  • 1. Data: 2015-01-18 17:53:25
    Temat: Karty paliwowe przedplacone
    Od: d...@g...com

    Witam i pytam

    Czy sa takie karty paliwowe przedplacone, gdzie mozna z gory zaplacic za okreslona
    ilosc paliwa, a nie okreslona kwote?
    Nigdzie nie widze takiej oferty.
    Chodzi o to, by np. kupic z gory w jakiejs sieci stacji karte na kilka tys. litrow
    benzyny lub ropy, zeby uniezaleznic sie od przyszlych wahan cen.

    Z gory dzieki za odpowiedz.
    Darek

  • 2. Data: 2015-01-18 18:32:01
    Temat: Re: Karty paliwowe przedplacone
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 08:53:25 -0800 (PST), d...@g...com
    napisał(a):
> [...]
    benzyny lub ropy, zeby uniezaleznic sie od przyszlych wahan cen.

    Uuu, takie rzeczy to tylko w srednio duzym przetargu :-)

    Ale moze sa jakies kontrakty gieldowe na rope i da sie zabezpieczyc
    :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-01-18 18:56:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik d...@g...com ...

> [...]
    > takiej oferty. Chodzi o to, by np. kupic z gory w jakiejs sieci stacji
    > karte na kilka tys. litrow benzyny lub ropy, zeby uniezaleznic sie od

    Ciekawy pomysł w obecnej chwili :)

  • 4. Data: 2015-01-18 19:29:24
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-18 o 17:53, d...@g...com pisze:
> [...]
    benzyny lub ropy, zeby uniezaleznic sie od przyszlych wahan cen.

    to sie nazywa kontrakt terminowy :D z tym, ze musisz kupić określoną
    ilość niezależnie od ceny jaka akurat będzie obowiązywała. można nieźle
    na tym zarobić. ale też i stracić.

    @

  • 5. Data: 2015-01-18 19:42:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    napisał(a):

    > Z gory dzieki za odpowiedz.

    Ty po prostu potrzebujesz dużej beczki :)
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2015-01-18 23:01:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Artur Miller pisze tak:

    > to sie nazywa kontrakt terminowy :D z tym, ze musisz kupić
    > określoną ilość niezależnie od ceny jaka akurat będzie
    > obowiązywała. można nieźle na tym zarobić. ale też i stracić.

    tzn jak to działa bo na kupieniu teraz pierdyliarda litrów po 4.15zł
    nie można chyba stracić.

    A moze wzorem blabla car zrobić fuel tank sharing ;)

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

  • 7. Data: 2015-01-18 23:20:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    PiteR wrote:

    > tzn jak to działa bo na kupieniu teraz pierdyliarda litrów po 4.15zł
    > nie można chyba stracić.

    po pierwsze jak jeszcze spadnie to będziesz dalej płacił po 4.15

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2015-01-18 23:33:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Jan 2015 23:01:54 +0100, PiteR napisał(a):

    > tzn jak to działa

    Dziala normalnie, nazywa sie ze kupujesz, ale naprawde to zawieracie
    umowe, ze za 3-6 miesiecy dostawca dostarczy, a ty zaplacisz po 4.15.
    (tzn bardziej $900/tone, bo w zlotowkach sie nie handluje, i cena bez
    podatkow)

    > bo na kupieniu teraz pierdyliarda litrów po 4.15zł
    > nie można chyba stracić.

    A jak bedzie wtedy wszedzie po 3.85 ?

    I jeszcze sa kontrakty dzwigniowe, gdzie obstawiasz ze pol roku bedzie
    paliwo po 4.15, jak wzrosnie, to ci wyplaca roznice, jak spadnie - ty
    wyplacisz roznice. Ale mniej wydasz na stacji, wiec nie stracisz :-)

    J.

  • 9. Data: 2015-01-18 23:37:50
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    > Ty po prostu potrzebujesz dużej beczki :)

    I tak sie kiedyś robiło. Pamiętam, jak mój stary, jak już zniknęły
    kartki (w czasach kartkowych było inaczej - trzeba bylo mieć pod
    jabłonką rdzewiejące, ale zarejstrowane warszawę i żuka :D ), a jak
    zaczynała się hiperinflacja - stała w warsztacie bateria beczek na ropę
    i druga bateria beczek - na benzynę. Stały sobie po dwie w pionie, z
    metr nad poziomem podłogi, połączone hydraulicznie, "wodowskaz" na
    każdej z baterii był z przezroczystej rurki, pod wodowskazem był zawór
    kulowy. Jak była okazja, to się kupowało zupę i było do furek, stara,
    widlaków, a jak była posucha - to było z czego zlewać (a i czasem sąsiad
    wpadał i , do ceny zawartości kanistra dorzucał flaszkę :))

  • 10. Data: 2015-01-19 00:14:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Dziala normalnie, nazywa sie ze kupujesz, ale naprawde to zawieracie
    > umowe, ze za 3-6 miesiecy dostawca dostarczy

    e za 3-6 miesiecy. Chciałbym tak, że *dziś* kupuję na kartę imienną
    np 5000 litrów po 4.15zł i do tego limitu 5000 litrów nią tankuję. Jak
    stanieje i tak zostanie to stracę jak zdrożeje to zyskam :)