  • 1. Data: 2010-01-29 13:19:46
    Temat: Re: wymiarowanie obrazu płytki
    Od: PH <s...@w...pl>

    Atlantis pisze:

    > Ostatecznie tak zrobiłem. Sądziłem, że jest jakieś bardziej
    > zautomatyzowane rozwiązanie. To znaczy coś w rodzaju miarki z GIMPa,
    > która pozwalałaby na przypisanie określonemu odcinkowi w pikselach danej
    > wartości w innej jednostce a potem na tej podstawie wyliczała długości
    > innych odcinków, powierzchnie zaznaczeń itp.

    A przypadkiem nie ma tam gdzieś możliwości ustawienia dpi obrazu?
    W tym momencie wielkość obrazu byś miał podawaną w cm,mm co tam chcesz.
    W PhotoShopie takie rzeczy się da, wątpię by Gimpie się nie dało.

    --
    PH

  • 2. Data: 2010-01-29 15:28:39
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    PH pisze:

    > A przypadkiem nie ma tam gdzieś możliwości ustawienia dpi obrazu?
    > W tym momencie wielkość obrazu byś miał podawaną w cm,mm co tam chcesz.
    > W PhotoShopie takie rzeczy się da, wątpię by Gimpie się nie dało.

    Tak, ale to prowadzi nas do wspomnianej metody z kalkulatorem i
    liczeniem proporcji. ;) Zwyczajnie zanim wpiszesz wymiary płytki/obrazu
    musisz je sam ustalić. Mi chodziło o jakąś funkcję, która sama je ustali
    na podstawie fragmentu obrazka o znanych rozmiarach, a potem ewentualnie
    jeszcze obliczy długość każdego odcinka i zaznaczoną powierzchnię. ;)