  • 1. Data: 2016-09-06 09:44:38
    Temat: Karty TV w 2016
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Pamiętam, że kilkanaście lat temu karta telewizyjna była jednym z
    najbardziej przydatnych rozszerzeń w domowym pececie. Sam zaczynałem od
    analogowej karty do odbioru TV naziemnej, potem przerzuciłem się na
    DVB-S. Mniej więcej koło 2004-2005 roku temat cieszył się sporą
    popularnością. Wielu znajomych kupiło takie urządzenia. Karty bez
    problemu można było kupić z osiedlowych sklepikach komputerowych,
    tematyczne fora tętniły dyskusjami.

    Z tamtych czasów została mi karta VP1022A, z której dzisiaj nie mam już
    większego użytku, bo po pierwsze nie ma dla niej sterowników pod
    Windowsy nowsze niż XP (przynajmniej nie było, gdy ostatnio
    sprawdzałem), a po drugie nie obsługuje DVB-S2 (więc nie pooglądałbym na
    niej programów HD).

    Ostatnio z ciekawości sprawdziłem jak sprawa wygląda obecnie i wychodzi
    na to, że już mało kto się tym zajmuje. W sklepach albo nie mają kart,
    albo mogą sprowadzić je na specjalne zamówienie.
    Niemniej z ciekawości chętnie znów dodałbym taką funkcjonalność do
    swojego komputera.

    Widzę, że istnieją karty "combo", łączące funkcję tunera DVB-T,
    DVB-S/S2, a nawet analogowego tunera/grabera wideo.

    Ktoś używał takiego urządzenia?
    http://allegro.pl/karta-telewizyjna-wintv-hvr-4400-h
    d-dvb-s2-dvb-t-i5867460466.html

    To będzie działało ze starym, dobrym ProgDVB? Czy może teraz używa się
    już innego softu? :)

  • 2. Data: 2016-09-06 10:31:08
    Temat: Re: Karty TV w 2016
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 6 września 2016 09:44:39 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > popularnością. Wielu znajomych kupiło takie urządzenia. Karty bez
    > problemu można było kupić z osiedlowych sklepikach komputerowych,

    Temat umarł bo sie pojawiły szybkozmienne klucze szyfrujące.
    A na naziemnej nie ma co oglądać a nagrywać nie warto bo "z kiosku" można sciągnąć. A
    dużo osób ma dekodery enki czy polsatu z dyskami to se mogą nagrać i obejrzeć
    później.

> [...]
    > Windowsy nowsze niż XP (przynajmniej nie było, gdy ostatnio
    > sprawdzałem), a po drugie nie obsługuje DVB-S2 (więc nie pooglądałbym na

    Też miałem podobna karte, jak sie okazało że enki nie moge na niej używać to poszła w
    kąt. FTA jest tak mało na satelitach że nie warto sie tym zajmować, jutub tańszy...

> [...]
    d-dvb-s2-dvb-t-i5867460466.html

    > To będzie działało ze starym, dobrym ProgDVB? Czy może teraz używa się

    Nie korzystałem ale pewnie nie będzie problemem korzystać z tego.
    Ja bym jednak wolał urządzenie które strumieniuje te dane po sieci. Wtedy można
    korzystać na wielu urządzeniach w domu.
    No i to co podesłałeś ma w opisie że tylko mpeg2 więc u nas nie bardzo sie nada.

  • 3. Data: 2016-09-06 12:45:01
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-09-06 o 10:31, s...@g...com pisze:

    > Nie korzystałem ale pewnie nie będzie problemem korzystać z tego. Ja
    > bym jednak wolał urządzenie które strumieniuje te dane po sieci.
    > Wtedy można korzystać na wielu urządzeniach w domu. No i to co

    Też nad tym myślałem, ale z tego co widzę, to trzeba by kupować za granicą.

    > podesłałeś ma w opisie że tylko mpeg2 więc u nas nie bardzo sie
    > nada.

    Taka będzie u nas działała?
    http://allegro.pl/show_item.php?item=6283790571

  • 4. Data: 2016-09-06 12:54:17
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 6 września 2016 12:45:02 UTC+2 użytkownik Atlantis napisał:

    > Też nad tym myślałem, ale z tego co widzę, to trzeba by kupować za granicą.

    Ano trzeba by. Choć jakby dobrze poszukać to coś sie znajdzie i u nas.
    Ale zauważ jedną sprawe:

    Takie sprzęty są mało popularne z jakiegoś powodu. A ten powód jest prosty:
    Na satelicie programów FTA jest jak na lekarstwo, karty z enki tam nie wsadzisz. A
    DVB-t mozna odbierać na usbowym donglu za "pińć złoty".

    Ludzie tego nie kupują bo im nie potrzebne. Podumaj czy Tobie to sie przyda,
    szczególnie że all-in-one kosztuje sporo...

    Nie mam zielonego pojęcia.

  • 5. Data: 2016-09-06 13:17:59
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 6 Sep 2016 01:31:08 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > Ja bym jednak wolał urządzenie które strumieniuje te dane po sieci. Wtedy można
    korzystać na wielu urządzeniach w domu.
    > No i to co podesłałeś ma w opisie że tylko mpeg2 więc u nas nie bardzo sie nada.

    Ja tam z dongla za "pińć" złotych strumieniuje przez MediaPortal i na
    telefonie czy tablecie mogę oglądać.

  • 6. Data: 2016-09-06 13:49:29
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    ps.com...

    >Takie sprzęty są mało popularne z jakiegoś powodu. A ten powód jest prosty:
    >Na satelicie programów FTA jest jak na lekarstwo, karty z enki tam nie
    >wsadzisz.

    Karta z enki nie jest konieczna - wystarczą uprawnienia.

    --
    marfi

  • 7. Data: 2016-09-06 19:33:12
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 06/09/2016 08:44, Atlantis wrote:
> [...]
    d-dvb-s2-dvb-t-i5867460466.html

    > To będzie działało ze starym, dobrym ProgDVB? Czy może teraz używa się już

    Ja mam w tej chwili cos takiego:
    https://webstore.hauppauge.de/index.php?a=499#&gid=1
    &pid=2
    PCTV AndroiDTV (78e)
    DVB-t na androida. Pluginow juz nie dokupowalem.
    Ma odpowiednie kable i oprogramowanie na windows pc.
    2 x 2 x 0.5 cm :)

  • 8. Data: 2016-09-07 18:36:47
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał:

    > Taka będzie u nas działała?
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=6283790571

    U nas w Niemczexh? Bo w Polsce jest MPEG4. Poza tym dziesięciokrotnie za
    drogo. Sprzedawca to jakiś naciągacz.

    Pzdr