli w ogóle podłączas telefon)

    c.

  • 8. Data: 2017-05-25 12:41:45
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 25 maja 2017 12:20:14 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    > Standard ADSL G992_3_A
    > Szybkość wysyłania 160 Kb/s (Intlv[LP0])
    > Szybkość pobierania 2876 Kb/s (Intlv[LP0])

    Statsy nie wygladaja zle.
    obserwuj crc jak nie przyrastaja to znaczy ze linia jako taka jest ok. Ale jak
    przyrastaja nagle w grupach to moze gdzieś cos nie styka.

    Tłumienie masz nie duże.

    Sprobuj modema podmienic a kabel posprawdzaj na odcinku jaki masz dostepny.

    Te koncowki zobacz. Bo jak ten kabel masz nitkowato szmaciaty to moze nie jest dobrze
    zacisniety...

  • 9. Data: 2017-05-25 12:59:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-05-25 o 12:29, Cezar pisze:
    > Jak juz zastosujesz dobry kabel to pamiętaj też, żeby nie podłączać
    > telefonu do linii bez filtra (jeśli w ogóle podłączas telefon)
    Telefon jest ale VoIP.

    Robert

  • 10. Data: 2017-05-25 17:27:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >No to skrętkę mam, skoro będzie ok to tak zrobię.
    >Myślałem, że ten ADSL będzie działał nawet na jednej żyle ;_)
    >A tu 10 mb kiepskiego kabla może tak utrudź życie?

    Troche dziwne, biorac pod uwage, ze potem masz kilometr kabla ... moze
    nie calkiem byle jakiego, ale przeciez tez nie jakiegos super ekstra.

    >Z tej skrętki brać parę czy nie parę? Nie ma znaczenia?

    Pare ... ale zrob drugi kabel i sprawdz czy ma znaczenie :-)

    J.