  • 21. Data: 2018-08-23 22:24:44
    Temat: Re: Keil - sdcc (8051)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Aug 2018 09:08:42 +0200, Piotr Wyderski
    > Ależ oczywiście, że są używane, podobnie jak maszyna parowa.

    Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę o skali produkcji w Chinach
    urządzeń opartych na wszelkie klony 8051. Są to setki miln. szt
    rocznie. Praktycznie każde urzadzenie pojawiające się na rynku
    chinskim wymagające mcu (poczynając od ściemniacza, poprzez
    wentylator, klimatyzator a na sterowniku silnika elektrycznego do
    roweru kończąc) zawiera klon 8051. Żadne army, atmele czy pice.

    --
    Marek

  • 22. Data: 2018-08-23 22:52:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 22:24:44 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > wentylator, klimatyzator a na sterowniku silnika elektrycznego do
    > roweru kończąc) zawiera klon 8051. Żadne army, atmele czy pice.

    Do sciemniacza czy klimatyzatora to sie moze nadaje.
    Oczywiscie o ile wymagania niezbyt wysokie, bo jakby ktos chcial w
    inteligentny dom wprzac ...
    Sterownik do roweru, tzn falownik do BLDC ... chyba za slaby.

    No i 8051 ma troche glupich ograniczen, ktorych nie maja podobne
    procki, swego czasu ponoc motorolka 6800 byla popularniejsza w takich
    rozwiazaniach.

    J.

  • 23. Data: 2018-08-24 08:18:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Aug 2018 22:52:27 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Sterownik do roweru, tzn falownik do BLDC ... chyba za slaby.

    Za słaby? Najpopularniejszy polski klon 8051 ma 700Mhz. Do bldc z
    halem wystarczą jpojedyncze Mhz

    --
    Marek

  • 24. Data: 2018-08-24 08:34:01
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę o skali produkcji w Chinach urządzeń
    > opartych na wszelkie klony 8051. Są to setki miln. szt rocznie.

    Przecież dokładnie o tym napisałem. W takiej skali
    pewne zalety, zwłaszcza ekonomiczne, 8051, mogą
    przeważyć nad NRE i wtedy jest czysty zysk.
    Jeśli jednak nie jesteś nawet blisko tej skali, to
    zapomnij o tym podobnych starociach.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 25. Data: 2018-08-24 09:30:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Aug 2018 08:18:18 +0200, Marek napisał(a):

    > Za słaby? Najpopularniejszy polski klon 8051 ma 700Mhz. Do bldc z
    > halem wystarczą jpojedyncze Mhz

    A coz to za polski klon ?

    Oryginalny 8051 pamietaj ze mial duzy nadmiar zegara - 12 cykli na
    proste operacje. Wiec z tych 12MHz robil sie 1MIPS, a nawet mniej.

    To ciagle sporo, ale jak trzeba cos ambitniejszego wyliczyc, to sie
    okaze, ze tych prostych 8-bit operacji troche trzeba na te ambicje.

    No i Piotr ma racje - moze Chinczykom oplaca sie dac do roweru procek
    o 2$ tanszy, ale czy my mamy rzezbic w g* ?

    No chyba, ze masz zlecenia projektowe od Chinczykow :-)

    J.

  • 26. Data: 2018-08-24 17:21:47
    Od: Relatywizator rzeczywistości Dąs <f...@g...com>

    użytkownik J.F. napisał:

    > Zartujesz. To juz tylko do muzeum sie nadaje.
    >

    > J.

    Niektórzy wolą zapłacić za resztki magazynowe po 500pln/sztukę i wsadzić
    stary już dawno wycofany układ niż przerabiać projekt.

    Albo komuś na serwis potrzebne, albo projektant nogi wyciągnął i nie ma komu
    projektu zaktualizować, albo maszyna za 100 tysi i trza naprawić,
    albo przywiązanie do 8051 i po co człekowi uczyć się nowego IDE
    co ma 2GB na hdd, ble ble ble.

    Skoro są na rynku 8051 widocznie ktoś tego potrzebuje.

    Za 30 lat będzie gadka:
    ARM? Przecież to staroć, kto tego używa? Pamięć się sypie po 10 latach, do dupy
    z takim układem:) Nie ma to jak 8051, te to dopiero trzymały RAM.

  • 27. Data: 2018-08-24 19:31:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/24/2018 8:18 AM, Marek wrote:
    > Za słaby? Najpopularniejszy polski klon 8051  ma 700Mhz.

    I jest dostępny w mięsnym na rogu w obudowie dip?

    Te procesory to najszybsze furmanki świata.

  • 28. Data: 2018-08-24 19:33:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/24/2018 9:30 AM, J.F. wrote:
    > A coz to za polski klon ?

    Pewno ten:

    http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1,97222,2113261
    2,procesory-z-bytomia-podbijaja-swiat.html

    Tylko czekać aż postawią na tym Androi.... a nie czekaj ... prędzej
    CP/Ma. Tyz piknie.