  • 1. Data: 2014-07-15 11:26:55
    Temat: Kiedy kompakty Olympus, Panasonic na matrcy mikro4/3 ?
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    Jak w temacie ? Może dorzucą jasny zoom.

    Pzdr,
    Sławek

  • 2. Data: 2014-07-16 00:05:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-07-15 11:26, slawmir pisze:
    > Jak w temacie ? Może dorzucą jasny zoom.

    Obstawiam, że nigdy. Przecież są kompakty micro4/3. A że z wymiennymi
    obiektywami (funkcjonalność, która nie przeszkadza w niczym) to już inna
    kwestia...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2014-07-16 20:37:50
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-07-15 11:26, slawmir wrote:
    > Jak w temacie ? Może dorzucą jasny zoom.

    Błagam... tylko nie "jak w temacie". :/ Maila do wujka piszesz?

    A kompakty m4/3 pojawią się... pewnie nigdy. A nawet jeśli, to czemu
    ktoś miałby je wybrać zamiast bezlusterkowca? Nie byłyby dużo mniejsze,
    ale za to zapewne kosztowałyby zauważalnie więcej.

    Jeśli odczepiany obiektyw jest zabroniony w Twojej religii, to
    go przyklej Kropelką...

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 4. Data: 2014-07-16 21:14:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 16. Juli 2014 20:37:50 UTC+2 schrieb Piotr Kosewski:

> [...]
    >
    > ale za to zapewne kosztowałyby zauważalnie więcej.
    >

    > Jeśli odczepiany obiektyw jest zabroniony w Twojej religii, to

    przeciez wiekszosc aparatow m4/3 sa aparatymi kompaktowymi.
    termin " kompaktowosc" dotyczy rozmiarow , wagi aparatu oraz zwartosci jego budowy.

    wszystkie m4/3 sa bezlusterkowcami

    piszac , ze wolisz bezlusterkowca od m4/3, to tak jakbys pisal , ze wolisz samochod
    osobowy od auta osobowego.

    w ogole pytanie w watku otwierajacym jest postawione przez kogos , kto nie wie o co
    pyta.

  • 5. Data: 2014-07-17 13:25:40
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]

    > wolisz samochod osobowy od auta osobowego.

    > w ogole pytanie w watku otwierajacym jest postawione przez kogos , kto nie

    Miałem na myśli niewymienne obiektywy: jasne stałki lub krótkie zoom'y np.
    28-115 ze światłem 2.0-2.8.
    Są pewne przypuszczenia, że po sukcesie rynkowym np. Fuji X100 cos się
    pojawi jesienią tego roku na targach Photokina.

    http://www.43rumors.com/ft3-olympus-digital-trip-d-c
    amera-coming-soon/
    http://www.m43.eu/ploty/nadchodzi-olympus-trip-d-kom
    pakt-z-matryca-43/

    P.S.
    > w ogole pytanie w watku otwierajacym jest postawione przez kogos , kto nie
    > wie o co pyta.
    Fakt - nieprezyjnie zadne pytanie.

  • 6. Data: 2014-07-17 13:58:21
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

  • 7. Data: 2014-07-17 14:18:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Miałem na myśli niewymienne obiektywy: jasne stałki lub krótkie zoom'y np.

    przeciez sa :

    http://www.m43.eu/nasze-testy/test-panasonic-lumix-g
    -20-mm-f1-7/

    trudno o mniejszy i jasniejszy.

    jesli wymiennosc przeszkadza to nawet da sie unieruchomic na gumie do zucia , albo da
    sie obkleic tixem.

    > 28-115 ze światłem 2.0-2.8.

    tez jest
    http://www.optyczne.pl/1047-Panasonic_G_X_VARIO_12-3
    5_mm_f_2.8_ASPH._P.O.I.S-specyfikacja_obiektywu.html

    i podobne , jasne.
    np

    http://www.optyczne.pl/1081-Panasonic_G_X_VARIO_35-1
    00_mm_f_2.8_P.O.I.S.-specyfikacja_obiektywu.html

    > Są pewne przypuszczenia, że po sukcesie rynkowym np. Fuji X100 cos się
    >
    > pojawi jesienią tego roku na targach Photokina.

    cos sie pojawi , tylko nikt nie wie co to bedzie na pewno i kiedy i czy w ogole ?

    W kazdym razie na pewno sie pojawi to lub tamto.

  • 8. Data: 2014-07-17 14:51:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Donnerstag, 17. Juli 2014 14:18:59 UTC+2 schrieb XX YY:

> [...]
    >

    > trudno o mniejszy i jasniejszy.
    >

    > jesli wymiennosc przeszkadza to nawet da sie unieruchomic na gumie do zucia , albo

    wlasciwie to wystrczy unieruchomic przycisk aretujace i optyka staje sie niewymienna.

    tutzaj masz http://antyweb.pl/recenzja-panasonic-lumix-gm1-najmn
    iejszego-aparatu-z-matryca-43/

    mniejszy od niejednego tego, co zwyklismy nazywac kompaktem.
    to jest bez watpienia aparat kompaktowy m4/3

  • 9. Data: 2014-07-17 21:34:27
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-07-16 20:37, Piotr Kosewski pisze:

    > A kompakty m4/3 pojawią się... pewnie nigdy. A nawet jeśli, to czemu
    > ktoś miałby je wybrać zamiast bezlusterkowca? Nie byłyby dużo mniejsze,
    > ale za to zapewne kosztowałyby zauważalnie więcej.

    Kompakt z wbudowanym szkłem może być jednak zauważalnie mniejszy.
    Doskonałym przykładem mogą tu być Nikony 1 i Sony RX100 III:
    http://camerasize.com/compact/#555,549.416,ha,t
    Różnica niby nie jest wielka, ale w tej kategorii aparatów już
    wystarczająca, aby nazwać taki zestaw kieszonkowym. Poza tym należy
    pamiętać, że szkło w Sony jest o 2EV jaśniejsze.
    A kompakt z matrycą 4/3 Panasonic zapowiedział na jesień.

    --
    marcin

  • 10. Data: 2014-07-17 21:46:26
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-07-17 13:25, slawmir wrote:
> [...]
    > Są pewne przypuszczenia, że po sukcesie rynkowym np. Fuji X100 cos się
    > pojawi jesienią tego roku na targach Photokina.

    Ale masz wymagania człowieku...

    Kompakty wydają się małe w porównaniu do lustrzanek, bo jest ogromna
    różnica rejestru (odległości między sensorem i obiektywem) - nawet
    jeśli sam sensor jest bardzo duży.

    W bezlusterkowcach rejestr jest bardzo mały. Obiektyw w kompakcie
    może będzie trochę mniejszy (głównie dzięki przeniesieniu elektroniki
    i mechaniki do korpusu), ale cudów nie oczekuj.

    Obiektyw w zakresie, na jaki liczysz, ale trochę ciemniejszy:
    http://slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/4
    54/cat/69

    Po wywaleniu zbędnych rzeczy i dodaniu 1 EV dostaniesz coś
    podobnej wielkości. Mało kompaktowe, nie?

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski