  • 101. Data: 2010-06-25 08:26:30
    Temat: Re: Kierunkowy bez zera
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Ja sobie ostatnio zrobiłem analizę stron www pod kątem zero-kierunkowy
    > :-) Jedynie UKE i jeden z operatorów jest całkowicie wolny od tego
    > anachronizmu. Ministerstwo właściwe jak najbardziej prezentuje
    > ubiegłowieczną linię, podobnie czołowi operatorzy, w tym komórkowi.
    > A nawiasów już mi się nawet nie chciało liczyć, bo i po co?

    Ja przedczoraj zauważyłem, że RM nadaje na RDSie swój numer nadal z
    zerem. Ale może przynajmniej wRodzinie to jeszcze działa :-P?

    Przemek

  • 102. Data: 2010-06-25 08:45:15
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2010-06-25 10:24, Przemysław Kowalik pisze:

    > Tzn. F2F + F2M > M2F + M2M?

    Przepraszam, odszczekuję. Porównywałem dwie tabelki w różnych
    jednostkach :-(

    fix 21 042 mln minut
    mob 42 065 mln minut

    dane za 2008 r.

    Fiksy zwyciężają jeszcze w MoU, no i w liczbie central :-)

  • 103. Data: 2010-06-25 16:54:31
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:i01ohv$6dj$1@inews.gazeta.pl...
    > Wydaje mi się, że coś takiego funkcjonowało około 1996 czy 1998 np. w
    > Krynicy. Tzn. spoza SN 18 dzwoniło się tam 018 ze stacjonarnych albo
    > 18
    > z komókowych + 7 cyfr, z wewnątrz strefy 7 cyfr, a w samym mieście 4
    > cyfrowo.

    Nie tylko tam... Z pewnością było to spowodowane przyczynami
    technicznymi, na elektromechanicznym Strowgerze nie tak halo jest
    wklepać centralę w zasób numeracyjny rejonu (już z systemem Pentaconta
    było by łatwiej, dopisać analize na przeliczniku i jadziem), prościej
    było wydzielić wiązkę do ACMM, czy nawet jakiejś pośredniej, może w
    Nowym Sączu, czy Nowym Targu, która rozprowadzała ruch po rejonie.

    > Stacjonarnego pewnie jest, ale my ich już z powodów komórkowych nie
    > dogonimy - raczej oni spadną do naszego poziomu :-).

    No właśnie, czasu się zmieniły, ludność migruje, przemieszcza się, za
    drogie było by i za dużo, przepraszam, pierdolenia się, aby rozdzielać
    ruch lokalny od obszarowego, zwłaszcza wobec faktu istnienia całej
    rzeszy operatorów, teraz przekazuj każdemu analizę numeru względem
    długości i kierowania... Skoro dzis przeważnie ma się aparaty z
    przyciskami, pracujące w DTMF (już dawno nie widziałem u nikogo aparatu
    pulsującego), to sory, ale doklepanie tych kilku cyferek "kierunku", to
    może być jedna, góra dwie sekundy, nawet Babcia Stefa się tego nauczy.
    Poza tym, jest jeszcze przycisk Redial. Upraszczamy, ujednolicamy, a jak
    ktoś chce, to sobie nadal może analizować numer do potrzeb taryfikacji,
    ale niech tym bawią sie komputery na centrali, a Babcia Stefa niech wie,
    że jak dzwoni do wnuczka mieszkającego piętro niżej, to niezależnie, czy
    jest u siebie w domu, czy w sanatorium, to dzwoni tak samo. Dla
    starszych ludzi niezmienność takich rzeczy jest bardzo ważna.

    Inna sprawa, że przy ujednoliceniu numeracji można ją było przy okazji
    uporządkować...

    --
    ((*))
    ((+))