  • 11. Data: 2014-07-17 22:15:27
    Temat: Re: Kiedy kompakty Olympus, Panasonic na matrcy mikro4/3 ?
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-07-17 21:34, mt wrote:
    > Kompakt z wbudowanym szkłem może być jednak zauważalnie mniejszy.
    > Doskonałym przykładem mogą tu być Nikony 1 i Sony RX100 III:
    > http://camerasize.com/compact/#555,549.416,ha,t

    No różnica 1cm jest bardzo zauważalna, jeśli obiektyw ma 2 cm...
    Poza tym sporo obiektywu RX100 jest schowane w korpusie. W korpusie
    jest także silnik AF, zoom, stabilizacja...

    "Stały" 18-125 nie będzie 2 razy mniejszy od "wymienialnego".

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 12. Data: 2014-07-18 08:36:25
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    > przeciez wiekszosc aparatow m4/3 sa aparatymi kompaktowymi.
    > termin " kompaktowosc" dotyczy rozmiarow , wagi aparatu oraz zwartosci
    > jego budowy.

    > wszystkie m4/3 sa bezlusterkowcami

    > piszac , ze wolisz bezlusterkowca od m4/3, to tak jakbys pisal , ze
    > wolisz samochod osobowy od auta osobowego.

    > w ogole pytanie w watku otwierajacym jest postawione przez kogos , kto nie
    > wie o co pyta.

    Dlaczego do mojego zapytania dodajecie podteksty ?
    Byłem po prosty ciekaw czy Panasonic i Olympus wypuści na rynek aparat z
    niewymienną optyką.
    Tak zrobił np. Canon - G1X i G1X Mark II, pomimo tego, że ma dobry kompakt
    G16, lustrzanki i bezlusterkowca Canon M.
    Ja np. byłbym mocno zaineresowany odpowiednikiem Canon G1X ze stajni
    Panasonic lub Olympus na matrycy m4/3.
    Ja nie kwestionuję, że system m4/3 z dostepnymi body i obiektywami bardzo
    bogaty i każdy znajdzie tutaj coś dla siebie: rózne body, obiektywy jasne,
    ciemniejsze, stałki, zoom'y, spacer-zoomy (np. 14-150mm). Brakuje mi tu
    jednak np. obiektywu w zakresie ogniskowych np. 28-150 ze standardowym
    światłem 3.5-5.6 lub najchętniej np. 28-100 ze światłem 2.8.
    Pomijam oczywiście fakt dosyć zaporowych cen obiektywów (poza kitowymi) w
    porównaniu np. z obiektywami dla APS-C np. Nikona, Canona (mam na myśli
    obiektywy dla matorów - czyli np. spacer zoom w zakresie 28-300 czy jasna
    stałka F 1.8 w zakresie 50-80 mm).
    Ja osobiście używam lustrzanki D90 + kilka obiektywów amatorskich, a na
    wakacjach czy wyjazdach rekreacyjnych używam kompakt FujiFilm X10 z ciekawym
    jasnym obiektywem 28-115 (F2.0-2.8).

  • 13. Data: 2014-07-18 14:47:28
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Dlaczego do mojego zapytania dodajecie podteksty ?
    >
    > By�em po prosty ciekaw czy Panasonic i Olympus wypu�ci na rynek aparat z
    >
    > niewymiennďż˝ optykďż˝.

    nie pytales o aparaty z niewymienna optyka tylko o to:
    "Kiedy kompakty Olympus, Panasonic na matrcy mikro4/3 ? "

    ale kiedy CO?

    kiedy potanieja , kiedy przestana produkowac , kiedy zdrozeja? moze jeszcze cos
    innego ?

    mozna sie tylko domyslac co miales na mysli.

    olymp i panas produkuja kompakty m4/3 od wielu lat.
    "kompakt" oznacza maly, zwarty- niekoniecznie z niewymienna optyka.
    kompakty moga byc z niewyminna optyka iak i z wymionna optyka - i tak bylo nawet w
    czasach analogu.

    na pytanie kiedy olymp , panas z m4/3 z niewymienna optyka nikt nie da odpowiedzi
    pewnej.
    Jesli chodzi tylko o niewymiennosc to mozna latwo unieruchomic i masz aparat z
    niewyminna optyka m4/3 kompakt
    Mozna tylko zgadywac . Nikt z czytajacych mieszkancow polski tego nie moze wiedziec.
    Kilku pewnie bedzie zgadywac i udawac , ze wiedza lepiej, powolujac sie na zrodla
    internetowe w postaci rumurs... cos tam , ktore to zrodla tez zgaduja.
    wiadomo tylko tyle: moze m4/3 z niewyminna optyka ukaze sie wkrotce , moze pozniej a
    moze nigdy . Specjalnie nie widze sensu - ta tak jakby oczekiwac na lustrzanke
    jednoobiektywowa bez wymiennej optyki.

  • 14. Data: 2014-07-18 23:12:58
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-07-18 08:36, slawmir wrote:
> [...]
    > kompakt G16, lustrzanki i bezlusterkowca Canon M.
    > Ja np. byłbym mocno zaineresowany odpowiednikiem Canon G1X ze stajni

    Ale dlaczego byłbyś mocno zainteresowany?
    Sensor jest podobnej wielkości i ma podobny potencjał. Nie możesz kupić
    istniejącego już kompaktu?

> [...]
    > 14-150mm). Brakuje mi tu jednak np. obiektywu w zakresie ogniskowych np.
    > 28-150 ze standardowym światłem 3.5-5.6 lub najchętniej np. 28-100 ze

    I uważasz, że akurat zrobią Ci taki aparat? Bo np. ja chciałbym kompakt
    z 10-40. A ktoś inny ze 100-400. I tak można zrobić 100 różnych
    modeli, aż ktoś pomyśli: "ej... przecież moglibyśmy zrobić jeden
    korpus i obiektywy, które można wymieniać! WOW!".

    Nie napisałeś jak dotąd, czemu tak bardzo zależy Ci na kompakcie.
    Dla mnie sensowny powód jest tylko jeden: szczelność.
    Może walczysz o to z jakichś filozoficznych pobudek. A może wydaje Ci
    się (błędnie), że kompakt będzie dużo mniejszy albo tańszy...

> [...]
    > myśli obiektywy dla matorów - czyli np. spacer zoom w zakresie 28-300
    > czy jasna stałka F 1.8 w zakresie 50-80 mm).

    Ceny są raczej zbliżone. Po prostu w m4/3 brakuje takiego całkowitego
    low-endu, czyli obiektywów kosztujących poniżej $250. Pewnie sprzedaż
    systemu w biednych krajach (np. w Polsce) jest zbyt mała, żeby opłacało
    się tworzyć tanią szklarnię.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 15. Data: 2014-07-20 18:56:44
    Od: kudel <k...@g...pl>

    On Thursday, July 17, 2014 9:15:27 PM UTC+1, Piotr Kosewski wrote:
    > On 2014-07-17 21:34, mt wrote:
    > "Stały" 18-125 nie będzie 2 razy mniejszy od "wymienialnego".

    Ale stały może się chować w obudowę aparatu w przeciwieństwie do wymienialnego..

  • 16. Data: 2014-07-20 19:22:57
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Nie ma znaczenia. Wymienjy moze miec tak samo wpuszczana dupke. Ale to rozwazanie
    teoretyczne.
    Obiektyw do m4/3 musi byc wiekszy przy tej samej jasnosci od obiektywu od tzw malpki
    na tym samym kacie widzenia

  • 17. Data: 2014-07-20 20:47:08
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-07-20 18:56, kudel wrote:

    > Ale stały może się chować w obudowę aparatu w przeciwieństwie do wymienialnego..

    No schowa się, ale najwyżej o tyle, ile grubości ma korpus, a jeszcze
    musisz upchnąć sensor, LCD, obudowę... Czyli wyjdzie znowu 1cm.
    Tymczasem obiektyw, o jakim pisał slawmir, miałby jakieś 6-8cm
    (oczywiście po złożeniu, a nie w trakcie pracy).

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 18. Data: 2014-07-21 10:12:22
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 20 Jul 2014 09:56:44 -0700 (PDT), kudel wrote:

    > Ale stały może się chować w obudowę aparatu w przeciwieństwie do wymienialnego..

    Akurat w u4/3 jest kilka składanych szkieł (któryś kit i 9-18 na pewno).

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 19. Data: 2014-07-22 23:21:00
    Od: d...@v...pl

    W dniu piątek, 18 lipca 2014 14:47:28 UTC+2 użytkownik XX YY napisał:
    \Specjalnie nie widze sensu - ta tak jakby oczekiwac na lustrzanke jednoobiektywowa
    bez wymiennej optyki.

    Sensu to specjalnego nie ma, ale takie aparaty już były niecały wiek temu.
    Pozdrawiam Marcin

  • 20. Data: 2014-07-23 09:47:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Nie moge skojarzyc.
    Rzeczywiscie produkowano slr z niewymienna optyka?