  • 11. Data: 2014-10-22 18:28:00
    Temat: Re: Kalibracja aparatu i obiektywu w Warszawie
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2014-10-22 07:44, slawmir pisze:

    > Tak na marginesie: autoryzowany serwis Nikona (Warszawa, Łopuszańska)
    > kalibruje body klienta do "wzorcowego" obiektywu i obiektyw klienta do
    > "wzorcowego body". Nie ma mozliwości kalibracji przesłanego zestawu -
    > body klienta do obiektywu kilenta.

    nie do końca prawda :-)
    Jak ma się dużo cierpliwości to wyregulują body do obiektywu. Zwłaszcza
    gdy obiektyw nie daje możliwości regulacji :-)

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 12. Data: 2016-04-18 09:01:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michał Baszyński wrote:

    > nie do końca prawda :-)
    > Jak ma się dużo cierpliwości to wyregulują body do obiektywu. Zwłaszcza
    > gdy obiektyw nie daje możliwości regulacji :-)

    Powiem tak - zanosiłem do nich aparat na backfocus i brali do serwisu
    samo body. Obiektyw odłączali, kazali zabrać do domu i mówili, że
    kalibrują korpus do wzorca. Przy kolejnej wizycie na Łopuszańskiej
    przyniosłem korpus z obiektywem AF-S 35 1.8 G i powiedziałem, że właśnie
    z tym obiektywem backfocus jest najbardziej wyraźny. No i "zgodzili się"
    - wzięli korpus z obiektywem. Przy odbiorze oznajmili, że obiektyw
    został sprawdzony osobno - nie z korpusem - i nie stwierdzono odchyłu od
    normy. Korpus został skalibrowany (kolejny raz) osobno - nie z
    obiektywem. Tak wynika z dokumentów naprawy i rozmowy z pracownikiem
    serwisu. Tak, czy inaczej, tym razem kalibracja okazała się
    skuteczniejsza niż wcześniejsze kalibracje w tym samym serwisie.