  • 11. Data: 2010-01-29 23:30:52
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > nowe
    >
    > A nie mógłby ten producent pisać tego po polsku?!
    >
    > --
    Spytaj producenta a potem opisz na grupie.

  • 12. Data: 2010-01-30 08:09:48
    Od: tomi <z...@g...pl>

    kogutek wrote:

> [...]
    > akumulatora bo nie masz kasy na taki tani z marketu. Jeździsz starym żęchem i
    > nagle pana rżniesz że dobry ( drogi ) akumulator byś kupił, tylko szkoda ze
    > nigdzie nie ma. A na pewno byle czego z marketu nie weźmiesz i wolisz się bujać
    > ze starym i zużytym akumulatorem. Chcesz dobre kable. Bylem w sklepie na ul
    > Gdańskiej ( Łódź ). W sklepie sprzedają narzędzia do warsztatów samochodowych.
    > Moją uwagę przykuły kable rozruchowe za 500 zł. Grube żyły. Super krokodylki. W
    > niczym nie podobne do krokodylków na ogólnie dostępnych kablach. Kup sobie takie

    nie chce mi się czytać takich psychologicznych wywodów,
    nie mam starego rzęcha, ja naprawiam elektronikę w autach, ostatnio
    często mam wyjazdy do odpalania na kablach - stałym klientom się nie
    odmawia.

    zadałem konkretne pytanie: gdzie kupić SPRAWDZONE kable/zaciski, jeśli
    znasz to podaj mi sklep/producenta/model (o cenie nie pytałem!), jeśli
    nie znasz to daruj sobie te wypociny i zajmij się czymś pożytecznym...

  • 13. Data: 2010-01-30 09:09:37
    Od: kilokitu <k...@o...pl>

    On 29 Sty, 14:20, tomi <z...@g...pl> wrote:

    > Gdzie mogę nabyć dobre zaciski z mocną sprężyną ?

    A ja zrobiłem zupełnie inaczej. Kupiłem kiepskie, tanie zaciski.
    Ale pomyślałem zanim połączyłem je z kablem.
    Zrobiłem to w taki sposób, że przewód przechodzi przez cały zacisk i
    sięga aż do samej szczęki zacisku.
    Teraz jak łączę akumulatory to do klem bezpośrednio dotykają się
    obcynowane przewody miedziane a nie jakieś stalowe szczęki. Nie ma
    strat napięcia na dodatkowych stykach i stalowych szczękach.

  • 14. Data: 2010-01-30 12:08:05
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

  • 15. Data: 2010-01-30 14:57:46
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    kogutek pisze:
    > Wiesz co zrobili znajomemu w Anglii jak z trzy letnim Fiatem pojechał na
    > przegląd gwarancyjny.(...).

    A czy my jesteśmy w Anglii?

    Jak rozładuje ci się akumulator, bo nie domknąłeś drzwi dwa dni temu, to
    co, jedziesz kupić nowy, czy podładujesz stary?

  • 16. Data: 2010-01-30 19:35:06
    Od: tomi <z...@g...pl>

    kilokitu wrote:

> [...]
    > obcynowane przewody miedziane a nie jakieś stalowe szczęki. Nie ma
    > strat napięcia na dodatkowych stykach i stalowych szczękach.

    o to jest dobry pomysł!

    polecili mi takie zaciski masowe:
    http://www.4weld.pl/galerie/6/67f7c1e37c18aa4b8c2871
    84fe15d8935018.jpg
    http://www.arweld.net/121,zacisk-masowy-400a.html
    wewnątrz jest miedź po obu stronach i przewód dołącza się na końcu
    zacisków, bezpośrednio do miedzianych docisków

  • 17. Data: 2010-01-30 20:37:42
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Fri, 29 Jan 2010 22:57:13 +0100, kogutek napisał:
    > Moją uwagę przykuły kable rozruchowe za 500 zł. Grube żyły. Super krokodylki. W
    > niczym nie podobne do krokodylków na ogólnie dostępnych kablach. Kup sobie takie
    > rolsy wśród kabli.

    No i jak basy przenoszą ;-)

    MSPANC

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 18. Data: 2010-01-31 14:39:21
    Od: "TERRANova" <t...@j...eu>

> [...]
    > znasz to podaj mi sklep/producenta/model (o cenie nie pytałem!), jeśli nie
    > znasz to daruj sobie te wypociny i zajmij się czymś pożytecznym...

    To moze po pierwsze zadalbys to pytanie na odpowiedniej grupie np. jakiejs
    samochodowej. A tak kolejne posty i olejne zasmiecanie grupy tematami
    zupelnie niezwiazanymi....

  • 19. Data: 2010-01-31 19:35:39
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    A ja kiedyś kupiłem w markecie chińskie.
    Po zewnętrznej średnicy przewodu myślałem, że mają przekrój około 16mm^2.
    Okazało się około 2,5mm^2. Jednak po ich podlutowaniu do zacisków sprawują się
    nieźle. Kilka razy odpalałem już tej zimy samochód z nich bez żadnych przygód.
    W moim przypadku samochód jest już 13 letni. Stoi najczęściej przez cały
    tydzień na parkingu i jest używany tylko w weekend. Więc nie piszcie o
    wspaniałych akumulatorach bo sam alarm przez tydzień łyknie trochę Ah tak, że
    akumulator przez całą zimę jest permanentnie niedoładowany.
    Zbyszek

  • 20. Data: 2010-01-31 22:19:53
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    tomi pisze:

    > Tanie i dobre - kupiłem tanie kable z marketu a teraz muszę zrobić dobre
    > kable.
    >
    > Mam zamiar wykorzystać przewód spawalniczy 35mm lub 50mm i porządne
    > zaciski.
    > Gdzie mogę nabyć dobre zaciski z mocną sprężyną ?

    Kilka lat temu zrobiłem kable o raptem przekroju 8 mm^2 ( 2 x 4 mm^2,
    takie były pod ręką ), z tanimi zaciskami i w parę samochodów udało się
    tchnąć życie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem