  • 1. Data: 2013-04-26 14:13:16
    Temat: Co warto dłubnąć przy okazji wymiany sprzęgła i dwumasy?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Pacjent to octavia 2 2006 1.9 bxe, przebieg 233,8 tys. Za jakiś czas
    zapewne padnie sprzęgło i/lub dwumasa, zastanawiam się co jeszcze
    warto by przy okazji takiej demolki załatwić? Może coś przy skrzyni,
    bo będzie dostęp? Nic innego mi w zasadzie do głowy nie przychodzi,
    ale może coś doradzicie.

    L.

  • 2. Data: 2013-04-26 14:25:28
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-04-26 14:13, Lisciasty pisze:
> [...]
    > warto by przy okazji takiej demolki załatwić? Może coś przy skrzyni,
    > bo będzie dostęp? Nic innego mi w zasadzie do głowy nie przychodzi,

    moze uszczelniacz walu wymienic. rozrusznik zregenerowac. wysprzeglik
    tez mozesz obejrzec jesli wystepuje.

  • 3. Data: 2013-04-26 14:26:03
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-04-26 14:25, h.w.d.p. pisze:

    > moze uszczelniacz walu wymienic. rozrusznik zregenerowac. wysprzeglik
    > tez mozesz obejrzec jesli wystepuje.

    a i lozysko podporowe walka sprzeglowego.

  • 4. Data: 2013-04-26 14:34:08
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

> [...]
    > warto by przy okazji takiej demolki załatwić? Może coś przy skrzyni,
    > bo będzie dostęp? Nic innego mi w zasadzie do głowy nie przychodzi,

    Wymienić - bo to żaden koszt:
    Simmeringi - wału korbowego, wałka sprzęgłowego i półosi.
    Olej w skrzyni biegów - jeśli nie był ostatnio wymieniany

    Dokładnie sprawdzić:
    osłony przegubów półosi i przekładni kierowniczej.
    Elastyczne przewody hamulcowe
    Wszystkie tuleje zawieszenia
    Poduszki silnika - szczególnie tylną

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 5. Data: 2013-04-26 18:47:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 26 Kwi, 14:25, "h.w.d.p." <h...@i...yfd> wrote:
    > wysprzeglik tez mozesz obejrzec jesli wystepuje.

    Wymieniony, tzn. pompka przy skrzyni, chyba że jeszcze jest jakiś
    kawałek wysprzęglika?

    L.

  • 6. Data: 2013-04-26 21:03:10
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-04-26 18:47, Lisciasty pisze:

    > Wymieniony, tzn. pompka przy skrzyni, chyba że jeszcze jest jakiś
    > kawałek wysprzęglika?

    no jest jeszcze pompka pod pedalem ale to nie ma zwiazku ze zwalaniem
    skrzyni.

  • 7. Data: 2013-04-28 23:40:43
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 04/26/2013 02:13 PM, Lisciasty wrote:
> [...]
    > warto by przy okazji takiej demolki załatwić? Może coś przy skrzyni,
    > bo będzie dostęp? Nic innego mi w zasadzie do głowy nie przychodzi,

    A jaki jest kosz usługi? zdjęcia i założenia skrzyni?

  • 8. Data: 2013-04-29 07:37:07
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Apr 28, 11:40 pm, "m...@i...pl" <m...@i...pl>
    wrote:
    > A jaki jest kosz usługi? zdjęcia i założenia skrzyni?

    Robocizna wymiany sprzęgła i dwumasy to pewnie jakieś 4 stówki, nie
    wiem dokładnie. Samo zdjęcie skrzyni pewnie ciut mniej, musiałbym się
    dopytać.

    L.

  • 9. Data: 2013-05-01 11:37:20
    Od: "uPemek" <...@...x>

    Lisciasty <l...@p...pl> naskrobał(a):
    > Robocizna wymiany sprzęgła i dwumasy to pewnie jakieś 4 stówki, nie
    > wiem dokładnie. Samo zdjęcie skrzyni pewnie ciut mniej, musiałbym się
    > dopytać.

    W jakim regionie Polski te ceny?
    W Gdańsku to było 500zł* min zanim zdążyłem powiedzieć o AWD, wtedy było
    600-800zł*.

    * - tylko zakładam że to ceny brutto ;-)

    Pozdr

    PS. W kwestii Twojego pytania wysprzelik i uszczelnienia do inspekcji, te
    elementy żyją bardzo długo

  • 10. Data: 2013-05-04 02:10:27
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 28 Apr 2013 23:40:43 +0200, "m...@i...pl"
    <m...@i...pl> wrote:

    >A jaki jest kosz usługi? zdjęcia i założenia skrzyni?

    Nie wiem ile u kolegi powyżej, ale w Warszawie koszt wymiany sprzęgła
    (koło dwumasowe, tarcza, docisk, wysprzęglik) w Mondeo MK3 to 2100 PLN
    (robocizna + graty). Po odjęciu ceny części (Allegro) robocizna to
    jakieś 500 PLN.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280