  • 1. Data: 2013-04-28 18:15:34
    Temat: Kamery na latarniach ?
    Od: "ADAM" <A...@A...com>

    Gdzieniegdzie są zainstalowane kamery wysoko
    na latarniach, głównie przy skrzyżowaniach.
    Przeważnie są okrągłe i wyglądają jak lampy,
    niektóre natomiast są podłużne, w formie tuby.
    Czy zastosowanie tych dwóch rodzajów kamer
    jest różne?
    Czy i które służą do stałego monitorowania,
    czy raczej do nagrywania żeby było można
    potem obejrzeć jakieś konkretne zdarzenie?

    Czy komuś zdarzyło się dostać mandat na podstawie
    nagrania z takiej kamery, np. za przejechanie na
    czerwonym świetle?

    Pzdr.
    ADAM

  • 2. Data: 2013-04-28 18:26:16
    Temat: Re: Kamery na latarniach ?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-04-28 18:15, ADAM pisze:
> [...]
    > Przeważnie są okrągłe i wyglądają jak lampy,
    > niektóre natomiast są podłużne, w formie tuby.
    > Czy zastosowanie tych dwóch rodzajów kamer
    Kamery "okrągłe" = kopułkowe przeważnie mają możliwość zdalnego
    obracania swojego "oka" i patrzenia w różnych kierunkach.
    Kamery "tubowe" = "zwykłe" w najlepszym wypadku mogą robić tylko
    zbliżenie, ale się nie ruszają więc nie mogą zmieniać kadru.

    Zastosowanie jednych i drugich jest podobne - monitoring przestrzeni
    publicznej... Czy obraz obserwuje żywy operator (i decyduje co z tym, co
    widzi zrobić, gdzie zgłosić), czy system automatyczny - to różnie bywa.

    > Czy i które służą do stałego monitorowania,
    > czy raczej do nagrywania żeby było można
    > potem obejrzeć jakieś konkretne zdarzenie?
    Jedne i drugie mogą służyć do jednego i drugiego.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2013-04-28 19:28:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-04-28 18:15, ADAM wrote:

    > Czy zastosowanie tych dwóch rodzajów kamer
    > jest różne?

    Takie samo - różnica, że jedne są obrotowe drugie stale.

    > Czy i które służą do stałego monitorowania,
    > czy raczej do nagrywania żeby było można
    > potem obejrzeć jakieś konkretne zdarzenie?

    I jedno i drugie - znaczy jeśli monitoring miejski to zwykle ktoś się
    wybiórczo gapi, a poza tym się nagrywa i można przejrzeć później.

    > Czy komuś zdarzyło się dostać mandat na podstawie
    > nagrania z takiej kamery, np. za przejechanie na
    > czerwonym świetle?

    Znajomy twierdzi, że dostał za gadanie przez komórkę - dostał wezwanie
    na Waliców i tam mu pokazali fotkę.

    Nie chcę krakać, ale jeśli powyższe jest prawdą to cholera wie, czy nie
    będą przychodzić mandaty za zielone strzałki. Z jednej strony
    skuteczniej bo automatycznie z fotoradarów, z drugiej nikt nie będzie
    się wpatrywał w to czy ktoś na czerwonym nie przeciął. Z trzeciej
    strzałki to jak na razie 99% skuteczności - jak ktoś fizycznie nie musi,
    to poza Lką się nie zatrzyma.

    Shrek.

  • 4. Data: 2013-04-28 20:06:14
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 19:28:33 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    >
    > się wpatrywał w to czy ktoś na czerwonym nie przeciął. Z trzeciej
    >
    > strzałki to jak na razie 99% skuteczności - jak ktoś fizycznie nie musi,

    Znasz powód dla którego miały by nie przychodzić mandaty za strzałkę albo gadanie
    przez telefon? Ze strzałką prościej bo można nauczyć maszynę żeby pilnowała.

  • 5. Data: 2013-04-28 20:11:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-04-28 20:06, k...@g...com wrote:

    > Znasz powód dla którego miały by nie przychodzić mandaty za strzałkę albo gadanie
    przez telefon? Ze strzałką prościej bo można nauczyć maszynę żeby pilnowała.

    Banalny - jak to nie będzie automatyczne, to jest taka góra papierów, że
    nie są jej w stanie przerobić;)

    Shrek.

  • 6. Data: 2013-04-28 20:41:02
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-04-28 18:15, ADAM pisze:
    > Gdzieniegdzie są zainstalowane kamery wysoko
    > na latarniach, głównie przy skrzyżowaniach.
    > Przeważnie są okrągłe i wyglądają jak lampy,
    Nasz były komendant SM kupił takie 2 i zainstalował na sąsiednich
    skrzyżowaniach z zamiarem zrobienia odcinkowego pomiaru prędkości.
    Byłby to piękny samograj, bo ulica szeroka, prosta, bez chodników, bez
    przejść i mało kto tam jedzie poniżej 60. Na nasze szczęście kupił bez
    homologacji, czy jakiegoś innego papieru. Podobno po niewielkiej
    adaptacji będą "służyć" do łapania gadaczy komórkowych, jadących bez
    pasów itp.
    Jacek

  • 7. Data: 2013-04-28 20:44:08
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "ADAM" <A...@A...com> napisał w wiadomości
    > Gdzieniegdzie są zainstalowane kamery wysoko
    > na latarniach, głównie przy skrzyżowaniach.

    Monitoring miasta. Za ekranami siedzą ludzie a dodatkowo wspomagani
    systemami do rozpoznawania obrazu które wykrywają różne alarmy. I chodzi
    raczej o bezpieczeństwo niż mandaty. Spróbuj na skrzyżowaniu Górczewska
    Płocka kupić w nocnym piwo, otwórz i zacznj pić a zdążysz przejść kilkaset
    metrów i podjadą służby.

    Nie wiem czy obrazu z tych kamer nie oglądają na komendzie na Żytniej - gdyż
    tam widzialem jest ściana ekranów ale skąd jest obraz nie wiem

  • 8. Data: 2013-04-28 22:55:00
    Od: "Baczek" <b...@k...pl>

    > Czy komuś zdarzyło się dostać mandat na podstawie
    > nagrania z takiej kamery, np. za przejechanie na
    > czerwonym świetle?

    Tak, system automatycznie informuje o zdarzeniu (przejechanie na czerwonym
    świetle)
    do tego potrafi rozróżniać marki samochodów sczytuje nr rejestracyjne
    pojazdu.
    Paru już dostało za szczepy, czy jazdy na blachach od "kolegi"
    Jakim cudem toto odróżni galaxa od alhamby czy sharona to nie mam pojęcia.
    Jak ktoś komendantowi podpadnie, to po wklepaniu nr rej. system bedzie
    powiadamiał o każdym przejeździe takiego pojazdu
    (potem wystarczy zobaczyć czy pasy były, tel. kom i takie tam).

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-04-28 23:05:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 28 Apr 2013 22:55:00 +0200 osobnik zwany Baczek
    napisał:

> [...]
    > bedzie powiadamiał o każdym przejeździe takiego pojazdu (potem wystarczy
    > zobaczyć czy pasy były, tel. kom i takie tam).

    weź nie powtarzaj legend urbana. kamery monitoringu ruchu nie służą do
    obserwacji czerwonego światła

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2013-04-28 23:43:19
    Od: "Baczek" <b...@k...pl>

    > weź nie powtarzaj legend urbana. kamery monitoringu ruchu nie służą do
    > obserwacji czerwonego światła

    http://www.wizjalokalna.pl/0,12062.html
    Był nawet program w TVN o nowatorskim systemie.