  • 1. Data: 2014-07-14 14:50:08
    Temat: Problem z ACR
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Chciałbym otworzyć w PS ten sam obrazek (RAW) lecz w różnych wariantach
    parametrów użytych przy wywoływaniu. Problem w tym, że otwieranie
    obrazka (open image) zachowuje korekty w XMP. W efekcie ostatnia korekta
    jest tam zapamiętywana. Chciałbym nie zmieniać XMP dla poszczególnych
    wariantów bo tylko roboczo dokonuję zmian. Teraz obchodzę problem robiąc
    kopię XMP a po zakończeniu generowania wariantów - przywracam ją. Droga
    przez księżyc. Czy da się prościej?

    Marek

  • 2. Data: 2014-07-14 15:18:10
    Temat: Re: Problem z ACR
    Od: j...@g...com

    Moze tak sie da:
    W ACR zaznacz opcje Otworz jako smart object (na dole gdzie jest profil koloru),
    po otwarciu w PS prawym klawiszem na warstwe z objektem i (wazne!) Nowy smart objekt
    via copy (bo kopiujac jedynie warstwe nie uzyskasz tego co chciales!)
    Mozesz nakopiowac duzo smart objektow i klikajac na nie dowolnie zmieniac parametry.
    Uzywam angielskiej wersji PSa wiec to w PL moze brzmiec to inaczej. Mam nadzieje ze
    to to co chciales uzyskac.

    Pozdrawiam Jaco

  • 3. Data: 2014-07-14 15:34:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 14. Juli 2014 14:50:08 UTC+2 schrieb Marek:
> [...]
    >
    > wariantów bo tylko roboczo dokonuję zmian. Teraz obchodzę problem robiąc
    >
    > kopię XMP a po zakończeniu generowania wariantów - przywracam ją. Droga

    b.proste rozwiazanie

    po otwarciu okna ACR zapisujesz obraz jako DNG
    automatycznie beda wszystkie wersje obrazowe zapisane z aktualnymi nastawami i
    kolejnymi oznaczeniami plikow.
    klikasz na ikonke i sie otwiera odpowiednia wersja.
    xml w przypadku pracy na DNG nie jest potrzebne.

    mozna tez inaczej , przez wprowadzenuie zmian w xml, albo przesuniecie xml do innej
    teczki . najprosciej i najlepiej jest jednak pracowac na DNG

  • 4. Data: 2014-07-15 00:37:20
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-07-14 15:18, j...@g...com pisze:

    > Mozesz nakopiowac duzo smart objektow i klikajac na nie dowolnie zmieniac
    parametry.

    Ha! Świetne obejście problemu :-) Dziękuję! :-)
    W międzyczasie znalazłem jeszcze jedno rozwiązanie. Otóż - jak to w
    Adobe - nic nie może być ergonomiczne, jasne, przejrzyste a wręcz
    przeciwnie: powinno być wbrew nawykom wyrobionym przy pracy z systemem
    operacyjnym czy też konkurencyjnymi aplikacjami. Przypadkiem zauważyłem,
    że gdy przyciśniemy Alt, to "open image" zmienia się na "open copy". Co
    ważne: open copy nie tworzy pliku XMP! :-)

    Marek

  • 5. Data: 2014-07-15 08:31:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 14. Juli 2014 15:18:10 UTC+2 schrieb j...@g...com:
> [...]
    parametry.

    > Uzywam angielskiej wersji PSa wiec to w PL moze brzmiec to inaczej. Mam nadzieje ze

    przy zapisaniu zdjecia jako smartobjekt w PSD objetosc pojedynczego pliku rosnie ok
    10 razy.
    z pojedynczego raw 21 mB robi sie ok 210 mB , przy trzech wersjach jest to ok 400 MB

    przy zapisie jako DNG wielkkosc pliku lekko spada przez bezstratna kompresje - np z
    21 do 18 mB
    dla trzech wersji bedzie to ok 54 mB
    .

    mozliwe jest ponowne wydzielenie raw z DNG choc sens takiej operacji nie jest wielki.
    dane xmp zostaja "przyklejone" do rawu jesli przechodzimy na DNG. mozna bez
    problemu otworzyc nop w LT i dalej pracowac , nastwy zostana przeniesione z
    przyklejonego XMP