  • 61. Data: 2016-03-05 12:25:11
    Temat: Re: Karta SD MICRO SDHC
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:1z41c1b99i0r.1bvejp5xfajlq$.dlg@40tude.net...

    > Nie tak latwo, bo najpierw trzeba odpowiednia ilosc danych nagrac :-)
    > Teraz kazda pamiec testuje, a nagranie np 64GB troche trwa.
    > A potem jeszcze zweryfikowac trzeba.

    No, wiadomo. Ale, nie należy polegać na tym, że jeśli pierwsza połowa jest
    jeszcze pusta, to na drugiej nic się nie zapisze.

    > Przy odrobinie szczescia i pomocy ze strony systemu glowny katalog
    > przetrwa. I na pierwszy rzut oka moze sie wydawac, ze wszystko jest.
    > Trzeba dopiero w podkatalogi spojrzec, pliki otworzyc itp

    Ano, ano... "Efekt końcowy" zależy od różnych czynników. Swego czasu dość
    czesto, z wirtualnego powodu uszkodzenia sterownika, a rzeczywistego,
    uszkodzenia elektroniki dysku (losowo odczytywane sektory miały zapalany
    piąty bit we wszystkich bajtach), musiałem kilka razy w tygodniu ręcznie
    łatać cały filesystem, bo wskutek uszkozonego sterownika, zapis szedł w
    bardzo newralgiczne miejsca, zamazując je. Ile razy musiałem już odtwarzać
    FAT bajt po bajcie, nawet pofragmentowane pliki łączyć w całość, nie zliczę.
    Jedynie przypadkowi zawdzięczam, ze w końcu odkryłem, co się dzieje -
    wszelkie testy zwracały wynik - dobry.

    > Zreszta co tu dywagowac - kazdy moze sobie sam zobaczyc
    > http://allegro.pl/karta-pamieci-64gb-micro-sd-adapte
    r-class10-sdhc-i6031783322.html
    > http://allegro.pl/karta-pamieci-micro-sd-hc-64-gb-kl
    asa-10-okazja-i6030676108.html
    > http://allegro.pl/karta-micro-sd-64gb-adapter-class-
    10-okazja-i6029741794.html
    > http://allegro.pl/karta-micro-sd-hc-128gb-adapter-sd
    -promocja-i6024066814.html
    > http://allegro.pl/karta-micro-sd-hc-256gb-adapter-sd
    -promocja-i6024129132.html

    Gdybym miał kasiorkę, to bym dla samego sprawdzenia kupił, by to obadać, na
    czym "wic" polega. Z ciekawości, jak to się rzeczywiście zachowa i ile
    rzeczywiście zawiera. No proszę, 32GB swojemu aparatowi, 3 lata temu jak
    kupowałem, to w Tesco, ale sklep "zewnętrzny", jakiegoś opa komórkowego, to
    płaciłem stówkę i wydawało mi się nawet w miarę tanio.

    > Obstawiam ze oszukane ... a jak nie, to zobowiazuje sie odkupic :-)

    Tej, już nie manipuluj, kto ci zechce odsprzedać sprawną pamięć, tak tanio
    kupioną? :)))

    > Tylko ze to moze wymagac odpowiednio zlosliwego oprogramowania
    > sterownika. A to trzeba sie wysilic, albo nawet niemozliwe, bo

    Ale, firmware pamiątki i już ślicznie udaje, że wszystko jest cacy. I bez
    dodatkowego narzędzia nie skapnie się w porę, że cuś nie gra. Ja tu wietrzę
    jeszcze jedno niebezpieczeństwo - falszywy bufor na zapisane dane tak, że
    dajmy na to 1 % pamięci udawać będzie, że ostatni zapis powiódł się,
    fizyczny odczyt zwracać będzie zapisane dane, a tymczasem, reszta będzie
    gubiona, statystycznie, jako rzadszy dostęp, to kto wie, kiedy użytkownik
    zorientuje się, że został tak perfidnie wydymany? Sterownik systemu plików
    nie musi nic wiedzieć, on zapoda "odczytaj/zapisz w <numer_sektora>",
    dostanie dane tak, jak by rzeczywiście istniały... i nawet się nie skapnie.
    Tylko np. raptem wyjdzie, że empecz z Boney M, będzie zawierać np. 1/3
    Fancy'ego, 1/4 Modern Talking, 1/2 Toto, i 1/12 Laserdance (w dowolnym
    zestawieniu proporcjonalnym, dowolnych wykonawców). Mam takiego
    empecza-pendrajwa, ale on po prostu już się zużył, to tylko dlatego mu
    wybaczam. A przy następnym zapisie wtrząchnie zdjęcia nieżyjącej cioci i
    staje się problem, bo to jedyne egzemplarze... Ale pamiątka ślicznie będzie
    udawać przed wszystkimi, że ma tyle, ile ma, i żaden sterownik się nie
    skapnie, dopóki nie potraktuje sie tego specjalnym testem. Chyba, ze masz na
    myśli złośliwe firmware pamiątki... no to tak.

    > sterownik fabrycznie oprogramowany, dobrze oczywiscie.
    > A skonfigurowac na wieksze parametry mozna latwo.

    Wiadomo.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.

  • 62. Data: 2016-03-05 14:05:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-03-05 10:42, ACMM-033 wrote:
    > Czyli nie wali "modulo"?

    Nie. Ale przypuszczam że chińczycy opanowali pisanie takiego softu na
    sterowniki aby fakt że FAT sie popsuł był widoczny jak najpóźniej i
    pewno uzywają znacznie ciekawszych metod niz modulo albo ostatni sektor.
    W mojej jest to zrobione bardzo prymitywnie, ale o dziwo OS (win/lin)
    nie orientuje się aż do momentu odczytu.